Kinderen mee op concours: hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Kinderen mee op concours: hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 21:38

Naar aanleiding van een discussie in een HK-topic, zie ik er nu al tegenop om straks met heel het gezin op concours te gaan. Nou ja, eigenlijk kijk ik er enorm naar uit, maar ik zie toch wel wat leeuwen en beren op de weg.
DIt is het beeld dat mijn dochter nu van onze stal heeft:

erleyne schreef:
Die ideeën zijn als volgt samen te vatten :
1. De bak = zandbak
2. Paardendrollen zijn stuiterballen
3. Stro moet je geproeft hebben
4. Alle paardjes zijn om te aaiuuh....ongeacht of ze met hun voorbenen op de grond staan of niet
5. Ik gil als ik dat wil :D
6. Papa is mee om mij te vermaken, niet om proefjes te lezen....en anders: zie 5 :P

Allemaal best te handelen als relaxte ouder en even relaxte stalgenoten, die smakelijk kunnen lachen om de peuterprietpraat. Maar hoe gaat dat straks als ik onder de wedstrijdstress zit, papa toch echt even paard beet moet houden, omdat het zadel er half naast hangt ( bij wijze van spreken dan ), er ondertussen luiers verschoont moeten worden, pakjes sap over witte sjabrakken gaan, etc. etc. Ze luister prima hoor, maar ja, het is en blijft een peuterpuber.
Hoe doen jullie dat? Altijd een derde meenemen? Kindje thuis laten tot ze 6/12/18 is? Kom maar op met die verhalen!

FriesWytske

Re: Kinderen mee op concours: hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:41

Ik heb zelf geen kinderen. Maar als ik ze had zou ik ze thuislaten bij een oppas.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:47

Ik moest wel even lachen om je samengevatten ideeën hoor :D
Maar ik nam mijn oudste wel altijd mee en snoerden ;) hem op het moment van het proefje rijden
gewoon vast in de buggie en gaf hem een doosje rozijntjes oid.
Maar ik herken wel een aantal dingen,hoor.
Mijn zoontje ging wel eens tijdens het rijden van mijn proef, naar mij roepen en zwaaien :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:48

Hahahah _O- Dat puntenlijstje :D

Bij mij op de club zit een meisje die heel fanatiek wedstrijden rijdt met 3 verschillende pony's, zij heeft een zusje van 4 en die gaat altijd mee op wedstrijden en vindt het prachtig.
Hoewel ik wel moet zeggen dat ik haar soms wel heel erg vind rondzwerven op het concours terrein, in haar eentje :=

Hoe oud is je dochter?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 21:52

18 maanden. Volgens mij zitten we wat dit betreft echt op een drama leeftijd: ze wil van alles en je kan haar echt nog niet duidelijk maken dat sommige dingen niet kunnen. Ik ga op zijn vroegst vanaf januari starten, misschien dat het dan beter gaat.

Vastsnoeren in de buggy is best een goed idee, een beetje roepen en zwaaien kan mijn paard wel tegen ( ik weet alleen niet of de andere deelnemers dat ook kunnen waarderen ).

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:53

Er zijn ook van die ouders die de kinderen maar raak laten lopen en tussen de paarden laten lopen, niet zo veilig.

Mensen hoeven niet op de kinderen te letten, maar de ouders zelf, of als de ouders dat niet kunnen, thuislaten.

Goed dat jullie wel goed op ze letten en ze goed bij je houden, maar sommigen niet pffffffffff, dat is toch vragen om ongelukken.

Grappig hoe jullie het beschrijven van vastsnoeren in een buggie tot en met aan het naar je toe roepen en zwaaien terwijl mams serieus een proef rijdt, hihi grappig.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 21:55

Ik vind dat zelf ook heel vervelend Ragdollcat, ik vind het sowieso echt heel vervelend als andere mensen last van mijn kind hebben. Ik stoor mezelf verschrikkelijk aan kinderen die maar doelloos ( en levensgevaarlijk ) over het terrein lopen. Vandaar dat ik goed voorbereid op pad wil, ook voor mijn eigen rust.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:58

erleyne schreef:
18 maanden. Volgens mij zitten we wat dit betreft echt op een drama leeftijd: ze wil van alles en je kan haar echt nog niet duidelijk maken dat sommige dingen niet kunnen. Ik ga op zijn vroegst vanaf januari starten, misschien dat het dan beter gaat.

