zadeltassen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

diesels

zadeltassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 14:27

Ik zit eraan te denken om zadeltassen aan te schaffen om de hoogst nodige dingen mee te kunnen nemen op buitenrit, maar vrees dat ze in no-time alweer te klein zijn omdat alles handig is...

Wat nemen jullie allemaal mee en welk type zadeltassen hebben jullie? Hoe bevallen ze?

Arabesk

Re: zadeltassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:49

Voor de grotere trektochten heb ik Ortliebs (*kassa*), maar voor gewone buitenritten volstaan simpele tasjes:

Afbeelding

aan die bidonhouders heb je geen f.uck trouwens, bij de eerste beste drafhobbel liggen ze eruit :+

Afbeelding
dan zijn deze beter.

Ik heb zelf nog hele prettige voortassen, maar die heb ik nooit meer ergens kunnen vinden.

Op deze site staan er ook een heleboel http://www.paardenrecreatie.nl/?load=ha ... adeltassen

alleen de ortliebs niet

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:55

Met de bovenste van de twee die Arabesk laat zien, heb ik zelf twee jaar terug een trektocht van vier dagen meegemaakt.
Van te voren het spul getest, kwam er ook achter dat de bidonnen er bij het minste of geringste uit de tassen vliegen. Mijn moeder is creatief geweest en heeft ze met behulp van elastieke band ze vast weten te zetten, werkte prima uiteindelijk!
Verder tijdens die tocht ook een bananen-tas voorop gebruikt en moet zeggen, die is een stuk fijner dan die we voor achter gebruikten!!!
Ik vind die tassen die je zo achter het zadel moet leggen, niet helemaal ideaal in combo met het zadel/drukverdeling.
Mocht je niet veel mee moeten nemen, kies dan voor een goede bananentas die waterdicht is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:56

Oja ook geen voortassen kopen die alleen om de knop zitten van je westernzadel, zijn ook rukdingen. :+

Ah hier mijn favoriet:

Afbeelding

de zilco pommel tas :j

héél fijn ding.

Als voortas-met-bidons is deze ook heel fijn

http://www.goedhard.nl/b_352.jpg

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:09

Bovenstaande heb ik ook. Ben ik 100 % tevreden over, ik heb ze voorop zitten. Achterop vind ik een simpele bananentas prima!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:03

Ik heb niks mee op een gewone buitenrit. Ik zie ook niet in wat je allemaal mee moet sjouwen op een rit van, pak weg, 3 uur. Ik heb zo'n 100zakkenvast en daar zit een hoevenkrabber, een telefoon (met bereik!!!) en wat geld in en de rest is gewoon flauwekul.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:17

wc papier en lunchpakketje kan wel heel handig zijn ;-) en wat te drinken. Waar wij rijden zijn geen restaurantjes of winkeltjes. :+

diesels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 12:41

Thanks! Zien er mooi uit Arabesk!

Sja, wat mee te nemen...
Ik draag altijd een reflecterende hes, met reflecterende beenbeschermers voor mijn tink. Noem het maar een stukje bijgeloof...
Daarin altijd een hoevenkrabber, wat geld, een telefoon, wat druivensuiker, een halstertouw, een zakmes.
Omdat we vaak naar het strand gaan (benen spoelen ivm mok) haal ik daar de beenbescherming er af en moet die dan ook ergens kwijt voor als we in het water zijn. Iets drinken voor mezelf heb ik ook graag bij, evenals een pakje zakdoekjes.

Ofwel; teveel om allemaal in een broekzak te stouwen....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:00

Arabesk schreef:
wc papier en lunchpakketje kan wel heel handig zijn ;-) en wat te drinken. Waar wij rijden zijn geen restaurantjes of winkeltjes. :+

Ik hoef niet per se wat te drinken onderweg en voor pleepapier voldoet een pakje papieren zakdoekjes uitstekend.

@arash: Je zou er ook voor kunnen kiezen beenbescherming thuis te laten?

Perev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:45

Ik heb hem zelf ook aangeschaft want ik ga dit jaar met mijn paard op vakantie waar ik zeker lange buitenritten ga maken. Ik vind het wel handig als je wat eten drinken mee kan nemen en zelfs nog een halster voor een lunchpauze. Ik zou de tas zeker aanschaffen ik heb hem gekocht voor €20 incl verzendkosten helemaal niet van marktplaats.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:47

Ik heb dezelfdeals Arabesk. Fijne zadeltas, ligt goed. /er kan best veel in. Bij mij zit er op het gedeelte wat op de rug ligt nog twee ringen, waat in d.m.v een touwtje nog een opgerolde jas of zoiets dergelijks kan vastmaken.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:03

voorheen had ik de pommel achtertas
maar bond deze voorop
heel fijn voor meerdaagse tochten
past enorm veel in

voor "normale" buiten ritten vond ik m te groot
zeker als ik geen regen jas oid mee wil nemen

tegenwoordig heb ik een kleine pommel tas
die kan ook op engelse zadels
inclusief een bidon
daarbij pas makkelijk
opvouwbare hoeven krabber
pakje zakdoekjes
noodtouw
wat geld en wat lekkers voor ruiter en paard

vind m zelf ideaal , maakt niet uit of ik paard a of b pak met zadel a of b
ligt standaard gevuld klaar , water verversen - snackie der bij en gaan
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:06

Ik heb de Stowaway de luxe. Dit is een zadeltas wat voor aan het zadel bevestigd wordt. Ik vind m ideaal, kan ontzettend veel in. Ik gebruik m enkel op dagtochten en ben er zeer tevreden over. En ook niet geheel onbelangrijk, de schoft blijft vrij. Kost wel wat, ik heb m besteld bij Goedhard.

Hier nog een fotootje:
Afbeelding

Voor trainingsritjes neem ik enkel water mee, in de Marylot bidonhouder. Ook te koop bij Goedhard.
http://goedhard.nl/N_art354_Memo2_1.jpg

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:08

ik heb een hele simpele tas achter, zoeen als het kleine fotootje in de openingspost, die ik overigens zelden gebruik. Alleen op lange ritten wanneer ik lunchpakket en regenponcho mee wil nemen. Daarvoor heb ik trouwens wel ringen aan mijn dressuurzadel laten zetten zodat ik hem fatsoenlijk vast kan maken.
Meestal hangt er een opgerold halstertouw voor aan het zadel aan het oogje voor het voortuig en verder heb ik een zakmes met hoevenkrabber en een telefoon bij mij.

Op korte ritjes heb ik alleen mijn telefoon mee.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:02

arabesk's 2e foto heb ik ook, ideaal ik neem vaak mee: drinken, brood, wortel, hoeven krabber en een zakmes soms nog wat extra lekkere dingen voor onder weg. touw knoop ik om de hals voor het geval dat heb ik een houvast. een trainings jas knoop ik door middel van 2 touwtjes aan de ringentjes aan de voorkant van het zadel. nooit een problemen mee gehad. heb zelfs zo een rit gemaakt van 5 dagen met iemand anders en dan zaten me kleding en de toilet artikelen er ook nog in. oja vergeet de slaapzakken niet achter op.