Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Heb wel eens begrepen dat het wat duurder kan zijn bij het KWPN, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
annastasia schreef:Twiggy2008 schreef:Belachelijk dat je daar zoveel voor moet neertellen dan.![]()
Ben blij dat ik al dat gedoe niet heb met mijn paardje. Die staat lekker op mijn naam voor 12, 50 euri's.
Dan was je vast al lid van het stamboek
. Mijn paard is een kruising.
theelichtje_ schreef:Gothika schreef:Ja dat wil ik ook wel weten, ik hoorde van mijn vriendin dat ik het KWPN moest bellen omdat daar het stamboek van is, en dat ik dan het paspoort op moest sturen en dat gaat geld kosten enzo ?
Alles kost geld in het leven...
blz 6 paardenpaspoort schreef:1. Dit paspoort is geen eigendomsbewijs.
2. Eigendomsmutaties moeten onmiddellijk worden gemeld bij de instantie die het paspoort heeft afgegeven onder vermelding van naam, adres en woonplaats nieuwe eigenaar.
3. Als een paard meerdere eigenaren heeft of eigendom is van een niet natuurlijke rechtspersoon moeten de relevante gegevens van de persoon die voor het paard verantwoordelijk is, in het pas poort worden vermeld. Als de eigenaren verschillende nationaliteiten heb ben moeten zij aangeven welke nationaliteit het paard heeft.
4. Als de FEI het huren van een paard door een nationale federatie registreert, dan moet deze transactie door de betreffende Nationale Federatie worden vermeld.
blz 47 paardenpaspoort schreef:De gegevens in hoofdstuk II van het paspoort worden alleen ingevuld bij geregistreerde
paardachtigen. Dit zijn paardachtigen die in een erkend stamboek zijn ingeschreven. Voor geregistreerde paardachtigen geldt, dat indien het paard geheel of gedeeltelijk van eigenaar wisselt, de nieuwe eigenaar die het paard geheel of gedeeltelijk in eigendom
heeft gekregen dit schriftelijk moet melden bij de organisatie die het paspoort heeft uitgegeven, indien de reglementen van deze organisatie dit voorschrijven. Degene die de aanmelding doet , staat in voor de juistheid en volledigheid van de door hem/haar opgegeven gegevens. De organisatie die het paspoort heeft uitgegeven draagt voor die juistheid en volledigheid geen verantwoording.