[EG] of andere mensen die Vanilla gekend hebben

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

[EG] of andere mensen die Vanilla gekend hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 01:26

Van al onze paarden kennen we goed de achtergrond, alleen van onze merrie weten we vrij weinig van haar verleden. Wel van de vorige eigenaar, maar niet van daarvóór.

Vanilla is donker geboren en is ook heel lang wit met zwarte/donkere manen geweest (ik heb bij de vorige eigenaar een keertje een oudere foto gezien). Nu is ze helemaal wit, behalve op haar neus, daar heeft ze twee zwarte stippen als gevolg van schurende neusriemen in het verleden. Vroeger heeft ze vier witte sokjes gehad, maar haar hoeven zijn wel zwart.

AfbeeldingAfbeelding

In haar inentingsboekje staan adressen van veeartsen uit Heeswijk-Dinther (feb. '98 t/m 2001) en Meteren (feb. 2002 t/m 2006)

Verder weten we via horen zeggen dat ze pensionpaard op een manege is geweest, gebruikt is als springpaard en M2 dressuur heeft gelopen.

Haar moeder is een KWPN-er en de vader is een Connemara. Vanilla is geboren in 1990. In een keuringsrapport staat dat de opdrachtgever van de keuring (eigenaar dus?) C. van de Pas was.

Is er iemand die haar gekend heeft in haar jongere jaren en die ons wat meer kan vertellen?

curly2day

Re: [EG] of andere mensen die Vanilla gekend hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:31

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:31

Hoi,

Vanilla heeft bij ons op de manege als pensionpaard gestaan in Neerijnen, vlakbij Meteren.
Hij was toen van fam. v Alfen
Zij hebben haar verkocht aan een meisje in Haaften

Ik kan je er nietzoveel over vertellen, want het is toch al een aantal jaar geleden. Wat ik me nog herriner is dat ze zich niet liet vangen in de wei. De reden van de verkoop weet ik zelfs niet meer.

Arabesk

Re: [EG] of andere mensen die Vanilla gekend hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 20:26

He toch nog iemand die iets weet :-) Dank je wel ik zal je even pb-en.