Vastsnoeren in de buggy is best een goed idee, een beetje roepen en zwaaien kan mijn paard wel tegen ( ik weet alleen niet of de andere deelnemers dat ook kunnen waarderen ).

Dan zeg je iets tegen haar in de trant van; we doen wie het langste stil kan zijn (tijdens je proef), zoiets werkt bij de oppaskoters van m'n moeder héél goed haha.
of je geeft haar iets lekkers :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:01

Maar het is wel leuk dat je kinderen erbij kunnen, maar er zijn er die niet opletten echt niet, was me rotgeschrokken, een kindje van 2 jaar oud in zo'n loopfietsje, die kwam tegen mijn paard achterbenen aan ai ai, gelukkig was de draver zo braaf en sleurde ik dat kind snel weg, voordat er wat gaat gebeuren, en pa en ma waren aan het kletsen met anderen.

ikzelf zou het ook ff in auto vastzetten of in een karretje, als er gereden moet worden en pa voorleest.

Het is meer dat het gewoon gevaarlijk is zo tussen de vreemde paarden.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 22:02

Het langst stil zijn snapt ze nog niet, maar dat is voor later wel een idee. Iets lekkers werkt altijd, maar dat moet je dan blijven doen. Ze is ongeveer 10 min, bezig om d'r rozijntjes uit het doosje te pulken, dus dat zou wel een idee zijn :D

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:04

Aranel schreef:
Hahahah _O- Dat puntenlijstje :D

Bij mij op de club zit een meisje die heel fanatiek wedstrijden rijdt met 3 verschillende pony's, zij heeft een zusje van 4 en die gaat altijd mee op wedstrijden en vindt het prachtig.
Hoewel ik wel moet zeggen dat ik haar soms wel heel erg vind rondzwerven op het concours terrein, in haar eentje :=

Hoe oud is je dochter?

Ik zie haar ook altijd zo rondzwerven, alleen op de manege :oo

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:04

Waarom zou je in vredesnaam je kind mee willen nemen als ze nog zo jong is?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:05

erleyne schreef:
Het langst stil zijn snapt ze nog niet, maar dat is voor later wel een idee. Iets lekkers werkt altijd, maar dat moet je dan blijven doen. Ze is ongeveer 10 min, bezig om d'r rozijntjes uit het doosje te pulken, dus dat zou wel een idee zijn :D

Tot ze het doosje laat vallen tijdens jou proef en ze het hele wedstrijdterrein bij elkaar krijst om haar gevallen doosje rozijntjes.. (ziet het al helemaal voor zich) }:0

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:05

Met een speeltje in de trailer zetten?

En dan klep dicht natuurlijk :Y)
oh, en alleen op schoon stro.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 22:08

Wildgirl schreef:
Waarom zou je in vredesnaam je kind mee willen nemen als ze nog zo jong is?

Alleen thuis is ook zo sneu!
Tja, waarom, omdat ik graag wil dat ze meegaat, omdat het gezellig is, omdat ze wat meekrijgt van het paardengebeuren, omdat ze zelf helemaal gek is van alles op vier benen, zodat papa ook mee kan.....ik kan zo veel redenen bedenken. Ik zeg ook niet dat ze altijd mee gaat. Het zal vaker voorkomen dat ik alleen of met een stalgenoot/vriendin/instructeur samen ga, maar het zal ook voorkomen dat ze mee gaat.

In de trailer op schoon stro....ik zie het al voor me :D

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:09

Ik start nu eigenlijk helemaal niet meer met 2 kinderen onder de 2 jaar. Rij ook veel minder maar straks als ze wat ouder zijn wil ik t weer opppakken.
Ik vind t best moeilijk de combi kids en paarden en dan nog op concour ook.
Maar inderdaad wat lekkers geven tijdens de proef .
Veel succes!

