Welke maat?? - Amigo Bug Rug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Welke maat?? - Amigo Bug Rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 10:36

Ik wil voor mijn paard een nieuwe vliegendeken kopen en mijn oog is gevallen op de Amigo Bug rug. Echter twijfel ik een beetje wat betreft maten.

Mjin paard is 160 en heeft bovenlengte ongeveer van 135, en dat geeft vaak 185 aan. Maar daar krijg ik haar sowieso niet in. Haar schouder partij is best breed, en opmeten van haar ondermaat, midden borst tot midden staart leverd 205 cm op. Ik heb nu met mijn andere dekentje ook een 205, welke goed zit op de borst, maar wel een stuk van achteren nog uitsteekt omdat hij daar gewoon verder te lang is. Deze deken blijft ookniet liggen.

Nu is mijn vraag; als ik een 205 bestel van amigo bug rug, en hij komt iets uit te steken aan de achterkant, zal dit de ligging van de deken ook flink beinvloeden?

Ik ben bang dat een 195 te krap op haar borst gaat zitten. Heb ook nog een ander merk vliegendekntje nog 195, maar die zat ook behooorlijk krap op de borst. Maar goed, merken vallen natuurlijk allemaal weer wat anders :?

Iemand die mij een beetje hiermee kan helpen??

WolinLotte

Re: Welke maat?? - Amigo Bug Rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:52

Hoi, Amigo valt best klein!! Mijn Tinker heeft normaal ook 195, maar ik had voor haar best een 205 mogen bestellen :j .
Mag ik vragen waarom jouw keuze op deze deken is gevallen? Ik moet namelijk weer een nieuwe gaan kopen. Ze zit helemaal onder de bulten en die schuren nu kapot, dus ik wil iets anders.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 11:59

Mede door hier een beetje op bokt in topics te snuffelen. Ik vind het daarnaast een mooie deken om te zien, en de prijs is voro mij ook nog wel te doen. Ik heb een premiere geloof ik thuis liggen, maar die is a) fel roze en b) ligt die op mijn paard niet zo fijn. Dus ik wil eigenlijk wat nieuws en omdat ik nu wel een goede wil ben ik in de wat duurdere prijsklasse gaan kijken. Deze is dan nog wel te doen :)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:04

ff off topic, als ik het goed begrepen heb, heb je dus een vliegendeken maat 195 over?? is ie te koop??

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 13:16

Dit is de 205 die ik momenteel voor haar heb. Op de borst ligt hij goed, maar wel een kilometer uitstekend van achteren :=
Afbeelding

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:23

ja deze deken is te groot voor je paard. zou je toch een 195 moeten hebben. mijn paard is ook 160 en heeft 195.
het is per deken toch verschillend...er staan hier 6 paarden onder een vliegendeken en het valt mij op dat alle dekens enigzins wat strak zitten bij de borst.....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 13:35

Ik ben zo bang dat het gaat schuren en knellen...
Een 195 zat zo (en de borst dan op zn grootst geloof ik). En hier was ze nog niet echt 'gespierd' (en niet te vet :o)
Afbeelding

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:02

als ik dit zo zie dan zegt mijn gevoel dat deze deken klein uitvalt.
kijk maar eens naar mijn paard( 160) die heeft maat 195 van dekens en dan zijn ze ook nog een beetje te lang van achteren.
als ik jou was kocht ik een 195 amigo bug, voorzichtig passen(zorgen dat ie niet vies word). is ie toch te klein dan ruil je em toch??

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 18:50

Ik heb een 195 gehaald, en volgens mij past hij wel. Hoe vinden jullie hem liggen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:57

ik vind em goed liggen! bij de borst zitten alle vliegendekens aansluitend.

heb je de blauwe 195 nu over??

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 00:32

Ja die heb ik nu over! Ik moet wel even kijken hoe hij er precies bij ligt (al tijd niet gebruikt) want dacht dat er wel een klein gaatje in zat. Ga morgen even fotos er van maken als ik het niet vergeet en hem helemaal nakijken.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:50

Ligt goed hoor. Ik heb zelf meerdere Bug Rugs, en zelfs bij iets te groot blijven ze goed liggen.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:00

Tancreda4 schreef:
Ja die heb ik nu over! Ik moet wel even kijken hoe hij er precies bij ligt (al tijd niet gebruikt) want dacht dat er wel een klein gaatje in zat. Ga morgen even fotos er van maken als ik het niet vergeet en hem helemaal nakijken.

