Mijn merrie van 1 heeft enorm veel last van die *PIEP* Dazen & Vliegen. ze heeft er ook rode ogen van ( heeft ze altijd wel beetje, maar nu meer ). ik zat te denken aan een vliegenmasker voor der ogen, maar is dat verstandig bij zo'n jong paard?
linky
Geplaatst: 10-07-09 20:51
Waarom niet? Overlast van vliegen is niet leeftijdgebonden! Wij hadden vorig jaar ook een enter met een vliegenkap op. Maat Cob, paste prima. En schone ogen, wel zo belangrijk!
ja ze traant niet, het is gewoon een beetje rood in het hoekje en in de winter had ze dat al een beetje maar nu is voor mijn gevoel wat meer doordat die vliegen steeds in dr ogen zit. Kan nooit goed zijn toch ?
Is het een idee om eerst diverse middelen te proberen, die de dazen weghouden? Bij mijn paard en pony werkt AdHoc erg goed en in dit forum kan je nog veel meer info vinden over verschillende smeerseltjes en sprays.
Een masker zou ook zeker kunnen, maar imo lijkt een smeerseltje fijner voor het paard.
ja maar die middeltjes werken toch maar even ? ik heb er ook al naar staan kijken maar wil geen vermogen uitgeven aan zo iets wat maar even blijkt te werken. snap je ?
ik zit met het zelfde probleem. die van mij heeft heeft ook helemaal traan ogen, maar bij ons raden ze zo;n vliegenmasker af en die sliertjes helpen niet bij die van mij. een stal genoot maakt de ogen altijd schoon met koude thee, weet niet of dat wel echt werkt. Maar je zou het kunnen proberen.
ja met venkel thee, daar maak je ook kinder oogjes mee schoon toch ? daar zat ik zelf ook aan te denken, ze had vandaag ook een traan oogje ik heb ook gehoort dat je het ook met schoonwater wat gekookt is schoon kan houden om ontsteking te stoppen. ik denk toch toch zo'n vliegenmasker te kopen, waarom raden ze die aan bij jou ?
Meschien toch anders effe een zalfje aan de dokter vragen dalijk is er wel heel wat anders aan de hand.. want nu vandaag was het niet zo heel erg met de vliegen en horsels was best koel weer.. Door het masker kunnen ze wat weiniger zien denk ik