wil er weer voor gaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pookyblade

wil er weer voor gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 23:58

hoi bijdeze wil ik graag wat advies om over een drempel te komen !!!!

ik zal eerst uitlegen hoe en wat

ik heb 12 jaar lang paardgereden best vaak geval was nooit geen probleem tot die eene val ik ben toen plat op me rug gevalen en naar t ziekehuis gebracht met een ingeklapte long nu 12 jaar verder ben ik helemaal verliefd geworden op een prachtige bonte ruin en heb hem gekocht nu ben ik er acher gekomen dat ik toch wel bang ben om met hem aan het werk te gaan ik heb al een maal op zn rug gezeten en dat ging goed voelde me supper sterk nu sta hij eindelijk bij ons in de buurt op stal en ga elke dag naar hem toe maar op een of andere manier krijg ik het toch ni voor elkaar om een soort angst gevoel de baas te worden en ben ik benoud om wat verkeerd te doen wat hem ken schade mijn paard van toen is ingeslapen door dat ze een te grote scheur had in dr been en dat is me grotste angst hem te schade en hem kwijt te raken ik wil er meer dan 100000% voor gaan en weer de sterren van de hemel dreseuren met hem hij is het waard maar ik weet ni hoe ik die stomme drempel van het verleden weg krijg het is met regt een blok aan me been terwijl ik echt van hem hou en weet dat het een ander paard is dus alle goede adviese zijn van harte welkom

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:07

ikprobeerjeverhaaltelezenmaarbegrijperhelemaalniksvanzonderleestekensenhoofdletters ;)

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:08

Misschien helpt het als je leestekens etc. gebruikt.
Leest wat makkelijker, ik weet zeker dat hierdoor veel mensen niet de moeite hebben genomen om te reageren.

't Was misschien niet zo slim van je om ondanks je angst 'zomaar' een paard te kopen,
je had beter een tijdje op een manege kunnen rijden.
Als je bang bent om je paard te beschadigen, zou ik les met hem nemen.
Zoek iemand die je goed les kunt geven, totdat je het vertrouwen in jullie samen hebt.
;)

shilady

Re: wil er weer voor gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:11

Ik zou hem eerst longeren voor je erop ga rijden en les nemen

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:28

idd grondwerk, samen met een lesgever, en dan af en toe zelf verder oefenen op de dingen die je in de les dan al gedaan hebt.
zo verder opbouwen, uiteraard ook op het paard natuurlijk, maar wel in een soort lesverband, hou het simpel en heel makkelijk.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:00

Les nemen lijkt me inderdaad heel belangrijk, je bent dan ook niet alleen als er iets zou gebeuren. Als je echt bang bent voor het paard zelf is het misschien verstandig om een tijdje op een braaf manegepaard wat rond te hobbelen tot je weer vertrouwen hebt in het rijden.
Het is wel moeilijk dat je meteen een eigen paard hebt gekocht, want je moet hem dus wel echt gaan rijden. Hoe langer je dat uitstelt hoe fitter je paard natuurlijk wordt en dan is de kans dat er iets fout gaat alleen maar groter tegen de tijd dat je besluit erop te klimmen. Zorg dus in ieder geval dat je paard de nodige beweging krijgt, ook als je zelf nog niet durft te rijden. Misschien helpt het jou ook al om er iemand anders op te zien rijden, zodat je ziet dat hij braaf is en alles gewoon goed gaat.
Dus: is het het paard zelf waar je een beetje bang van bent, dan eerst wat oefenen op een braaf paard en iemand anders jouw paard laten rijden.
Is je paard gewoon braaf, neem dan les zodat er iemand bij is en je minder angstig hoeft te zijn. In ieder geval niet te lang aarzelen en daardoor het paard stil laten staan.
Veel succes!!!

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:13

Bouw eerst een vertrouwensband op met je paard door wandelen, poetsen en inderdaad grondwerk les te volgen. Zo heb je niet de druk dat je meteen op je paard MOET, maar krijgt jouw paard wel de nodige beweging.
Als dat voor je gevoel goed zit, neem dan les. eerst gewoon privé les waarbij jouw paard aan de longeerlijn loopt en jij je kan concentreren op ontspannen op je paard zitten.
Daarna de volgende stap, meerijden in de les.
Wat betreft jouw angst op je paard te bezeren, ten eerste heb je dat (neem ik aan) niet express gedaan en zul je dat uiteraard ook niet bij dit paard doen. ten tweede, als jij door de zitlessen (weer?) een goede zit krijgt dan zul je hem ook geen pijn doen tijdens het rijden en je kan diegene van wie je houdt (mens of dier) nu eenmaal niet beschermen tegen alles, zoals ziektes. Je kan er op dat moment alleen maar alles aan doen om de pijn te verlichten. Oké, je zal dus misschien eerder de DA bellen als je denkt dat er iets aan de hand is, Nou en? Voor de rest, langzaam opbouwen, lekker genieten en je niet laten weerhouden door eerdere ervaringen. Succes.

pookyblade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 09:38

HE VOOR DEGENE DIE GOEDE TIPS GAVEN IK BEN MET OPSADELEN BEGONEN EN IS HET DE BEDOELING DAT IK VANDAAG ER OP GA RIJDEN WEL MET HULP MAAR HIJ REAGEER ZO GOED OP ALLES DAT IK HET GA PROBEREN !!!!!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:53

goed dat je het gaat proberen. Gewoon heel rustig aan beginnen met goeie begeleiding, het is heel belangrijk dat je weer wat zelfvertrouwen gaat opbouwen..