oke ik wacht af...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:16

ik heb de amigo mio als vliegendeken, ligt net als mijn horsware amigo 0grams regendeken super goed. Mijn paardje is 1.56 en heeft dekenmaat 175, voor mijn regendeken heb ik een 185 omdat er in het tussenseizoen een staldeken onderligt. ook al is het te lang, het ligt altijd goed, schuift niet naar achter en trekt nergens evenals het vliegendeken. Dit laatste is wel maat 175, met hals en redelijk grote staartflap.
Kan je niet gewoon gaan wisselen als het niet past?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:30

ik heb ene paard van 1.70 en heb vanmiddag de bug rug gepast van ene stalgenoot, ik heb ALTIJD met vliegendekens dat ie te krap is bij de borst maar hier zat zelfs een 195 goed...
vond t een super deken, 2 stalgenoten hebben m en blijft perfect zitten,.. ik baalde dat ie geen loopsplit heeft maar geen van de paarden heeft daar hinder van,...

weet iemand waar je de goedkoopste Amigo's kan kopen?
wou ook de bug rug,... (zilver blauw)
http://www.paardenwinkel.be/uploads/ima ... silver.jpg

maar op MP staan aanbiedingen voor goud/rode? 50 euro oid, rond die prijs,.. maar iemand zei dat dat die stugge stof was?
en zoek echt de fijne stof van de zilveren met blauwe van de foto,...

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:31

petitparis schreef:
ik heb de amigo mio als vliegendeken, ligt net als mijn horsware amigo 0grams regendeken super goed. Mijn paardje is 1.56 en heeft dekenmaat 175, voor mijn regendeken heb ik een 185 omdat er in het tussenseizoen een staldeken onderligt. ook al is het te lang, het ligt altijd goed, schuift niet naar achter en trekt nergens evenals het vliegendeken. Dit laatste is wel maat 175, met hals en redelijk grote staartflap.
Kan je niet gewoon gaan wisselen als het niet past?

volgens mij is die in de aanbieding, de MIO,..
is dat een stugge stof? of wel zacht? ben ik erg benieuwd naar,..
het verschil met de Amigo Bug Rug,..

http://www.ooteman.nl/product.asp?id=52 ... itle=Amigo Mio
Laatst bijgewerkt door Qizz op 11-07-09 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:36

Juventus, ik haal de amigo dekens altijd bij Ooteman, dat scheelt met de paardendrogist vaak redelijk wat (heb een keer een verschil gehad van zo'n 50,- euro in mijn voordeel)

Ik ben ook altijd loopsplit fan, maar kon geen passende deken vinden (heb werkelijk alles geprobeerd). Van de normale loopsplitten ben ik ook geen fan (zitten op de verkeerde plek en zijn vaak veel te klein), maar ik ben wel echt fan van de hoge loopsplitten die de druk echt van de schouders afhalen (Imperial riding heeft die en Horze).

Echter heb ik bij de amigo nog nergens last van gehad. Perfecte dekens :j (ook ik vind ze klein vallen, mijn D-tje heeft een 180 (of 185) opliggen :j)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:46

oke dankjewel! deel je mening helemaal ove rde loopsplitten maar heb zelf gezien hoe perfect deze dekens zitten (en blijven liggen) bij de stalgenootjes (ja,.. hun paarden dan he hahah)

oke, ja paardendrogist is duur,.. was 99 euro ex verzenden,..
veel mensen bestellen in Engeland,.. nooit gedaan maar kan eens kijken of dat wat is,..

maar de pasvorm vind ik goed,..
195 lag goed,.. valt bij de mijne normaal tot iets ruimer dan normaal bij de borst. En lang genoeg achter,.. ben bang dat een 205 achter te lang wordt,.. weet niet hoeveel cm het scheelt,..

edit: ff bij ooteman gekeken en scheelt idd al 15 euro! (84,95 ipv 99)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:50

Verschil in maten vond ik wel groot in ieder geval :j

Bij de 175 had mijn pony blote billetjes als ze stond te grazen en haar hoofd naar beneden had :P, maar de 185 heeft toch nog wel wat over vanachter :j . Dus als ik jou was zou ik het dan bij een 195 laten ;)

Bestellen in Engeland durf ik niet aan, heb het weleens bij een bokker besteld diet het uit engeland had besteld en dat ging prima!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:04

@Juventus, de zilveren is tegenwoordig stugger dan de oude uitvoering ;) Ik heb beide kleuren en van de zilver ook nog een oudere uitvoering, die oude is zachter dan de nieuwe, maar de gouden zijn nog weer zachter dan de zilveren. Dus net andersom dan jou verteld is.

