Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Charlotje_L schreef:Mijn pony doet dat ook ! Als ze aandacht wil of als ze het beu is maar ook als ze niet op haar gemak is. Ik probeer het een beetje af te leren door telkens als ze het doet haar been vast te nemen en het terug stil op de grond te zetten. Maar als ze het gewoon doet voor aandacht moet je ze gewoon aandacht geven en dan houdt ze vanzelf wel op.
Charlotje_L schreef:Mijn pony doet dat ook ! Als ze aandacht wil of als ze het beu is maar ook als ze niet op haar gemak is. Ik probeer het een beetje af te leren door telkens als ze het doet haar been vast te nemen en het terug stil op de grond te zetten. Maar als ze het gewoon doet voor aandacht moet je ze gewoon aandacht geven en dan houdt ze vanzelf wel op.
kips schreef:Charlotje_L schreef:Mijn pony doet dat ook ! Als ze aandacht wil of als ze het beu is maar ook als ze niet op haar gemak is. Ik probeer het een beetje af te leren door telkens als ze het doet haar been vast te nemen en het terug stil op de grond te zetten. Maar als ze het gewoon doet voor aandacht moet je ze gewoon aandacht geven en dan houdt ze vanzelf wel op.
op zo'n manier moet je het dus niet doen, zo worden ze verwend doordat ze dat doen en dan gelijk aandacht geven..
gewoon negeren of als je erbij staat een tik geven tegen het been. of je stem beetje verheffen en dan zeggen van HÉ ofzo
)