Flitsen bij paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Conrex

Flitsen bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 22:16

Heeyy bokkers!

Ik ga foto's maken van mijn vriendin, maar de vorige keer merkte ik dat foto's maken zonder flits in de binnenbak gewoon onmogelijk is tenzij je een ISO waarde van vijftigduizend hebt xD
Ik ben is wezen zoeken op verschillende fora maar kon niet echt een goed antwoord krijgen op de vraag Kan je flitsen bij paarden en Pony's want je leest ook veel dat ze er geen of weinig last van hebben. Toestemming vragen van tevoren lijkt me zoiezo handig want heb geen zin in gezeik haha:)

MiSsY_Me

Re: Flitsen bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:18

Ik heb zelf nog nooit gemerkt dat een pony er last van had o.i.d.. Hooguit dattie zn ogen dichtdeed xD.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:20

De meeste mensen stellen het niet op prijs. Ikzelf zou het ook niet fijn vinden, Dat het paard er van kan schrikken is 1, komt niet vaak voor maar het kan. Daarbij leid het zowel ruiter als paard gewoon gigantisch af.

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:35

cp112 schreef:
De meeste mensen stellen het niet op prijs. Ikzelf zou het ook niet fijn vinden, Dat het paard er van kan schrikken is 1, komt niet vaak voor maar het kan. Daarbij leid het zowel ruiter als paard gewoon gigantisch af.

Daarom zegt TS toch ook dat hij/zij toestemming vraagt vantevoren ;)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:56

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:36

Hoeveel flits heb jij dat je een binnenbak voldoende uit kunt lichten?? Het is mij, ondanks mijn forse hoeveelheid flits nooit gelukt om fatsoenlijke binnenbakfoto's te maken, tenzij in de enkele binnenbak waar het overdag gewoon licht is!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:37

aan de flits heb je over het algemeen in een binnenhal niks :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:39

Binnenbak foto's zijn over het algemeen echt niet lekker te maken. Met of zonder flits maakt dan niet zoveel uit. Met goede camera en goede lens kom je een heel eind, maar dan nog.....

Als je een hele lichte binnenbak hebt dan wil het nog weleens lukken.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:06

ik denk niet dat een flits (tenzij proffesioneel uitgelicht) de kwaliteit van de foto verbeteren in een binnenbak, je krijgt vaak last van vervelende schaduwwerking, als de flits het paard al weet te bereiken. Daarnaast vind ik de kleuren er vaak niet mooier op worden met flits in binnenbak, om maar niet te spreken over de witte of rode ogen die het veroorzaakt.

Tenzij, inderdaad, de bak overdag heel mooi licht is. Daarnaast, als het droog is ga je met deze temperaturen toch niet in een binnenbak rijden?

Ik vermoed dat je wil weten of de paarden er van schrikken? Dat verschilt per paard, dat moet je echt uitproberen.