.Mijn vader (sinds kort ook mijn moeder)(ze zijn gescheiden) heeft het erover gehad misschien een paard te kopen. Nou zal die wel ergens anders gestalt(is dat met een d of t
?) worden, omdat onze tuin niet zo groot is. Mijn moeder heeft een huurhuis, dus dat valt zeker weten af. Mijn vader woont in een rustig straatje met een koophuis die wel wat tuin heeft. Ik heb dat blaadje nog steeds en daar staat op 205 m(klein 2tje, kan de computer niet) eigen grond. Het gaat mij meer om een eventuele paddock, maar dan zullen de vissen in een kom moeten, en de konijnen moeten van 'buitenverblijf' verhuizen. De buren achter hebben ook paarden, alleen ik ken ze niet goed dus die bak gebruiken is niet helemaal zeker. Nou is er wel een bos en open veld op wandelafstand(ook handig voor de honden), dus rijden zelf kan wel. Dan is het misschien toch wel beter hem/haar op de manege te stallen, daar zijn er een hoop vrij nu. Maar als hij toch bij mijn vader komt, kunnen we de schuur(waar ook een verwarming in zit) ombouwen tot een stal. Er zijn ook 3 weides (van de schapenboer) met schapen. En misschien kan hij ook tussen de paarden van de achterburen, als zij dat goed vinden, in de wei staan. Of bij de mini-shetlanders, de verzorgpony's van mijn vriendinnen, en daar ken ik de eigenaren wel van, in de wei. We hebben nog een ander schuurtje met plek voor de spullen uit het schuurtje met verwarming. Hij zou ook nog bij mijn tante's kunnen staan, die hebben toevallig 1 van de 5 stallen vrij. Die wonen naast een pensionstalling (met dus ook binnen en buitenbak) en hebben een paddock. Ook hebben ze bij hun achter 3 grote weides, en ze hebben er zelf ook een gekocht, maar die is wat verder weg.Maar als dat dus kan, welk ras zou ik moeten nemen? Ik vind Arabieren(al is het halfbloed) heel leuk, en Friezen (eigelijk een kruising met een Fries) ook, en Haflingers en Fjorden vind mijn moeder wel makkelijk. Ik vind ze alle 4 leuk, maar welk ras is het beste voor iemand die 3 jaar ervaring met paarden heeft?
Ik heb dus 3 vragen:
1 - Is het verstandig voor mij om een eigen paard te nemen?
2 - Waar zou ik hem moeten zetten?
3 - Welk ras is het beste voor mij?
Hier zijn nog wat paarden waarmee ik wel ervaring heb:

De linker (Nordal, de rechter heet Odett, maar daar ben ik nog nooit op ingedeeld) heb ik wel eens gereden.

En Scarlet, die ook een beetje overgevoelig is.

En Goldy, de halfbloed Arabier waar ik het in een post verder over had.