Paspoort (naam eigenaar) wijzigen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLittleAngel

Paspoort (naam eigenaar) wijzigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 11:07

weet iemand hoe dat moet, want mijn paspoort staat nog op de naam de van oude eigenaar.
we willen dat verandere,maar ik snap er niets van.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 18-07-09 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

Vjestagirl

Re: paspoort weizigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:08

Gebruik de zoekfunctie eventjes!

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:24

Even contact opnemen met het bedrijf waar die is uitgegeven.
staat op de eerste bladzijde als je paspoort open doet aan je rechterzijde de uitgifte.Dat kan KWPN zijn oid.Die kunnen je meer vertellen,waarschijnlijk vragen ze je het paspoort op te sturen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:46

Dit hoort beter thuis in TAO.
Ik verplaats dit van RUI-->TAO.

ChilleChick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:47

Ja dat wil ik ook wel weten, ik hoorde van mijn vriendin dat ik het KWPN moest bellen omdat daar het stamboek van is, en dat ik dan het paspoort op moest sturen en dat gaat geld kosten enzo ?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:59

Ik heb destijds het paspoort opgestuurd met een briefje met de juiste (naam)gegevens e.d. Ik had ze van tevoren even gebeld/gemaild. Het kostte me 12, 50 bij het Haflinger- en Trekpaardenstamboek ;) . Heb wel eens begrepen dat het wat duurder kan zijn bij het KWPN, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:00

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:01

Je moet je papieren op sturen naar het stamboek bureau of het KNHS (net welke het paspoort heeft uitgegeven) Het paard wordt dan op jou naam gezet. Dit kost inderdaad geld. En vaak moet je ook lid worden van een stamboek. Dat zou je dan maar voor 1 jaar hoeven zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:02

Belachelijk dat je daar zoveel voor moet neertellen dan. :roll:
Ben blij dat ik al dat gedoe niet heb met mijn paardje. Die staat lekker op mijn naam voor 12, 50 euri's. :D

annastasia

Re: Paspoort (naam eigenaar) wijzigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:08

Inderdaad de papieren opsturen naar het stamboek waar het paard is ingeschreven.
Je gegevens bijvoegen, en desnoods een eenmalige machtiging afgeven.
De papieren worden dan op jouw naam gezet. Maar ej zit wel een een lidmaatschap van minimaal 1 jaar vast.

Ik heb een paar weken terug mijn paard laten overschrijven. Ik moest een medisch inlegvel hebben, en bij het NRPS halen ze het paspoort uit elkaar. Als deze daar toch was, kon ik haar ook wel direct laten overschrijven.
Ik ben van plan een veulen te gaan fokken, en mocht ik dan naar de keuring gaan dan is dat wel handig als het paard op je naam staat.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:09

Twiggy2008 schreef:
Ben blij dat ik al dat gedoe niet heb met mijn paardje. Die staat lekker op mijn naam voor 12, 50 euri's. :D

Dan was je vast al lid van het stamboek

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:18

annastasia schreef:
Twiggy2008 schreef:

Dan was je vast al lid van het stamboek

Nee hoor, ik ben helemaal geen lid van het stamboek ;) . Mijn paard is een kruising. :D

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 00:21

Gothika schreef:
Ja dat wil ik ook wel weten, ik hoorde van mijn vriendin dat ik het KWPN moest bellen omdat daar het stamboek van is, en dat ik dan het paspoort op moest sturen en dat gaat geld kosten enzo ?

Alles kost geld in het leven...

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:41

theelichtje_ schreef:
Gothika schreef:

Alles kost geld in het leven...

Dat is waar... Maar we moeten er iets voor overhebben he :)

xLittleAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 12:13

maar moet het op mijn naam staan? want ik wil er wedstrijden mee rijden?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:15

nee dat hoeft niet. Er zijn genoeg mensen die een paard voor een ander rijden. Die hebben het paard ook echt niet allemaal op hun naam staan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:39

blz 6 paardenpaspoort schreef:
1. Dit paspoort is geen eigendomsbewijs.
2. Eigendomsmutaties moeten onmiddellijk worden gemeld bij de instantie die het paspoort heeft afgegeven onder vermelding van naam, adres en woonplaats nieuwe eigenaar.
3. Als een paard meerdere eigenaren heeft of eigendom is van een niet natuurlijke rechtspersoon moeten de relevante gegevens van de persoon die voor het paard verantwoordelijk is, in het pas poort worden vermeld. Als de eigenaren verschillende nationaliteiten heb ben moeten zij aangeven welke nationaliteit het paard heeft.
4. Als de FEI het huren van een paard door een nationale federatie registreert, dan moet deze transactie door de betreffende Nationale Federatie worden vermeld.

blz 47 paardenpaspoort schreef:
De gegevens in hoofdstuk II van het paspoort worden alleen ingevuld bij geregistreerde
paardachtigen. Dit zijn paardachtigen die in een erkend stamboek zijn ingeschreven. Voor geregistreerde paardachtigen geldt, dat indien het paard geheel of gedeeltelijk van eigenaar wisselt, de nieuwe eigenaar die het paard geheel of gedeeltelijk in eigendom
heeft gekregen dit schriftelijk moet melden bij de organisatie die het paspoort heeft uitgegeven, indien de reglementen van deze organisatie dit voorschrijven. Degene die de aanmelding doet , staat in voor de juistheid en volledigheid van de door hem/haar opgegeven gegevens. De organisatie die het paspoort heeft uitgegeven draagt voor die juistheid en volledigheid geen verantwoording.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:33

Ik zou mijn paspoort op moeten sturen naar het stamboek (New-forest) maar voordat dat kan moet ik wel lid worden, en dus ieder jaar betalen! Ik laat het wel lekker zitten dan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:02

Ik vind het erg jammer dat je per se lid moet worden van een stamboek, want hierdoor haken veel mensen af. Zo heb ik eens geprobeerd mijn oude New Forest verzorgpony te achterhalen bij het NF stamboek, hij had leuke papieren destijds, maar vergeet het maar........

Verder is toch ook wel een beetje raar. Want ik kan met mijn kruising wel gewoon alle naam- en adresgegevens tegen een normale prijs (12, 50) laten wijzigen. En nog wel bij een stamboek met rassen waarvan ik niet overtuigd ben dat mijn paard dat bloed voert. :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:09

Ik vind het ook jammer dat je lid moet worden idd. Ik zie daar het nut ook niet van in.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:11

via het knhs kun je een formulier invullen die moet je opsturen met je paspoort

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:09

diverse stamboeken bieden de mogelijkheid om mutaties door te laten voeren zonder dat je lid hoeft te worden...
zoek maar eens de tarievenlijsten op per stamboek

ChilleChick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:09

bij het kwpn moet je volgens mij wel lid worden, en dat vind ik zoveel geld kosten dat ik het wel laat zitten.
Heb een aankoopformulier met de afspraken hier liggen met de naam van diegene die het paard verkocht heeft en het logo van die stal waar ik haar weg heb, dus als z eproblemen hebben dan kan ik wel laten zien waar en van wie ik haar gekocht heb, op welke datum, en de afspraken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:06

Grappig, toen ik Naomi op mijn naam liet zetten kostte het me alleen 7,- voor het aangetekend verzenden. Geen administratie kosten ook... Dit was wel bij het NRPS.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 03:38

Mijn shetlander stond ingeschreven via de KNHS ik ben toen naar Ermelo gegaan en heb haar op mijn naam laten zetten dat kostte mij € 16,70 maar kon gelijk het paspoort weer meenemen.