meters tussen een driesprong

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liiisette

meters tussen een driesprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 14:02

ik weet niet of dit topic hier goed staat anders graag verplaatsen
Binnenkort ga ik op vakantie met mijn pony en ik wil dan graag even een driesprong oefenen
maar hoeveel meter zit er tussen bij een driesprong? Ik heb een D Pony.. Wie weet hoeveel meter er tussen zit?

Careano

Re: meters tussen een driesprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:38

Het ligt er helemaal aan hoeveel galopsprongen je tussen de hindernissen wilt hebben ;)
Driesprong kan je in zooveel verschillende vormen hebben. Wat bedoel je precies? één galopsprong is ongeveer 7 meter. Denk voor een D-pony dat dat iets ruim is.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:43

Afhankelijk van de bodem maar met 6.30 zit je meestal wel goed bij een D-pony. Verder hangt het af of je alleen steilsprongen neerzet of ook breedtesprongen.

SittingB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 03:58

Meters zijn uiteindelijk ook maar grote centimeters

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 12:18

ik wil het net zoals in het parcour hebben waarbij de eerste een steil is de tweede een oxer en de derde weer een steil

en volgensmij zat er in het parcour altijd tussen de eerste en de tweede 2 galopsprongen en tussen de tweede en derde 1 galopsprong

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:54

liiisette schreef:
ik wil het net zoals in het parcour hebben waarbij de eerste een steil is de tweede een oxer en de derde weer een steil

en volgensmij zat er in het parcour altijd tussen de eerste en de tweede 2 galopsprongen en tussen de tweede en derde 1 galopsprong

Er zijn veel meer variaties op een driesprong ;) Maar zoals jij het wilt opbouwen zet je de eerste afstand op 9 en een beetje, de tweede afstand op 6 en een beetje.
(uitgaande van een normale galop en hardere ondergrond. In een wat zachtere bodem wat korter zetten)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 17:41

okii dankjewel ik ga het proberen ;)