Rits pikeur rijbroeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bonzwa

Rits pikeur rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 10:09

Ik heb een flink aantal rijbroeken, doe er ook altijd lang mee maar nu heb ik 2 broeken van pikeur (model met zakjes op de kont) 1 van gewoon en 1 voor op concour.
Maar bij allerbei die broeken is de rits van de gulp stuk gegaan hij gaat dan van onder of in het midden open -:(-
In het begin trek ik hem dan nog een keer open en weer dicht maar ze staan nu allerbei open, wel lekker luchtig met dit weer maar niet echt charming.

Ik vroeg me af of meer mensen dit hebben ben van plan ermee terug te gaan vooral met die witte die heb ik misschien 10 keer gedragen tot nu toe.

Tessebes

Re: Rits pikeur rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:09

Terug naar de ruitersportzaak? Lijkt me dat daar nog wel een garantie op zit.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 18:27

Ja maarja dan sturen ze die weer op duurt weer een kleine maand :Z

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:30

ik heb dit ook met meerdere pikeurbroeken, ze gaan wat stroef, trek ik door gaat inderdaad de rits open.

Hoe ik dit oplos? ik ben er nooit mee terug gegaan aangezien ik ze 2dehands had gekocht. Ik smeer er wat antiklit (cowboymagic) op/cockpitspray iets wat het gladder maakt. Dan gaat die van mij weer super, het is geen ideale oplossing maar het werkt wel ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:35

rits dicht doen met wassen... en binenste buiten draaien.
Mijn dochter heeft alleen pikeur broeken (en 2 euro-star en 1 cavallo bedenk ik me net) , de oudste pikeur gaat alweer een jaar of tig mee (dochterlief gebruikt hem zelf ongeveer 2 jaar, maar is 2e hands gekocht :D ) en de rits gaat nog perfect dicht en blijft dan ook dicht..
Ook van de andere broeken...

om nu cockpitspray te gebruiken op een witte broek???
kaarsen langs de rits deden wij altijd... maar zoals gezegd nog nooit problemen gehad met de rijbroekritsen...

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:57

cockpitspray is doorzichtig :j, de cowboymagic trouwens ook. Kaarsenvet is ook indd een goede optie, maar die heb ik nog uitgeprobeerd. Ik merk dat ik het niet elke keer hoef te doen, het gaat 1/2 wassen mee, dan moet ik er weer nieuwe opdoen ;).

Als het een nieuwe broek was zou ik evt kijken of je garantie hebt, anders evt. wat uitproberen?

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:50

Ik heb het ook altijd met mijn eurostart broeken.
In het etiket staat dat je ze niet met wasverzachter mag wassen omdat de ritsen dan snel kapot kunnen gaan vanwege de stretchstof erom heen. maarja..... ze zijn dan zo hart :+

Ik heb wel 4 keer nieuwe risten gekregen van eurostar. Was naar de paardenwinkel terug gegaan en dat was geen probleem. Ik had geen bon meer, maar ze konden in de compuetr zien dat ik ze ongeveer een half jaar had. Volgens de winkelier mochten ze zo snel niet kapot gaan en heeft hij ze terug gestuurd naar de fabriek voor nieuwe.

Nu zijn de vervangen risten ook kapot. Maar de broeken verder perfect in orde. Ik heb geen idee of het met je figuur kan, zeg maar, maar ik kan de broeken gewoon aantrekken met de rits dicht, zeg maar. Daarom heb ik de ritsen dicht genaaid. Ik kan ze gewoon aantrekken en dan jhet knoopje dichtdoen. En ze kunnen nog jaren mee :D
Misschien een idee?

jerommeke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:52

Slecht zeg. Ik draag nu alleen nog maar pikeur, maar heb dit nog nooit meegemaakt bij dit merk. Wel bij eurostar, grrr. Maar zeker mee teruggaan om het te melden, probleem is wel, zoals eerder aangegeven dat het LANG duurt voordat je je broeken weer terug hebt.

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:54

Jerommeke ik heb ze van eurostar een keer binnen een week terug gehad, maar moest inderdaad de andere keren weken wachten . . . . . .

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 00:09

Nathalie84 schreef:
cockpitspray is doorzichtig :j, de cowboymagic trouwens ook. Kaarsenvet is ook indd een goede optie, maar die heb ik nog uitgeprobeerd. Ik merk dat ik het niet elke keer hoef te doen, het gaat 1/2 wassen mee, dan moet ik er weer nieuwe opdoen ;).

Als het een nieuwe broek was zou ik evt kijken of je garantie hebt, anders evt. wat uitproberen?

en die cockpitspray vlekt niet?

Hoe was jij je broeken dan?
Doe je de rits en knoop dicht of niet dicht?

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 17:47

Ja ik was ze al binnenste buiten maar niet met de rits dicht nu je het zegt. Toch vreemd bij al mijn andere merken broeken nergens last van.
Zal wel stom toeval zijn dat precies de zelfde ritsen zijn stuk gegaan.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 17:49

jerommeke84 schreef:
Slecht zeg. Ik draag nu alleen nog maar pikeur, maar heb dit nog nooit meegemaakt bij dit merk. Wel bij eurostar, grrr. Maar zeker mee teruggaan om het te melden, probleem is wel, zoals eerder aangegeven dat het LANG duurt voordat je je broeken weer terug hebt.

Ja precies en dan zit in dus lang zonder witte broek :( Bij Eurostar heb ik het nog nooit gehad ik vind die broeker misschien nog wel fijner dan pikeur.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:47

bonzwa schreef:
Ja ik was ze al binnenste buiten maar niet met de rits dicht nu je het zegt. Toch vreemd bij al mijn andere merken broeken nergens last van.

Sommige mensen zijn voor het geluk geboren :P

Je zou het uit kunnen proberen....

Cavallo heeft volgens mij rijbroeken zonder gulp rits.... maar eentje aan de zijkant...
http://www.cavallo.info/images/produkte ... ky-big.jpg

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:48

Ik heb er ook nooit last van bij mijn Pikeur rijbroek. Maar die heb ik ook niet vaak aan (witte wedstrijdbroek), dus daar zou het ook aan kunnen liggen.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:34

ik weet niet hoe ik ze was, volgens mij gewoon zoals ik ze uitdoe ;). De cockpitspray vlekt niet, ik doe een beetje op mijn vingers en strijk het dan uit over de rits.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 18:39

Alane schreef:
bonzwa schreef:

Sommige mensen zijn voor het geluk geboren :P

Je zou het uit kunnen proberen....

Cavallo heeft volgens mij rijbroeken zonder gulp rits.... maar eentje aan de zijkant...
http://www.cavallo.info/images/produkte ... ky-big.jpg

Ja maar die vind ik niet zo mooi :+