Wat is jullie ervaring met een Premiere eczeem deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Kirsten__

Wat is jullie ervaring met een Premiere eczeem deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 11:53

Een paard op de boerderij waar ik loop heeft last van eczeem.
En de eigenaares denk er aan om een Premiere eczeem deken te kopen
wat is jullie ervaring er mee,werkt het een beetje?

ik ben benieuwd naar jullie reacties.

ina_1994

Re: Wat is jullie ervaring met een Premiere eczeem deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:13

mijn shet heeft ongeveer zo'n deken,, alleen heeft ze last van plekjes op het hoofd omdat wij het hoofdstuk er niet bij hebben,, verder werkt het super....
alleen volgens mij heeft mijn shet de deken in een andere stof...

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 12:23

bedankt voor je reactie

Dit paard heeft zijn kont tot bloedens toe open gebeten en geschuurd(hals ook).
De DA is er bij geweest,en vond deze deken ook wel een goed idee.
maar de eigenares had aan mij gevraagt of ik even naar jullie ervaring wou vragen.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 10:36

Verder niemand ervaring met een Premiere eczeem deken?

jnien71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:45

Het is precies dezelfde deken als van Divoza, zit geen verschil in alleen een ander merkje erop gestikt.
Deze deken gaat één seizoen mee, maar daar is de prijs dan ook naar. Pasvorm is prima.
Ik heb eerder altijd de Boett dekens gehad, maar vind deze veel en veel te duur naar gelang kwaliteit.
Ik koop liever ieder jaar een nieuwe deken voor 65 euro dan dat ik bijna 3x zoveel kwijt ben voor een deken die maar 2x zolang meegaat.
Dus ik kan je de deken wel aanraden prijs/kwaliteit is OK.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 10:58

Jnien71.

bedankt voor je reactie :)

Quality_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:43

Ik heb hem zelf ook.
Prijs/ kwaliteit is zeer netjes!
Goede kwaliteit stof, en na een regenbui is hij weer snel droog.

x_Layla_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:23

Vriendin van mij heeft vorige week al de tweede premiere gekocht voor dit seizoen. De eerste was vrij snel kapot. Ze had al een aantal gaten dicht genaaid. Maar nu waren heel die elastieken banden er af gescheurd. Dus zij heeft er minder goeie ervaringen mee. Maar het ligt er denk ik ook een beetje aan hoe je paard er mee om gaat. Zij rolt best vaak, ook niet echt bevordelijk natuurlijk. Vaak als we 's ochtends aan komen hangt de achterkant helemaal naar de zijkant op de grond. Maar weet niet of dat iets met de kwaliteit te maken heeft?

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:27

Bij ons op stal staat er ook zo één : hij schuurde zijn hals & kont tot bloedens toe open, de eigenaars hebben toen een Pagony Eczeemdeken gekocht en nu gaat het veel beter, mits hij buiten staat!

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:32

Volgens mij is dat dezelfde deken die ik jaren geleden bij de duitse Loesdau heb gekocht. Beviel erg goed, ik heb later ook nog een Boett deken van iemand overgenomen, maar was meer tevreden over die eerste deken. Heel snel droog, luchtige stof, de mijne vertoonde na 2 jaar nog geen slijtage. Er zat toen ook een hoofdkap bij de mijne, die was wel waardeloos.
Voor mijn merrie heb ik hem gelukkig al 2 jaar niet meer nodig, hier in de heuvellucht heeft ze totaal geen last meer van haar eczeem, helaas begint nu haar zoon te schuren, die heeft nu alleen een halsdeken op, hopelijk blijft dat afdoende.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:02

Rambo Sweet Itch daar zweer ik bij hij is echt prijzig (160 euro) maar super kwalitijd :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:10

jnien71 schreef:
Het is precies dezelfde deken als van Divoza, zit geen verschil in alleen een ander merkje erop gestikt.
Deze deken gaat één seizoen mee, maar daar is de prijs dan ook naar. Pasvorm is prima.
Ik heb eerder altijd de Boett dekens gehad, maar vind deze veel en veel te duur naar gelang kwaliteit.
Ik koop liever ieder jaar een nieuwe deken voor 65 euro dan dat ik bijna 3x zoveel kwijt ben voor een deken die maar 2x zolang meegaat.
Dus ik kan je de deken wel aanraden prijs/kwaliteit is OK.

Hier gaan de goedkope dekens langer mee dan 1 seizoen als ze niet door andere paarden kapot worden getrokken.
De premiere van 1 van de paarden is nu aan zijn 3e seizoen bezig en begint nu wel slijtage te vertonen maar is nog helemaal heel op het onderste klittenbandje van het borstflapje na.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:13

x_Layla_x schreef:
Vriendin van mij heeft vorige week al de tweede premiere gekocht voor dit seizoen. De eerste was vrij snel kapot. Ze had al een aantal gaten dicht genaaid. Maar nu waren heel die elastieken banden er af gescheurd. Dus zij heeft er minder goeie ervaringen mee. Maar het ligt er denk ik ook een beetje aan hoe je paard er mee om gaat. Zij rolt best vaak, ook niet echt bevordelijk natuurlijk. Vaak als we 's ochtends aan komen hangt de achterkant helemaal naar de zijkant op de grond. Maar weet niet of dat iets met de kwaliteit te maken heeft?

Is hij niet te groot/lang? Dan zakt hij steeds verder naar achteren en ook opzij en dan krijg je problemen. Daardoor zijn waarschijnlijk ook de bilkoorden kapot gegaan. Dan stappen ze er zo ongeveer uit en gaat het niet goed en scheuren ze kapot. Heb ik met een Pagony dekens ook zien gebeuren, en een te grote premiere deken van 1 van de paarden hier moet ik ook heel vaak naar voren en rechttrekken omdat hij op half 7 hangt.

x_Layla_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:16

Ja ik denk eigenlijk ook dat ie te groot is. Maar vriendin zegt zelf van niet, want als ze een maat kleiner koopt, is ie te kort aan de zijkanten en komt dr buik er onder uit.
Ze was eigenlijk van plan volgend jaar een duurdere te kopen, maar als ik alles hier zo lees, is dat waarschijnlijk ook niet de oplossing. Misschien toch maar een maat kleiner dan inderdaad.