Spullen op de wei, wat voor verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeSa

Spullen op de wei, wat voor verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 22:41

Hallo,

Ik heb pas een weiland gevonden en ga dus binnekort een pony kopen. Enkel zit er geen stal bij de wei, wel een loods wat dient als opslag/schuilstal. Nu wil ik in het achterste gedeelte van de loods voer opslaan en een zadelkast zetten en daarvoor een hekje zodat er geen pony bij de spullen kan komen.

De loods zit gelijk aan het begin van de wei waar een weg langs loopt, daardoor wil ik mijn spullen verzekeren mocht er eens wat gejat worden. Maar wat voor verzekering heb ik daarvoor nodig?

sonjim

Re: Spullen op de wei, wat voor verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:03

Spullen op de wei kun je niet verzekeren. Wel is het bij sommige verzekeringen zo dat als een zadel standaard thuis ligt en dan een keer op stal blijft dat het dan wel vergoedt wordt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 01:42

Ik denk dat je dat echt per verzekering zult moeten navragen. Er zijn er volgens mij namelijk een aantal die het wel meenemen, maar dan moet het wel achter slot en grendel liggen.
Dus is het misschien mogelijk om i.p.v een hekje om de pony uit de buurt van je spullen te zetten een wand te maken? Met een deur erin die dus op slot kan. Het kost misschien wat meer, maar het is voor jezelf denk ik ook een wat prettiger idee.
Die wand kun je b.v maken van houten platen. Deurpost erin, deur erin en een slot erop. Er zijn altijd wel mensen die een deur wegdoen, en die kan jij weer mooi gebruiken. Ook hebben de bouwmarkten vaak zat van dat soort aanbiedingen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 18:01

Oke, bedankt voor de antwoorden :) Ga dan idd maar een paar goede slotten halen en kijken voor een deur :)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:59

wat ik van mijn verzekeraar heb begrepen (interpolis) is een zadel (+ verdere paardenspullen) alleen verzekerd als het achter twee sloten zit. Dus bvb een deur van de loods en de deur van de zadelkast. En ze vergoeden alleen als er sporen zijn van braak.

Ik heb ook zo'n weiland met een inloopstal + gedeelte met opslag ruimte.
Ik durf mijn dure spullen zoals zadels niet te laten liggen daar. Die liggen nu zowat standaart in de auto.
Ik heb een doorlopende reisverzekering (ook bij interpolis) en die dekt diefstal uit de auto.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:13

Ik heb de spullen in mijn tuinhuis wel verzekert voor diefstal via de verzekering van mijn vader, ik zal het hem eens vragen! Wel moest er een slot op het tuinhuisje zitten, want als er geen braakschade zou zijn is er ook niets te verhalen.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:24

Daar zijn wij op 't moment ook mee bezig, lees dus even mee.

Onze verzekeraar moest het allemaal even overleggen want hij wist het niet aangezien dit zo weinig voorkomt. Wij willen een schuurtje + inhoud verzekeren op een stuk land wat niet van ons is.
We weten dus verder nog niks, binnenkort weer even bellen.

xxFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:17

Spullen op de wei kun je niet verzekeren.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:23

Reden?

Naar mijn ervaring kan het wél, hoe/wat is alleen nog de vraag.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:25

Mijn moeder gaat morgen verschillende verzekeringsmaatschappijen bellen. (niet alleen hiervoor, ook om een pony zelf te verzekeren) Ik zal de uitkomst ervan ook hier neerzetten :) Heb zoiezo al een dik slot gekocht en er komt een zadelkast in met een slot erop.