Kan iemand me vertellen hoe de rijbroeken van Mondoni uitvallen? En dan met name de Mondoni Sahara II Vallen ze ruim of toch wat kleiner? Kan ik beter groter dan m'n confectiemaat bestellen (1 maat of 2 maten)?
Sissi87
Geplaatst: 14-07-09 18:20
ik heb zelf maat 36, maar koop maat 38 deze zit ietsie ruim, maar 36is bij mij echt veel te krap om m'n heupen..
Ik koop de rijbroeken altijd een maat (soms 2) kleiner dan ik als confectiemaat zou hebben, zo zitten ze lekker strak. Ik heb ze altijd met leren zitvlak en het allereerste paar wat ik ooit had gekocht ging lubberen: een maatje kleiner gaat 'rimpelen' tegen en dus ook zere plekjes (met name net boven de schacht van mijn laarzen). Werkt perfect. Tailleband is meestal dusdanig elastisch dat dat geen probleem geeft.
de safari II weet ik niet maar ik heb heel lang de eerste safari gedragen en hiervan moest ik echt een maatje groter dan normaal. Die vond ik vrij klein uitvallen.
Hoe Sahara valt geen idee.. Ik heb twee rijbroeken van Mondoni. De Kenia in 42 en de Accra denim in 42. De Kenia valt bij mij erg ruim en zakt ver af terwijl de Accra Denim precies goed zit.. Het verschilt dus aardig per model..
Ik heb gewoon mijn eigen maat gekocht, en dat bevalt me prima! maar het is maar net wat je fijner vind ik hou het liefst van rijbroeken die heel goed aansluiten maar sommige vinden het fijner als ze iets losser zitten
00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.
Ik heb een Mondoni hier liggen en die valt klein. Geen idee welk model het is. Met leren zitvlak in ieder geval.
Steef
Geplaatst: 18-07-09 22:30
Ik heb ook een mondoni gehad! 2 zelfs.. Erg fijne broeken, Drukknopen bij zakken gingen er wel erg snel af en ik had er snel gaatjes in.. Ook was de broek best snel vaal.. Die van mij viel normaal..
Air
Geplaatst: 18-07-09 22:31
Sahara heb ik 1 maat groter! Kon eerst nog 176 aan: die valt als 38
Pikeur
Geplaatst: 18-07-09 22:32
Ik heb mn mondoni's 2 maten groter, ik hou er meer van als het gewoon lekker losjes zit Dezelfde maat als mijn originele maat pas ik niet lekker, 1 maat groter zou precies goed zijn
Ik heb mijn mondoni gewoon in de juiste maat. Ze rekken erg goed trouwens. Ik vind ze juist groter vallen dan veel andere merken broeken. Ik vind het lekkere soepele broeken, maar ze verkleuren wel snel.
NdV74
Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-09 16:02
Ik heb m'n broek inmiddels binnen
Heb 'm 1 maat groter besteld en hij zit best ruim aan de bovenbenen (da's overigens ook voor het eerst bij mij ). Op de buik zit hij goed. Hij is alleen 10cm te lang Toch eens kijken bij een kleermaker of die 'm korter kan maken.
Denk dat als ik 1 maat kleiner besteld had dat íe dan toch te straks had gezeten bij m'n buik.