Orun Instructeur 2 eigen rijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horseloverc

Orun Instructeur 2 eigen rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 17:10

Heey heey
vandaag heb ik de folder van de cursussen binnen gehad. Ik zou heel graag de intructeur 2 met eigen rijden willen doen. Ik ben zelf 21 en rijd zelf nu L1 met 4 winstpunten met mijn fjordje en spring ook graag met hem helaas moet ik met springen bij de paarden starten en haalt hij dit waarschijnlijk gewoon net niet qua snelheid afstand en hoogte in de B. Daarom start ik met springen niet.
Ik zou dan dus de dressuur opleiding moeten gaan doen. Maarja je moet hiervoor een eigen paard meenemen.
Aangezien ik een fjord heb van 1.45 gaat dit dus niet lukken om die mee te nemen. Ook heb ik zelf geen trailer en geen auto die een trailer kan trekken. ik heb nu een advertentie op stal opgehangen of er mensen zijn die mij hun paard voor 1x in de 3/4 weken toevertrouwen en die ook nog zouden kunnen rijden. Maar ik verwacht niet dat ik hier veel reactie op zal krijgen. Wat denken jullie?
En zijn er meer mensen die met ditzelfde probleem zitten?

groetjes cindy

daffodil

Re: Orun Instructeur 2 eigen rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:12

En waarom wil je perse instructeur 2 doen? Want als je de cursus instructeur 1 doet, hoef je zelf geen paard mee te nemen.....

horseloverc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 11:13

ja dat weet ik inderdaad wel maar ik heb gehoord dat het niveau van instructeur 2 gewoon veel hoger ligt... en deze opleiding is voor mij ook stukken dichterbij te volgen.. namelijk in mijn woonplaats ipv 20 km verderweg..:( maar het gaat wss toch niet lukken dus..dan ga ik alsnog 1 doen:)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:44

Als het in je woonplaats is, is te paard dan niet een optie? Is misschien niet helemaal ideaal, maar dan heb je allleen nog een paard nodig, dan hoeft het vervoer niet meer!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 01:27

niveau is PRECIES hetzelfde ;)
het enige verschil is dat je bij het ene niveau een paard meeneemt en je geacht wordt op andere paarden te kunnen rijden.
in mijn cursus hadden we een gemengde groep van wel en niet meerijdende mensen.
en qua theorie en praktijk was alles hetzelfde. alleen reden de basismensen niet, en op het examen hoefden ze alleen les te geven ipv zelf te rijden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:52

De vraag is wat je precies wil met die opleiding? Als het alleen gaat om lesgeven kun je ook prima 1 doen. Qua lesgeven krijg je daar zelfs meer oefening als bij ORUN 2 omdat daar een groot deel van de tijd aan het zelf rijden op gaat.

horseloverc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 15:34

oke super bedankt voor de tips!:)
ik heb me inmiddels ingeschreven voor de 1ste cursus:)
in naaldwijk of wateringen:)
dus als er nog vrijwillegers zijn die een keer voor mij willen rijden?? graag:) laat maar weten:)
xxx cindy

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:10

Lowara schreef:
niveau is PRECIES hetzelfde ;)
het enige verschil is dat je bij het ene niveau een paard meeneemt en je geacht wordt op andere paarden te kunnen rijden.
in mijn cursus hadden we een gemengde groep van wel en niet meerijdende mensen.
en qua theorie en praktijk was alles hetzelfde. alleen reden de basismensen niet, en op het examen hoefden ze alleen les te geven ipv zelf te rijden.

Het grote verschil is, dat je door kunt stromen naar de volgende fase als je 2 doet.