Sorry als jet hier verkeerd staat. Omdat ik een beetje inspirantie loos ben maar toch iets leuk wil geven als les met dit warme weer ben ik op zoek naar leuke spelletjes voor kinderen in privelessen. De kinderen zijn rond de 7, met minder dan een jaar rij ervaring. Ik ben vooral ook spelletjes die leuk zijn met warm weer en waar ze iets van kunnen leren. Nog niet al te moeilijk i.v.m. de rijervaring. Ook voor de pony niet te moeilijk want ze is blind. Wie heeft er meer inspiratie dan mij en weet iets leuks?
kanjerfan
Geplaatst: 05-07-09 19:19
misschien met een grote zitbal "voetballen", veel paarden zijn er dol op! Somige vinden het best eng , maar daar is aan te werken. Het is niet duur en verkrijgbaar bij decatlon (bij fitness)
Evenwichtsoefeningen? Tenen aanraken, draaien in het zadel, zonder beugels, zonder teugels, met een ei op een lepel in je mond,... Eerst in stap en dan in draf. Rustig aan de longe, dat is voor iedereen het makkelijkste.
Eventueel bij het begin van de slalom een emmer vol water zetten, en aan het eind een lege emmer, en de kinderen een bekertje geven. Degene die het snelst een bepaalde hoeveelheid water van A naar B heeft gebracht wint.
Groetjes, Lacuna
Carolita
Geplaatst: 06-07-09 08:12
Hallo!
Er is een heel leuk boekje op de markt - spelletjes met pony's - een aanrader!