Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bonny4life schreef:ze raakt van lijnen nogal in paniek, dus dat doe ik liever niet, ergens langs zetten zou een optie zijn maar ik vind dat ze het zo ook moet leren, in de bak en alles gaat ze wel recht achteruit..
Petra Vlasblom is een hele goede cissy schreef:waarom open je nou een nieuw topic? we waren toch al aardig onderweg in de andere? Ik had je al de nodige tips gegeven...
Eigenlijk vind ik dat je die vraag beter aan Esther kunt stellen, zij is bij je geweest en weet hoe jouw paard reageert en zij kan je beter advies geven dan wij zo via bokt.
Xantaatje schreef:Ten eerste is rust het aller belangrijkste. Zorg dat er twee mensen zijn die naast de klep kunnen gaan staan , als ze bang is voor longeer lijnen. En laat andere mensen op afstand zodat er niet teveel omheen staat en zich ermee bemoeien
Neem een lang touw en zodra je paard achteruit wil beetje druk geven en pas los laten als ze weer naar voren komt. Laat je paard niet bepalen wanneer hij/zij achteruit gaat. Als ze stil staat even buig je wat naar voren (je maakt je kleiner) en gaat dan langzaam achteruit. Als jij rechtop blijft staan dendert ze waarschijnlijk naar achteren. De tijd dat ze in de trailer staat langzaam opbouwen, dit kan je doen om iemand voorin te laten zitten met wat bix o.i.d.
Doe het niet te vaal achter elkaar bijv. 3 keer laden (goed) en dan even op stal , na een half uurtje nog 3x en zorgen dat je het goed afsluit.
Met de stang oefenen: Begin met eerst rustig de billen te aaien met de hand, dit een paar keer doen, als het goed gaat stang tegen de billen maar niet vast zetten, als dat goed gaat stang bevestigen en als laatste pas borg pennen, daarna kan je beginnen met afsluiten van de trailer.
Ga ook eens als alles goed gaat springen in de trailer zodat ze leert dat een trailer beweegt als hij rijdt.
Als het niet lukt kan je het beste iemand erbij roepen die er echt verstand van heeftPetra Vlasblom is een hele goede
Succes! en doen alles met beleid en zorg dat jezelf rustig bent
Bonny4life schreef:Xantaatje schreef:Ten eerste is rust het aller belangrijkste. Zorg dat er twee mensen zijn die naast de klep kunnen gaan staan , als ze bang is voor longeer lijnen. En laat andere mensen op afstand zodat er niet teveel omheen staat en zich ermee bemoeien
Neem een lang touw en zodra je paard achteruit wil beetje druk geven en pas los laten als ze weer naar voren komt. Laat je paard niet bepalen wanneer hij/zij achteruit gaat. Als ze stil staat even buig je wat naar voren (je maakt je kleiner) en gaat dan langzaam achteruit. Als jij rechtop blijft staan dendert ze waarschijnlijk naar achteren. De tijd dat ze in de trailer staat langzaam opbouwen, dit kan je doen om iemand voorin te laten zitten met wat bix o.i.d.
Doe het niet te vaal achter elkaar bijv. 3 keer laden (goed) en dan even op stal , na een half uurtje nog 3x en zorgen dat je het goed afsluit.
Met de stang oefenen: Begin met eerst rustig de billen te aaien met de hand, dit een paar keer doen, als het goed gaat stang tegen de billen maar niet vast zetten, als dat goed gaat stang bevestigen en als laatste pas borg pennen, daarna kan je beginnen met afsluiten van de trailer.
Ga ook eens als alles goed gaat springen in de trailer zodat ze leert dat een trailer beweegt als hij rijdt.
Als het niet lukt kan je het beste iemand erbij roepen die er echt verstand van heeftPetra Vlasblom is een hele goede
Succes! en doen alles met beleid en zorg dat jezelf rustig bent
petra is voor een ander paard bij mij geweest,
ik vind haar super....alleen ik ben niet weg van de lijnen er achter en het druk maken achter de trailer...
ik hoop dat ik haar wat langer er op kan gaan houden maar wil ook niet teveel druk gaan geven dan gaat ze er juist tegenin,
maar ze moet wel op den duur langer gaan blijven staan anders kan je niet verder, dus alle tips zijn welkom
dus @ cissy ik heb ook contact met esther maar alle tips zijn handig en welkom toch?
dat met het aan de kont zitten moeten we gaan doen denk alleen dat ze er dan meteen afdenderd,
maar proberen is het zeker waard. en idd iemand misschien iets naast de klep aan die kant die iets begeleid.
alleen niet toegeven en meteen de druk eraf ahalen als ze voorwaarts beweegt of stilstaat, zodat ze weet dat dat als ze er niet tegen in gaat de druk wegvalt zeg maar 
.