En als je niet in Engeland durft te bestellen, kijk dan eens op Ebay Duitsland. De meeste daar verzenden wel naar Nederland, verzendkosten vallen vaak ook nog mee, en betalen binnen de EU is zo makkelijk met IBAN en BIC. In Dld zijn ze ook goedkoper dan in NL. 1 verkoper daar heeft ze erop staan voor 75 euro, die zou ik effe een mailtje sturen met de vraag of ze ook naar NL versturen. Dat heeft deze er toevallig niet bijstaan.
Oja let wel in Duitsland wordt de ruglengte gebruikt en niet de onderlengte zoals in NL. 195 onderlengte is 145 ruglengte Duits ;)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:14

oke dat is ook een goeie tip :D, dankje,.. woon bijna tegen Duitsland aan.

maar wat vreemd,.. de stof is dus zachter,.. (vind je hem wel stevig genoeg, of is ie bij 1x ergens langslopen al stuk?),..
het verschil is dan dus verder de vaste hals,.. ben ik niet erg kapot van maar goed, normaal zou ik ook geen deken zonder loopsplitten nemen maar deze ligt verder perfect,.. misschien valt die hals dan ook wel mee,..

want die staan op bokt voor 44.95, scheelt de helft,..
is wel erg veel,..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:25

Hoe het verschil is tussen de Mio en de Bug Rug kan ik je niet zeggen. Ik heb alleen maar Bugrugs ;) En ja de gouden is kwa stof zachter dan de zilveren, maar snel kapot............ Ehh voorbeeldje 8-)
Afbeelding

Nou is dit toevallig wel een zilveren, maar het draakje op de foto heb ik nog steeds en hij doet ook nog steeds pogingen de dekens bij de anderen te slopen (en dus ook de gouden). Tot op heden nog geen sucses gehad :D Nee snel kapot zeker niet, hij hangt over de halzen en ruggen alsof het niets is, en er gebeurd niets met de deken.

ik weet dus niet of er verschil zit in kwaliteit stof met de Mio, maar de halsstukken haal ik er echt nooit af. Dus met een vaste hals zou mij niet uitmaken. Loopsplitten ben je met deze dekens gewoon niet nodig ;) Ze liggen als een huis, zelfs als ze te groot zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 15:11

Mio heeft een vaste hals volgens mij. Vandaar dat die voor mij af viel. Qua stof leek hij wat stugger (even snel eraan gevoeld in de divoza).Ik beneerst naar hypoplaza den haag gegaan, paar andere filialen gebeld, naar divoza geweest en die hebben ook rond gebeld, maar hadden niet meer de maat die ik wilde. Dus heb ik het via internet gedaan. Bij Ooteman.

Ik ben best een deken mietje, dus hij gaat eerst alelen op als ik op stal ben (ik moet toch stallen verven, komt goed uit). Kijken of ze hem ook heel houdt :=

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:29

de mio heeft inderdaad een vaste "halve" hals, hiermee bedoel ik dat als ze grazen er nog een stuk vrij is.
ik vind de stof niet heel stijf/stug, niet stijver dan het vliegendeken van BR of dan mijn vliegenuitrijdeken van première, alleen iets "dikker". De stof wolt zelfs een beetje op aan de velcro.
ik ben voorstander van vaste hals, omdat bij mijn vliegendeken van harry's horse de hele nek van mijn paard onder het bloed zat door dazenbeten. En dat vond ik ook maar niks. Gezien de pasvorm en ligging van mijn amigo regendeken heb ik onmiddelijk geopteerd voor de amigo mio. Nog steeds geen schuurplekken op de schouders. Alleen op haar buik waar ze ook geregeld bijt tegen de jeuk, begint het haar zowat in alle richtingen te staan.
ik heb 2 kleine gaatjes omdat ze geschuurd heeft aan de omheining, maar het scheurt niet verder, is al 2maand hetzelfde.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:52

hahah wat een leuke foto, het draakje met d edeken in de mond :-)

oke, hmm jouw verhaal overtuigd met ook wel aardig voor de mio van 44.95,.. denk nog even na,..

(was mij verteld dat de stof van de mio heel stug was, als de oude rambo dekens, de groene,.. beresterk maar ook erg stug en lijkt me dan niet fijn voor het paard,.. maar gelukkig lees ik hier dat ie niet zo stug is :-)