Mijn paard heeft momenteel ontzettend veel last van zijn oog. Door dat hij een vrij roze huid om zijn ogen heeft traant hij vrij snel, komen er vliegen op, gaat het irriteren en smetten en heeft hij op dit moment een flink ontstoken oog. Ik heb een zalfje van de dierenarts en maak het 2x per dag schoon met kamille. Toch heb ik besloten om hem nu ook met een vliegenmasker op het land te zetten, want de dierenarts zei ook dat we anders aan de gang blijven vanwege zijn roze oog. Zijn andere oog, die zwarte natuurlijke eyeliner heeft, die is niet ontstoken.
Nu heb ik het volgende vliegenmasker voor hem;
van Cashel.Nu is het voor mij onmogelijk om voor mijn werk het masker op te doen, en na mijn werk het masker 's avonds af te halen omdat ik wisseldiensten op schiphol werk. En ik vind het vervelend om mijn stalgenoot continue lastig te vallen om hem 's avonds af te doen, en dan moet ik weer iemand anders vinden die elke ochtend het masker op kan doen.

Zoals ik al zei, de meningen zijn ontzettend verdeeld bij mij op stal en er staan een paar paarden gewoon dag en nacht buiten met zo'n masker. Nu ben ik alleen bang dat hij 's nachts in het donker extra bellemerd word door dit masker, en dat is de enige reden dat ik twijfel om hem 24/7 met het masker te zetten.
Daarom, hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
Nooit problemen gehad
Zo'n steigerende haflinger is niet zo fijn