Vliegendeken met vaste of losse nek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje1990

Vliegendeken met vaste of losse nek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 10:53

Hallo,

Ik weet dat er veel topics zijn over vliegendekens, maar mijn vraag blijft na lang doorlezen toch onbeantwoord. Twee seizoenen heb ik de deken van QHP gebruikt, met losse nek. Was hier er tevreden over, maar de haren van de staart en manen bleven niet echt gespaart. Nu ben ik aan het twijfelen over deze twee dekens.

http://www.horseware.com/flysheets/amigo/amigomio.asp

http://www.horseware.com/flysheets/amigo/bugrug.asp

Iemand hier ervaring mee? Ook maak ik me een beetje zorgen over de borstsluiting die niet verstelbaar is en de andere manier van loopsplitten.

Alvast bedankt! :D

ship

Re: Vliegendeken met vaste of losse nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:37

stal genoot heeft ook de deken op 1 ste foto bevald zeer goed maar ook met een vaste hals heb je kans op dat de manen en staart niet mooi blijven dat is mijn ervaring bij zowel vast als los

Marietje1990

Re: Vliegendeken met vaste of losse nek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 13:33

Dat denk ik ook, maar van beide dekens is de plek waar de manen zitten geloof ik gevoerd.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:59

Als je dekens met hals koopt heb je toch heel snel dat er een stukje manen minder mooi wordt.
Meestal is het juist zo dat losse halsdeken minder beschadigen dan vaste halsdelen. Er zit in een los halsdeel namelijk meer speling, waardoor deze mee naar beneden zakt als het paard zijn hoofd naar bendene doet.
Bij een vast halsdeel schuren juist de manen weer langs de hals. Tenzij de hals super ruim is, maar dat zijn die van Horseare beide niet.

Onze ervaring met Horseware dekens en schuurplekken is beroerd, maar dat zal ook wel bij ieder anders zijn.
Wat ik een aanrader vind is de HH fly protection set (los halsdeel) of de Bucas Buzz Off (vast halsdeel).

Biede erg fijne dekens op verschillende type paarden.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:41

Leonieke schreef:
Als je dekens met hals koopt heb je toch heel snel dat er een stukje manen minder mooi wordt.
Meestal is het juist zo dat losse halsdeken minder beschadigen dan vaste halsdelen. Er zit in een los halsdeel namelijk meer speling, waardoor deze mee naar beneden zakt als het paard zijn hoofd naar bendene doet.
Bij een vast halsdeel schuren juist de manen weer langs de hals. Tenzij de hals super ruim is, maar dat zijn die van Horseare beide niet.

Onze ervaring met Horseware dekens en schuurplekken is beroerd, maar dat zal ook wel bij ieder anders zijn.
Wat ik een aanrader vind is de HH fly protection set (los halsdeel) of de Bucas Buzz Off (vast halsdeel).

Biede erg fijne dekens op verschillende type paarden.

Bedankt voor je reactie! De HH deken heb ik al naar gekeken, maar vind dit materiaal toch erg stug. De andere deken die je noemt heb ik alleen nog op afbeeldingen gezien, deze deken schuurt bij jullie niet? Lijkt erg strak te zitten op afbeeldingen.