Startgeld betalen ondanks afmelding ivm Rhino

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ophrah

Startgeld betalen ondanks afmelding ivm Rhino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 17:41

Ik ben lid van manege het blauw gele vendel waar enkele weken geleden Rhino is geweest.
(gelukkig nu weer helemaal over)
Op donderdag kregen we de eerste berichten van rhino maar ik stond ingeschreven voor 2 wedstrijden dat weekend
Zaterdag kring selectie dressuur en zondag een springwedstrijd.
Door het secretatiaat van de springwedstrijd werdt ik opgebeld en gezegt dat ik niet welkom was ( in mijn ogen erg logisch).
Vrijdag heb ik dus gebeld naar het secratariaat van sgravenhof om door te geven dat ik een week voor het sterfgeval nog op de manege was geweest met mijn paard en ik geen andere paarden zou willen besmetten. Er werdt netjes bedankt aan de telefoon en het was in orde.
Nu 2 weken laten moet ik alsnog startgeld betalen!!!
Met andere woorden ze hebben liever dat je met een mogelijk besmet paard op wedstrijd komt dan dat je afmeld.
Ik heb de penning meester gebeld en deze blijven bij hun standpunt dat ik startgeld moet betalen.
Knhs wil geen uitspraken doen maar er staat niks in de regelementen wat je moet doen als jou manege is besmet met Rhino.

snappen jullie dit nou.
Zo wordt het toch gestimuleerd om met zieke en besmettelijke paarden nop wedstrijd te gaan.

kaatje77

Re: Startgeld betalen ondqnks afmelding ivm Rhino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:45

Tja, onbegrijpelijk..........

Vind dat je een uitermate goede keus hebt gemaakt maar wel één die een staartje heeft doordat je alsnog moet betalen.

Helaas mag de KNHS daar zich niet in bemoeien, heb iets soortgelijks gehad een aantal jaar terug.

Ook met een medewerkster van de KNHS gebeld, zei vond het ook onzin dat ik moest betalen, maar in het vraagprogramma stond na sluitingsdatum afmelden = volledig startgeld verschuldigd.

Germatje

Re: Startgeld betalen ondanks afmelding ivm Rhino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:47

Ja het is natuurlijk volgens de regels wat het secretariaat zegt maar blijft natuurlijk wel raar. Als je om deze reden afbeld mogen ze je wel dankbaar zijn!

Maar was de springwedstrijd door dezelfde club georganiseerd dan de dressuur?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:48

WTF?
Alsof ze zo blij zouden zijn geweest als je wel met je zieke paardje zou zijn komen en misschien wel andere paarden had besmet...
Hypocriet wereldje is het toch eigenlijk.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:57

Het is een beetje dubbel
De organiserende vereniging kan waarschijnlijk voor jou geen vervangende ruiter vinden maar blijft wel met dezelfde kosten zitten.

Aan de andere kant stimuleert het jou niet om eerlijk te zijn (zoals je het nu overigens heel netjes gedaan hebt).

Vroeger werd er nooit startgeld in rekening gebracht als je netjes afzegde. Maar daar werd zoveel misbruik van gemaakt dat men wel maatregelen moest nemen.
Ik zag laatst iemand met meerdere paarden (waarvan ook dezelfde) op twee verschillende locaties ingeschreven staan. Foutje of kiezen waar je de beste starttijden hebt.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:00

Niet erg netjes, en jammer dat de organiserende vereniging voet bij stuk houdt.. Bij ons is er enkele weken geleden zelfs een wedstrijd afgelast omwille van Rhino. Jij bent dan even eerlijk en meldt heel goed op tijd af, en dan dit.
Vind het heel jammer voor je, maar ben bang dat er niets aan te doen is...

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:02

Hmmm beetje vreemd wel ja. Ik vind het netjes van je dat je niet komt, maar is er niet ook een vervoer verbod als je in aanraking bent geweest met Rhino?

Misschien heb je een DA die even een briefje voor je kan schrijven over het betreffende geval en dat jou paard gewoon niet mocht starten wegens die omstandigheden. Voor zover ik uit ervaring weet hoef je met een verklaring van een DA geen startgeld meer te betalen.