Je paardje is alleen maar blij dat hij straks lekker voor je mag gaan werken... en een blessure veroorzaak je niet expres lijkt me, denk niet dat je dat jezelf moet blijven kwalijk nemen

laat je even weten hoe het is gegaan?

waar kom je vandaan, misschien zijn er hier mensen die je eventueel een beetje op gang kunnen helpen

uniek2306

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:23

wel moedig dat je er weer een gekocht heb ipv eerst op een manege te gaan rijden,ga veel met hem doen,lekker wandelen,borstelen en longeren,zoek hulp met rijden en ga er niet alleen op,alleen met geduld zul je het vertrouwen weer terug krijgen,succes ermee

pookyblade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 21:34

He he, daar ben ik weer. Ik ben net thuis van een super rit. Heb wel al 1 stap gedaan met iemand ernaast. Dat ging helemaal goed en ik voel me een stuk zekerder en nu al helemaal! Geen spijt van, nooit gehad. Het was ook liefde op het eerste gezicht.
Ik wist dat dit een goede keuze was en nu maar langzaam opbouwen. Maar het was super! Ben blij dat ik dit gedaan heb, net als mijn kinderen. Hij was een super keus! *\o/* *\o/*
Laatst bijgewerkt door Judje op 17-07-09 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst leesbaar gemaakt door het invoeren van interpunctie, het verwijderen van het teveel aan hoofdletters en er normale zinnen van gemaakt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:40

Zonder CapsLock begrijpen we het ook hoor. ;) .
Wat lekker dat het allemaal goed gaat en je meer zelf vertrouwen krijgt.
Misschien is het een ideetje om een goede bijrijdster te zoeken zodat je paard niet ongemerkt minder wordt en je daardoor onzeker gaat worden.
Succes.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:41

Zo zeg, je mag best wel wat leestekens gebruiken hoor! ;)

Allereerst is het natuurlijk niet zo slim om zomaar een paard te kopen omdat je hem mooi vind. Een paard (dier) koop je niet zomaar uit een opwelling, daar denk je goed overna voordat je hem koopt.
Het is logische dat je nu nog angsten hebt, maar probeer er wel vanaf te komen zodat je aan de slag kan met je paard.
Desnoods met hulp, dat is voor jezelf al een stuk fijner en veiliger. Stap voor stap zul je dan wel merken dat de angsten minder worden.

pookyblade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 22:24

He he, ik ben er weer. Nou, het gaat super. De eerste verwonding zit er alweer op. Hij heeft per ongeluk op mijn kleine teen gestaan. Maarja, rijden gaat nog steeds goed. Maar wat doet dat pijn zeg, zo'n kleine teen. Hihi
Laatst bijgewerkt door Judje op 17-07-09 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst leesbaar gemaakt door het invoeren van interpunctie, het verwijderen van het teveel aan hoofdletters en er normale zinnen van gemaakt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:45

Zou je zonder CapsLock en met leestekens willen posten dat leest veel makkelijker. ;)
Beterschap voor je teen.

Misskaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:08

hesupervoorjeikbenblijdathetgoedgaatmetrijdenenhoopdatjekleineteengoedgeneest
misschienkunjeinhetvervolgrekeninghoudenmetleestekensenvooraljecapslockUITZETTEN
bokkerszijnookmaarmensen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:10

waar woon je?

pookyblade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:29

Vandaag ging het weer super!
Ik ben zelfs een stukje gaan draven. Het was nog wel aan de longeerlijn, maar het ging super!

Ik heb zelfs nog even plat op zijn rug gelegen, dus het vertrouwen is goed aan het terug komen.
Laatst bijgewerkt door Judje op 17-07-09 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:37

Het lijkt wel vakantie tijd.. Misschien een idee om dan een typecursus te volgen ;)

Fijn dat je vertrouwen terug krijgt. Met juiste begeleiding voor jou en je paard moet het goed komen.
Het is altijd prettig wanneer er vanaf de grond iemand aanwijzingen kan geven als je het zelf door angst even niet meer weet.

Succes met je paard..

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:45

Fijn dat het goed gaat komen tussen jou en je paardje.
Nu moet het nog goed komen tussen jou en kleine letters,
want blijkbaar mogen jullie elkaar niet.
;)

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:11

haha idd, je reageert op niemand zn advies, en zegt
alleen maar wat je hebt gedaan die dag? In capslock
welteverstaan. Je capslock zit naast de A. Misschien een
tip om het even uit te zetten als je typt. Netzoals lees
tekens gebruiken.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:12

Misschien kun je een keer foto's maken?
(Super schrijf je niet met dubbel P)
Laatst bijgewerkt door Tumba op 16-07-09 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:12

In je profiel te lezen ben je 27. Dan kun je toch wel
normaal typen lijkt mij? :)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:12

tsjees waar maak je je druk om Tumba, denk dat ze het na 6 x wel weet hoor :)
Laatst bijgewerkt door stoer op 17-07-09 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

mandy441

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:15

heeey ik zou rustig aan elkaar gaan leren vertrouwen bijv. met poetsen longeren lekker wandelen fijn krabbelen en knuffelen bij hem of haar in de stal gaan zitten!