eczeemdeken blijft niet zitten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Layla_x

eczeemdeken blijft niet zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 22:39

Het paardje van een vriendin van mij heeft zomereczeem en staat dus dag en nacht met een eczeemdeken op.
Zolang ze die op heeft, heeft ze er vrijwel geen last van. Maar door het grazen op de wei, schuift de hals naar achteren, waardoor het grootste deel van haar manen weer bloot is.
We hebben al geprobeerd om hem aan d'r halster vast te maken, maar daardoor krijgt ze schuurplekken van d'r halster.
Bontjes om het halster helpen hiertegen ook niet.
Ook hangt hij soms bij d'r bil helemaal op de grond, waarschijnlijk door het rollen.
Heeft iemand hier ervaring mee of nog beter een oplossing voor?

Het is btw een Premiére deken.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:43

Een elastieken bandje voorlangs het hoofd maken, vast aan de deken. Als je dan het halster daar weer omdoet, blijft de hals goed op plek zitten. Bij mijn dekens zit er trouwens een elastiek in het midden bovenop en die kan ook aan het halster of hoofdmasker vastgezet worden en dit werkt bij de mijne met masker weer heel goed.
Dit is met een elastiek voorlangs. Kun je er zo zelf aanzetten.
Afbeelding

x_Layla_x

Re: eczeemdeken blijft niet zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 22:49

Oké bedankt voor de tip! Dat gaan we morgen meteen even proberen. Dus een elastiek aan de deken vast en dan voor d'r oren langs. En dan daar overheen weer een halster. En dan niet weer aan het halster vast toch? Want dan gaat ie alsnog schuren.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:53

Ja, aan de deken vast. Ik heb helaas geen duidelijkere foto. Zit dus aan de zijkant vast en dan halster er gewoon los overheen. Bij de mijne blijft het perfect zitten met iets gewoon los erover. Heb nooit hlasters om in de wei, maar wel een hoofdmasker als dat nodig is met de vliegen enz. Ik zou wel breed elastiek hiervoor gebruiken en ruim meten, want te strak lijkt me niet prettig voor het paard.

x_Layla_x

Re: eczeemdeken blijft niet zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 23:02

Oke dan begrijp ik het goed ;-)
Te strak lijkt me ook niet prettig inderdaad. Maar ja als hij te los zit helpt het weer niet. Dus dat wordt flink passen en meten morgen haha! Ben benieuwd, hoop dat het gaat werken. Ik laat het nog wel even weten.