Bij onze pensionstal wordt er diverse weilanden gehuurd bij een "boer" 500 meter verderop. Dit is een zorgboerderij en hier word ook aan boerengolf gedaan. Een van de routes gaat o.a. door het weiland waar mijn paarden staan(nu staat er even niks). Maar ik heb sinds een tijdje een dekhengst en zat met een paar scenario`s in mijn hoofd van stel dat er dit of dat gebeurd.
Stel dat als hij daar met een merrie zou staan en hij zou die gaan beschermen en hij verwond(in wat voor mate dan ook) iemand van dat boerengolf? Wie staat in z`n recht?
Of iemand is zo onbenullig bezig dat hij een van mijn paarden (ernstig) verwond. Wie staat er dan in z`n recht?
Overigens wordt er tegen de paarden eigenaren beweerd dat de mensen van het boerengolf op eigen risico dat doen omdat boerengolf altijd door de wei van dieren gaat. Maar aan de andere kant, je staat zelf ook op eigen risico op een pensionstal?
Voor er discussies naar mij toe onstaan, ik heb momenteel mijn hengst er niet lopen
Ik ben gewoon benieuwd of mensen er ervaring mee hebben of hoe ze hier tegenover staan