Viertal rijden in Duitsland (maar dan anders?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Harvest_Moon

Viertal rijden in Duitsland (maar dan anders?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 21:24

Ik hoop dat ik het hier goed post ;)

Binnenkort heb ik de mogelijkheid om op mijn vakantie in duitsland een wedstrijdje met mijn paard te rijden. Dit werd aan me omschreven als een wedstrijd waarbij je met zijn vieren tegelijk de ring in gaat en je beoordeeld wordt op totaalbeeld, je eigen houding en hoe je de overgangen rijdt etc. De figuren zelf doen er niet direct toe. Is dit hetzelfde als het nederlandse viertal en weet iemand waar ik meer info kan vinden over viertal rijden (in Duitsland) opzich? Ik heb zoiets nog nooit gedaan en wil toch wel even weten waar ik aan begin voordat ik toezeg, haha...
Ik heb overigens wel wedstrijd ervaring, maar heb nog nooit iets in deze richting gedaan. Ik hoop dat jullie tips/info hebben, bedankt :)

Coventry

Re: Viertal rijden in Duitsland (maar dan anders?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:40

ik heb wel in een viertal gereden dit jaar. Maar heb geen idee hoe een viertal in duitsland gaat, lijkt me dat het niet veel verschil maakt. Als je iets wil weten mag je wel PBen :)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:19

Het lijkt op een onderdeel in de western waarbij alle deelnemers tegelijk de ring in moeten en de gangen en oefeningen moeten vragen. Deze worden ook beoordeeld op totaalbeeld.
Ik heb het eens gezien vanuit de western, maar nog nooit zelf gedaan en eerlijk gezegd er ook nog nooit van gehoord :o

Lucky48

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:06

Het heeft niets met viertal rijden te maken zoals dat in Nederland gebeurd.

Het is een individuele beoordeling, maar er worden 4 combinaties in de rijbaan gelaten.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:20

Lucky48 schreef:
Het heeft niets met viertal rijden te maken zoals dat in Nederland gebeurd.

Het is een individuele beoordeling, maar er worden 4 combinaties in de rijbaan gelaten.

Volledig juist. In duitsland zijn er meestal zoveel deelnemers in de lagere proeven, dat de proeven per vier worden gereden met een vaste voorlezer.
Je mag inhalen of voltes rijden, indien je voorganger wat traag is. Je krijgt op het einde een algemene beoordeling in de aard van 7.6 De hoogste score wint.

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:29

Ben het eens met degene voor me!
Wij hebben met de paarden club waar ik bij ben een vriendschappelijke band met een paarden en pony club uit duitsland hebben ook wel eens onderlinge wedstrijden gehad in duitsland.
Moesten we met z'n vieren in de ring en dan wordt je individueel beoordeelt.
Ik had alleen de pech dat ik net bij 3 duitse meiden werdt ingedeelt en dus niet echt kon verstaan wat ik moest doen!
Helaas maar een hele leuke ervaring!!!

Osita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:50

Heb je dan geen gastlicensie nodig?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:53

Vroeger had je dergelijke proeven in Nederland ook, stonden gewoon in het dressuurboekje. Heb ze hier nog liggen - het gele boekje, uitgave 1984. 'Groepsdressuurproeven' heten ze, en je reed dan met drie combinaties tegelijk in de ring. Wij hebben ooit op die manier gereden met het clubkampioenschap, puur omdat er te veel combinaties waren voor de tijd die er was. Lekker efficiënt, drie tegelijk in de bak. ;)

In Duitsland is het idd een vrij reguliere manier van rijden heb ik begrepen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:38

is dit te vergelijken met een wedstrijd voor bestgaande ruiter? Of is dit toch weer anders?

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 13:44

Wedstrijd is inmiddels gereden, iedereen bedankt :)
Tijdens de proef moet je met een x aantal ruiters de bak in, je doet de oefeneningen met zijn allen tegelijk, maar ook alleen terwijl de andere stappen. Idd vanwege het aantal combinaties in een rubriek, denk ik. In mijn klasse waren er al 35 inschrijvingen!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:18

en hoe was de uitslag?