Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kalaio schreef:Ik vind het een beetje raar systeem. In Belgie zeggen ze dat het niveau daar hoger is, maar ik vind de proeven niet echt vriendelijk, en men kan minder "groeien" in de proeven. Heb het idee dat je daar met een in elkaar getrokken paard veel punten scoort. Weet niet hoe het zit naarmate je hogere proeven rijdt.
Het dressuurniveau heeft altijd echt een flink stuk lager gelegen, de laatste jaren gaat het niveau zowel van de paarden als rijtechnisch een eind omhoog. wake_up schreef:wat is het verschil van de LRV en HROV dan?
Ik bedoel, we hebben hier de KNHS, en FNRS, is dat in België ook zo? of zijn LRV en HROV allebei zoiets als de KNHS?

) of combi's waar ze niet rondkunnen (gekeurde hengsten en of gelinkt aan bekende stallen.Urielle schreef:Klopt, maar rijtechnisch ligt het algemene niveau onder de Nederlandse L2 (en helaas ook nogal eens onder de L1) omdat de E en A de startklasses zijn voor veel mensen met jonge paarden. Die zijn nog niet sterk genoeg om de overgang galop-stap op de achterhand te maken dus voor 99,9% zie je galop-remmuhhhhh-struikel wat op de voorhand tot hij stapt. Dus alles wat je beter doet dan dat scoort punten hahaha. (Ik vind het dus een onzinnige oefening om zo vroeg op te nemen, in het L zou hij beter op zijn plaats zijn imo).
(Vergeet in de Nederlandse L overigens de middengalop niet, de middendraf op de hele diagonaal, de voltes 10 m in draf en 15 m in galop, het halthouden, in de L2 het achterwaarts en in 1 L2-proef een stukje beginnende contragalop. Is ook nieuw tov het B)