Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Judje schreef:TS vraagt ernaar welke deken ze moet gebruiken en hoe ze het paard moet scheren. Een discussie over het wel of niet 'lekker' op stal staan is dan ook offtopic en dus niet toegestaan.
Graag ontopic verder.

Danielledm schreef:Jachtmodel heb ik ook aan zitten denken.
Gister met een stalgenootje er overgehad om hem misschien helemaal niet te scheren maar hem wat eerder onder een dun dek te zetten en als het kouder word onder een wat dikker zodat ze vacht niet echt de kans krijg om "dik" te worden. En mocht het wel zo zijn kan ik hem altijd nog scheren en dan zou ik voor het jachtmodel gaan
Lien_ schreef:Dekens opdoen voordat de vacht dik werd hebben wij 2 jaar geleden gedaan, hielp niet en pony, die héél snel zweet, was altijd drijfnat en had weinig energie.
Vorig jaar is ze geschoren, wilden eerst voor een modelletje gaan maar uiteindelijk helemaal laten scheren en een deken met hals opgedaan.. pony heeft de hele winter overdag buiten gelopen, was super![]()
Vacht bleef kort, pony had het niet koud en zat met rijden vol energie. Dus echt aan te raden vind ik..

larixfire schreef:Gewoon scheren en een goede waterdichte/ademende deken op doen. Kijken hoe het weer is qua dikte van de deken.
Ik zou geen halsdeken nemen want 90 % van de tijd dat ze op de wei staan staan ze met hun hoofd naar beneden te eten en staat het halsdeel "open"waardoor er wind in de deken gaat.