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:12

Ik neem de kleine ook wel eens mee maar kan niet zeggen dat ik dan voor de onspanning ben weggeweest.
Ze vragen zoveel aandacht om allerlei redenen ook al is oma erbij die op haar past.
Nee,doe mij maar een wedstrijd zonder kinderen.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:14

Ja hoor ik vind dat ook gezellig,vooral bij een buiten wedstrijd met mooi weer.We maken er en gezellig familie uitje van :Y)
Ze zijn inmiddels 4 en 8 jaar maar het gaat nog steeds prima hoor.
Ze weten nu ook wat mag en niet mag en ze zwaaien en roepen ook niet meer tijdens het rijden :P
Wel willen ze nog steeds wat lekkers :9 gewenning he :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 07:17

Gioya gaat gewoon met ons mee. Als baby probeerden we het zo te plannen dat ze dan net in de auto moest slapen of ze moest in de buggy bij B staan hihihi. Als ze dan toevallig net lastig werd (ja, is 1 keer gebeurd) dan moet papa dus net wat harder roepen. Wrangler kijkt niet op of om, die is van stal wel wat gewend. Nu ben ik al een tijd niet geweest maar vorig jaar zat ze ook rond de anderhalf jaar en dan had ze zo'n duwfietsje mee en hobbelde papa haar wat heen en weer ondertussen of gewoon op de arm gepakt. Verder hebben wij een heel praktisch tuigje om wegrennende kindjes in bedwang te houden en kent dochterlief het commando Ho net zo goed als de paarden: Als er Ho wordt geroepen staan paard en kind met alle voeten stokstijf bevroren hahaha. Verder ging papa voor de proef veel met haar spelen en dan was ze tegen de tijd van de proef wel even rustig. O ja, en bij het zadelen blijft ze even in de auto zitten uit veiligheidsoverwegingen. Paard en kind in de gaten houden is geen doen en als ze net naast je ook een paard aan het zadelen zijn vind ik dat veel te gevaarlijk. Ik heb wel geluk met een rustig kind wat uit zichzelf al graag bij je in de buurt blijft en juist chagrijnig wordt als ze GEEN paarden mag kijken (ja, dat wordt een echte...). Ze kan nl. ook een uur lang gebiologeerd naar mijn lessen kijken op een stoeltje in de hoek en volgens mij is dat echt iets unieks voor zo'n klein kind.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 08:43

Ik denk dat je gewoon dan 2 volwassenen moet meenemen of een 16 jarig buurmeisje die de opdracht krijgt je peuter te vermaken.

Ik weet zeker dat je kind lastig word op het moment dat jij stressig raakt....

Of zorgen dat je de proef uit je hoofd kent zodat Papa zich op zijn dochter kan concentreren, dan blijft het ook gezellig.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 08:59

Heb je geen oppas/kun je geen oppas regelen? :)

Zoniet, ik kom vaak genoeg baby's tegen op wedstrijd, die mee zijn gekomen met hun ouders. Meestal heb ik er weinig of geen last van :o

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:02

Het is best te doen hoor een kleine mee op concour.

Ik ga altijd met mijn beste vriendin mee of zij met mij en zij heeft een dochtertje van 3,5 en we doen dit al zeker een dik jaar :)

Het is niet altijd makkelijk, wij hebben ook wel eens gehad dat ze het ineens tijdens de proef op het brullen zette dan moest ik maar even wat harder voor lezen.

Daar in tegen kunnen wij eigelijk alles alleen bij de paarden en is er eigelijk alleen extra hulp nodig bij het voorlezen.

Meestal staat ze dus bij degene die aan het voorlezen is en gelukkig is ze nu op een leeftijd dat we haar duidelijk kunnen maken dat ze dan even 5 min rustig moet doen ;)

Het scheelt een hele hoop dat ze van baby af aan al mee gaat en gelukkig zijn onze paarden zo aan haar gewend dat die er niet van opkijken als er wat gebeurd ;)

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:53

Waarom neem je niet een extra iemand mee die niet voorleest of iets, maar die met je kindje gewoon kan zitten daar en haar een beetje bij haar houd en stil houd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:17

Lauraa__ schreef:
Waarom neem je niet een extra iemand mee die niet voorleest of iets, maar die met je kindje gewoon kan zitten daar en haar een beetje bij haar houd en stil houd.

Nog best moeilijk om iemand te vinden die dat wil hoor! Mijn moeder en de moeder van mijn vriend willen dat best 'eens een keertje' maar dat hoef je echt niet teveel te vragen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 15:19

Idd, een keertje is geen probleem, maar elke keer is het lastig om iemand mee te vragen.
Ik denk dat ik maar gewoon uit mijn hoofd ga rijden, dat heb ik jaren gedaan, dus dat moet nu ook weer gaan lukken. En dan kunnen papa en dochterlief gewoon samen vanaf een bankje toekijken.
Tip van in de auto met zadelen is goed! Ook met laden etc. Dan moet ze gewoon niet voor de voeten kunnen lopen.