Leren laarzen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Justme_Lisaa

Leren laarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 15:24

:wave:

Ik ben even aan het rondzoeken voor leuke/geschikte laarzen. Nou heb ik er een paar gezien en ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen ermee is.

Hier een aantal laarzen:

*Petrie standaard
*Lipica laarzen
*Petrie Hampshire

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de beslissing!

Bedankt. :evaw:

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:29

-ten 1e hoeveel heb je te besteden (geld)
-hoeveel heb je er voor over?
-hoevaak rijd je?
-voor welk doeleinde wil je ze gebruiken: dressuur, springen, buitenrijden.

Ik heb Petrie freeriders voor buitenrijden, en naar het bos enzo.
Ik wou toen de Petrie hampshire voor dressuur en wedstrijden, maar dat werd me allemaal een beetje duur, dus heb ik ze nu van mondoni.

Maar ik ben benieuwd naar je lijstje van mijn vraagen, dan kan ik kijken welke laarzen bij jou ongeveer passen enzo.

Mijn ervaring met petrie''s zijn verschillend, als je petrie's hebt die voor de dressuur en veelzeidingheid zijn gemaakt, zijn ze allemaal best ruim rond de enkels, en niet netjes aansluitend, petrie's gemaakt voor het springen ook.
Petrie's zijn duur, maar ook van hele goede kwaliteit

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 15:33

Christyj138 schreef:
-ten 1e hoeveel heb je te besteden (geld) ong. 300-400 euro
-hoeveel heb je er voor over? rond de 300 euro
-hoevaak rijd je? 2 tot 3 keer per week
-voor welk doeleinde wil je ze gebruiken: dressuur en buitenrijden.

Ik heb je vragen beantwoord! ;)

Flowq

Re: Leren laarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:39

phoe, ik vind 300 euro wel veel voor iemand die 2 á 3x rijd

wil je persee petrie's??
zal even lijstje maken met petrie's

Freerider Grain
Hampshire

heb je al eerder leren gehad??

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:43

Ik heb zelf Petrie Anky's (zonder rits, anders werd het inderdaad allemaal veel te duur), die van mij waren overigens geen 300 euro voor zover ik weet, maar hoeveel precies wel weet ik niet meer.

Voor dressuur vind ik leren laarzen ideaal, mijn beenligging en verdere houding zijn enorm vooruitgegaan dankzij die laarzen en ik vind het veel prettiger rijden. Reken bij leer wel op een periode van pijnlijk inlopen :+
Voor buitenrijden gebruik ik ze zelf niet, ik weet niet hoe dat bij jou ligt maar ik probeer dat toch te vermijden, ik vind ze wel erg duur om mee buiten te rijden. Als ik ze nou toevallig aan heb, oké, maar wild door de bossen crossen doe ik er liever niet mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:45

ik had de petrie elite, fijne stevige laars waar je veel steun aan hebt. Mijn benen lagen er ook veel stiller mee... Dat je ruimte hebt bij de enkels is juist een kenmerk van een dresuur laars.

Zelfde geldt ongeveer voor mijn Lipicalaarzen, maar ik vond mij petrie's iets mooier.

Verder heb ik nog Ariat Grasmeres, die zitten echt zalig :+: Maar zijn om te zien niet heel elegant, dat zijn echte outdoorboots :j

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:54

equiline is ook goed kot 80 euro, wel verslijt het leer met een jaar of 3
en zeggen ze dat er geen couting op zit maar dat zit er wel op

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:47

Ik zou als ik jou was gewoon gaan kijken in de winkel. Kijken hoe de laars eruit ziet en het leer voelen.
Dat is toch ook iets persoonlijks.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:40

ik heb de Petri Perfects besteld!:):D op maat!:) heb der veel goede verhalen over gehoord en ik heb ze voor 200,- euries:) dus best goedkoop zeg maarXD

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:42

Ik zou voor Lipica gaan. Niet duur en je kunt ze helemaal naar eigen wens laten maken. Kleur, hoge of lage dressuurboog, initialen erin etc. Je moet wel elf weken wachten voordat ze klaar zijn, maar dan heb je ook wel wat ;)

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:46

11 weken:| wooooooow das lang:'( *geldt dat alleen voor de Lipica of voor alle type Petri's?*

Mel1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:46

Je moet gewoon naar de winkel gaan en passen. Ik wilde eigenlijk ook Petries, maar ze zaten gewoon niet goed. Ik paste toen een paar Konigs laarzen en die zaten gewoon meteen perfect. Ik heb ze nu ruim eenjaar en ben er nog steeds geweldig blij mee.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:47

r_oo_sj_e schreef:
11 weken:| wooooooow das lang:'( *geldt dat alleen voor de Lipica of voor alle type Petri's?*

Lipica is GEEN type van Petri maar een apart merk. Zie http://www.lipica.nl :=

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:48

Ik heb laarzen op maat laten maken bij van Huet rijlaarzen, been zeer tevreden! Wel lange levertijd, maar supermooie laarzen op maat voor een hele leuke prijs waar ik zo mee wegloop! En heel belangrijk: ik hoef geen moeite te doen om ze aan of uit te trekken. En de laarzen van mijn vriend zijn zo'n 10 jaar meegegaan met zeer intensief gebruik.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:55

Ik heb Petrie Elite.. Ze zijn helaas heel ver ingezakt, en nu dus ecchhtt te kort
Heb ze gekocht bij Tentenkamp ze waren afgeprijsd naar 180 euro.
Bij divoza hebben ze nu die van mondoni, misschien is dat wat?
Ik vind leren laarzen van 300 euro ook wat overdreven voor iemand die 2 of 3 keer per week rijd...

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:00

Lous schreef:
r_oo_sj_e schreef:

Lipica is GEEN type van Petri maar een apart merk. Zie http://www.lipica.nl :=

Ow hahah:P :P :Y) agh ik denk dat het voor bijna alle merken wel geld dat het een lange levertijd heeft:( jammer genoeg!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:34

als je het er voor over hebt zou ik dan sowieso altijd voor de petrie standaard of iets dereglijks gaan.

niet de perfect, glasgow of hampsire want dat ie een gecoate leer soort.

petrie standaard is van rundleer met een gelijmde zool, kosten ong. 300,-

ben geen fan van lipica vanwege de leer kwaliteit.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:56

Lisa, je moet gewoon even naar Divoza ofzo gaan. En dan de laarzen aanpassen die je aanstaan.

Ik heb de Standaard, dus als je ze wil passen dan mag dat wel. Verder zou ik gewoon naar de winkel gaan en je dan laten adviseren. Heb ik ook gedaan.

Ik heb toen de Petrie standaard aangehad, Petrie perfect, Cavallo Junior en de Mondoni Plain en die andere ervan.

Bij mij stond vond ik de Petrie het mooist en zat ook meteen het lekkerst. De andere zaten vond ik voor geen meter. Maar dat is smaak en voelt voor ieder anders. Dus gewoon even langs gaan, heb je veel meer aan ;)

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:57

Wat zijn je maten?
Ik heb nog een paar Petrie's in mn kast liggen :)

kitty_mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:50

petrie anky heb ik en dat voldoet supper