Succes ermee in ieder geval, hopelijk draaien ze toch nog bij :)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:51

tis idd een beetje vreemd eerlijkheid word tegenwoordig niet meer beloond..

maar met idd een bewijs van een da hoef je niet tebetalen..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:58

PPD_tje schreef:
Misschien heb je een DA die even een briefje voor je kan schrijven over het betreffende geval en dat jou paard gewoon niet mocht starten wegens die omstandigheden. Voor zover ik uit ervaring weet hoef je met een verklaring van een DA geen startgeld meer te betalen.

Dat is niet correct. Een evt. boete die je nog extra opgelegd kunt krijgen hoef je niet te betalen, het startgeld zelf wel.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:09

@ Urielle, Ok sorry voor het verkeerd zeggen dan :)
Ik had altijd begrepen dat het dus met een officiele verklaring wel kon.
Ik hoefde onlangs een selectie wedstrijd niet te betalen omdat ik een DA verklaring had, maar dan heb ik dus mooi geluk gehad :P

Maar goed, misschien valt het altijd te proberen? Het zal misschien ook per vereniging verschillen dan.

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 22:54

De spring wedstrijd was van een andere vereniging.
Ik ben eigenlijk van mening dat ik eigenlijk al genoeg gestraft ben. Ik heb m'n wedstrijden niet kunnen rijden en omdat het selectie was kon ik me dus niet selecteren voor het kring kampioenschap. Dus mijn kansen om naar het regio of naar de hipiade te gaan zijn ook weg. en dan krijg je ook nog eens de rekening.
Ik vind trouwens 10 euro voor een dressuur proef ook nog eens erg prijzig.
Er zijn die dag heel veel afmeldingen geweest en daarom heeft het bestuur besloten dat iedereen die afgemeld had moest betalen.
Maar ik vind toch dat ze de gevallen individueel moeten bekijken.
Maar ja erg jammer. ik denk dat ik een brief naar de paard en sport ga schrijven...

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:48

ik ben er met een DA verklaring er wel eens onderuitgekomen ligt gewoon aan de situatie..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:52

heel netjes dat je je afgemeld hebt, maar snap het van de vereniging ook wel zij blijven imo met dezelfde kosten zitten en kunnen een dag van te voren niemand meer op jou plek zetten.

na sluitingsdatum afmelden is betalen dat lijkt mij heel simpel.
snap ook niet zo goed dat je je om die paar euro zo druk maakt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:57

Als je je afmeld na de sluitingsdatum moet je gewoon betalen. Wat voor reden dan ook. Vind dat eigenlijk wel prima, iedereen kan een 'geldige' reden bedenken, dus waar leg je dan de grens? Wanneer je niet hoeft te betalen heb je gewoon geluk gehad, en een soepele vereniging getroffen.

enjoy74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:02

die van mij had geen rhino maar een of andere heftige virus dat netjes medegedeeld en moet toch inschrijf geld betalen pffffffffff

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:43

Wij hebben vorig jaar droes op de manege gehad, en toen werden ik zelfs perosonlijk gebeld door een secretariaat omdat ik niet meer mee mocht doen met de wedstrijd omdat het geconstateerd was op onze manege! Ik heb toen geen startgeld hoeven te betalen en ook kreeg ik mijn coupons teruggestuurd! Heel erg schappelijk toch. Wij zelf al secretariaat doen nooit moeilijk over dit soort dingen! Virussen als Rhino wil je zeker niet op je manege krijgen. Maar dit ligt denk ik per secretariaat verschillend maar ik vind het wel geldkloppers! Als bij ons iemand afmeld om bijzondere redenen na sluitingsdatum vershculdingen wij ze ook geen inschrijving. ( bijv. ziekte van 1 van de ouders of wanneer een kidn van de pony is gevallen etc)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:50

Miepje, dat is allemaal heel erg netjes maar jammer dat er door sommige mensen misbruik van gemaakt wordt. En dan moeten de goede onder de kwade lijden.

Sommige mensen nemen geen eens de moeite om af te bellen.
Als organiserende vereniging zit je toch met minder inkomsten en zo'n ruiter houdt ook een plek bezet die iemand anders wellicht graag had willen invullen.