Help... mijn paarden zijn doods bang voor het maisveld!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

soleil2005

Help... mijn paarden zijn doods bang voor het maisveld!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 11:56

Mijn 2 paarden staan naast een akker waar ieder jaar mais staat.
Gister wilde ik ze uit de weide halen om binnen te zetten maar ik kreeg geen contact.
Ze stonden te staren en te briezen!! grote witte randen om de ogen en opgepompte spieren!!
Het was duidelijk te zien dat ze al een hele tijd zo angstig waren want het hele weiland was omgeploegd door hun hoeven.
Ik heb staan kijken en luisteren en hoorde natuurlijk ook spontaan vanalles haha... geristel en gedoe (ik denk gewoon van de wind) Maar een paard hoort daar toch niet bang voor te zijn?
Ze wilde zelfs niet eten toen ze binnen stonden en bleven maar naar het mais staren!!

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Of heeft iemand ideeen hoe dit kan??

(ze zijn gewend dat er af en toe een ree, vos of haas loopt. dus dat kan het niet zijn)

*puck*

Re: Help... mijn paarden zijn doods bang voor het maisveld!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:58

misschien een dier in de mais die ze niet konden zien maar wel horen, gaat vanzelf wel over als ze door krijgen dat er niks gebeurd.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:01

hmmmm wel raar ja!
misschien es heel lang erbij blijven staan als je ze op de wei zet,wie weet wat er rond haust???

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:02

Er zal wel een dikke haas tussen de maisstengels hebben gezeten denk ik. :D Dat samen met de wind zal ze wel aan het schrikken hebben gemaakt. Komt vanzelf weer goed....
Laatst bijgewerkt door zoetjes op 11-07-09 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:02

volgens mij is het redelijk normaal dat ze er wat bang voor zijn.
tenminste mijn paard is er bang voor, en de andere paarden die ik ken zijn er ook wat bang voor.

volgens mij is het geritsel waar ze last van hebben, en het feit dat ze niet kunnen zien wat daarachter is(ze kunnen er ook niet overheen kijken oid), het is een muur die zomaar aan het ritselen en bewegen is.

soleil2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 12:20

dank jullie wel.. Wat ik al zei.. er lopen daar veel reeen, hazen en vossen enz.. die lopen soms gewoon bij ze in de weide. Daar zijn ze volledig aan gewend. Ook staan ze er al een paar jaar en er is ieder jaar mais.
Maar mijn vader dacht al te weten wat er was... in de buurt woont een jager (je kan beter zeggen stroper) en die had hij vorig jaar al een keer in het mais betrapt met vallen enz.
Misschien dat ze hem er door heen hebben horen lopen of zo..?
Of een dier dat in een val zit??
Ik zal eens kijken maar ik wil ook niet graag dicht bij het mais komen nu... haha ze hebben me gister bang gamaakt!! haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:22

Misschien dat ze een dood dier ruiken.
Paarden zijn ontzettend gevoelig voor die geur en ruiken het 100 keer sneller als wij.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:45

Mais blijft leuk ;)
Die 2 van ons kunnen er dan ook wat van, wij hebben direct naast onze buitenbak een maisveld liggen. En het stikt hier van hazen die er heerlijk door heen crossen.Nu gaat het nog maar als de mais straks lekker begint te drogen, dan gaat het zo ritselen. De ideale aanleiding om ff lekker gek te doen, de macho uit te hangen of onder het werk uit te kunnen komen etc.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:55

zoals je het uitlegt, klinkt het idd dat er iets onbekends in het maisveld zat.
kan natuurlijk ook een wild zwijn geweest zijn. veel paarden worden angstig van de geur van een varken.

kinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:33

Mischien zit er wel een angstaanjagende levensgevaarlijke paardetende monster tussen het mais !
Dan zou ik ook niet meer op me gemakje eten hoor :=

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 01:02

Maisvelden zijn ook zo hoog begroeid en vaak dicht op elkaar, het ritselt, soms valt er eens wat en er zit van alles en nogwat aan leven tussen. Kan best zijn dat er een wild zwijn verstopt zat, of de buurtjager er aan het stropen is geweest.

Waarschijnlijk zal je er nooit achter komen.

Meestal gaat die paniek/ angst vanzelf wel weer over als ze doorhebben dat het maisveld ze niet aanvalt.