Leren laarzen goed houden in de kast, hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Leren laarzen goed houden in de kast, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 19:09

Ik heb net 2 paar laarzen gekocht. 1 wintervariant en 1 zomervariant. Nu ga ik de zomervariant gebruiken natuurlijk.
Mijn moeder heeft een tijd geleden ook nieuwe leren schoenen gekocht, die in de kast gestopt, maar toen ze ze eruit haalde zaten er toch witte vlekjes op die ze er helemaal niet meer afkrijgt.
Nu wil ik natuurlijk niet dat dit ook gaat gebeuren met m'n splinternieuwe dure leren laarzen. Dus hoe kan ik ze het beste goed houden in de kast?

secricible

Re: Leren laarzen goed houden in de kast, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:19

ik zou ze persoonlijk goed met een vet speciaal voor laarzen bewerken (geen ledervet, dat maakt je laarzen kapot!) en ze daarna in de doos bewaren. Wellicht kan je ze iedere maand even controleren of ze niet uitgedroogd zijn en dan eventueel nog eens extra invetten?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 12:04

Ik heb petrie bootcare erbij gehad, maar daar zitten geloof ik 2 flesjes bij, moet ik ze dan allebei gebruiken of alleen het creme spul?

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:27

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:02

Dat petrie bootcare moet je ze allebei gebruiken, eerst de cleaner daarna de creme, staat ook op het flesje. Ik bewaar ze altijd in een laarzentas die ik gewoon ik een kamer zet. Blijven ze gewoon netjes;)

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:42

Ik heb een soort spullie wat ik erop smeer,
weet de naam effe niet..
moet je mischien effe naar een paardenwinkel gaan ofzo??

Beauty96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:43

ik heb mijn laarzen ook een tijdje niet gebruikt!
Zolang je zorgt dat ze niet vochtig staan, en ze regelmatig controleerd ( ik heb een laarzentas, daar blijven ze mooi in!)
Ik controleerde mijn laarzen geregeld, en zonodig dan poetste ik ze, eerst helemaal stofvrij maken enzo, daarna smeerde ik ze in met kiwi-vet, even in laten trekken, uitpoetsen en je laarzen kunnen er weer tegen aan!!
Voordat ik ze weer voor het eerst ging gebruiken heb ik ze nog een keer inge-olied, en met leercreme behandeld!
Ze zien er netjes uit!

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:22

voor mijn leren laarzen heb ik lederbalsem met bijenwax ofso weet niet precies, want staat er in het duits op xD
maar is prima spul, om je laarzen ook in goede vorm te houden kan je zo'n laarzen staander erin doen ik weet niet hoe het heet maar dat zit aan de binnenkant van je laars doe je het zodat ie in vorm blijft en niet inzakt enzo.

pouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:19

goed poetsen met laarzen cremé of iets anders wat de ruitersport zaak verkoopt... en dan in een laarzentas bewaren iedere week ff een kijkje nemen bij je laarzen en zo nodig weer poetsen, en idd de laarzenspanners erin doen tegen het uitzakken.

let wel op dat je een goede kleur cremé hebt... (ik heb d.bruine laarzen) neem je laarzen mee naar de ruitersport zaak deze kunnen je helpen om de juiste kleur cremé uit te zoeken bij je laarzen mocht je een andere kleur als zwart hebben.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 19:32

ze zitten bij mij nog in de doos, dus heb dan geen laarzenspanners nodig denk ik, maar moet je elke week je laarzen poetsen dan?

pouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:43

nee gewoon ff controleren op vieze plekjes, ik poets ze meestal iedere keer als ik op wedstrijd ga dus bijna elke week en na de wedstrijd ook nog eens vooral in 't buitenseizoen verder altijd goed kijken dat je geen huidvet van je paard eraan hebt zitten... eenmaal aangekoekt kan je hier heeeeel lang op poetsen...en wat de laarzenspanners betreft... tja ze gaan bij meteen in de laarzentas en de doos...daar slaapt de jack-russel nu in...

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:57

Ik zou ze gewoon in een laarzentas gaan doen, ze zijn dan goed beschermd en de kans op vervuiling is een stukke kleiner

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 10:20

Marijee schreef:
Ik zou ze gewoon in een laarzentas gaan doen, ze zijn dan goed beschermd en de kans op vervuiling is een stukke kleiner

ze liggen bij mij gewoon in de doos, op m'n kamer achter een gordijn, dus zal niet heel vies worden gok ik

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:04

Mij is gezegd:

Laarzentas, tegen stof en vuil.
Laarzanspanners, om te voorkomen dat ze gaan hangen/liggen of platzakken e.d.
Liggend bewaren! Heel belangrijk, om te voorkomen dat ze inzakken. Ze moeten
inzakken terwijl jij ze draagt, dan zitten ze namelijk het fijnst.
Verder goed onderhouden, welk spul daarover heeft iedereen zijn eigen mening ;)