Gaan liggen in het water?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gaan liggen in het water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:00

Geen idee waar het echt bijhoort dus heb ik maar voor "overig" gekozen :Y)

Had ik dus weer .. een pony die ging liggen in het water ..
Gelukkig niet met mij erop, al heeft hij het in het verleden wel al met ruiter gepresteerd :P

Maar nu de vraag: is dit erg? Is dit gevaarlijk? Kan dit kwaad?
Gewoon echt puur voor het paard zelf .. Hij "scant" de grond net zoals hij doet voordat hij gaat rollen, dus daarom denk ik van: hij weet wel wat hij doet ..

Maar misschien toch niet zo goed? Omwille van .. ?
Iemand hier een idee over?

Ps: ik zoek dus echt reacties of het gevaarlijk is of niet om bepaalde redenen, voor het paard zelf.
Dat dit voor de ruiter niet ideaal is ben ik mij van bewust, maar gelukkig doet hij het niet als je echt oplet en iets als "neen, niet doen" ofzo zegt .. Hij weet wel wanneer hij het kan (als je even niet aan het opletten bent dus :Y) ) ;)

capopjekop

Re: Gaan liggen in het water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:12

Ik zou er wel mee uitkijken, het paard kan namelijk niet op de bodem kijken, zoals bij rollen wel het geval is.

Op kamp hadden ze ook een paard dat dat deed. Die ging even kopje onder en dan kwam ie een paar tellen later weer naar boven met een zeiknatte ruiter op zijn rug.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:02

Indien het paard geen zadel op heeft en de ruiter is tijdig van de rug, lijkt het mij geen probleem en met dit weer heerlijk voor het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:06

capopjekop schreef:
Ik zou er wel mee uitkijken, het paard kan namelijk niet op de bodem kijken, zoals bij rollen wel het geval is.

Op kamp hadden ze ook een paard dat dat deed. Die ging even kopje onder en dan kwam ie een paar tellen later weer naar boven met een zeiknatte ruiter op zijn rug.

Maar ze voelen toch hoe de bodem is? Net zoals bij het rollen .. (of die van mij doet dat toch, die legt zich echt niet gewoon baf neer, maar onderzoekt echt waar hij zich gaat neerleggen .. wat goed is, want dan heb je tenminste tijd om te reageren :)) )

Enige waar ik ergens bang voor heb zijn scherpe dingen enzo .. maarja, als ze ergens in los zand rollen kan daar ook vanalles liggen wat je in eerste instantie niet ziet .. En om die pony nu niks te gunnen .. hij vindt het zo leuk :Y)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:33

Naaah volgens mij kan het niet zo'n kwaad hoor, paard gaat echt niet in een plas rollen waar hij in verdrinkt =P

Perev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:33

Ik zou erg uitkijken als je er zelf opzit

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:56

Die van mij ging ook nog wel eens in een plas liggen in de paddock, ook swinters met een deken om.. Niet rollen, stel je voor dat je water in je oren krijgt, maar wel even lekker schurken in dat water haha
Of doet die van jou dat in echt diep water? of gewoon een plas?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:58

Als wij gaan zwemmen met de pony's is er ook altijd eentje die meteen het water in gaat, gaat rollen en dan uitgebreid gaat zitten en dan voorlopig blijft zitten. Doet die pony al jaren en is kerngezond en heeft nog nooit iets eraan overgehouden dus als je het wel gewoon in de gaten houd of het niet te diep is kan het nooit heel erg kwaad denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:29

Dabo schreef:
Die van mij ging ook nog wel eens in een plas liggen in de paddock, ook swinters met een deken om.. Niet rollen, stel je voor dat je water in je oren krijgt, maar wel even lekker schurken in dat water haha
Of doet die van jou dat in echt diep water? of gewoon een plas?

Nou ..

Afbeelding

Afbeelding

Weet niet hoe je dat noemt? :+
(meer foto's staan in het topic in mijn onderschrift ;) ).

Mel1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:31

Ik denk niet dat dit veel kwaad kan. Alleen inderdaad uitkijken met scherpe voorwerpen op de grond..
Wel schattige foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:34

Hmmja, probleem is dat ik dat niet meteen kan checken .. ik ben niet echt van plan eerst zelf het water in te duiken omdat meneer persé wil gaan liggen := :+

Maar als je bv. dit ziet:
Afbeelding

Daar kan ook ergens wat scherps liggen ... en je kan hem toch niet verbieden om zich ergens neer te leggen/te gaan rollen? Zou beestje niet fijn vinden .. Hij was zo gelukkig :+

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:38

Ah leuke foto's :D Die geniet er echt van zo te zien!
Zoals je zelf al zegt, overal kan wel wat scherps liggen. En ja als het er ligt is het heel vervelend maar dat kan je bijna nóóit van te voren weten, dat kan net zo goed in het weiland, de paddock, op het asfalt.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:38

doet mij paard ook regelmatig in de rivier, iedereen altijd van ooh pas op blabla.
als er geen stenen liggen en die weer opstaat is het goed toch ;)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:44

Ohh ja dat vind ik wel diep water hoor, dat doet die van mij gelukkig niet haha
Ziet er wel lief uit! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:02

Haha, dank je :D

Maar bedankt voor de reacties .. vroeg me gewoon af of er wat kon gebeuren of zijn waar ik niet meteen bij stilstond, maar blijkbaar is er dat dus niet .. :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:03

Geweldige pony heb jij toch. :D

De mijne springt ook graag het water in, ben al eens onvrijwillig met hem gaan 'zwemmen'. Hij blijft gelukkig wel rechtop. Ben benieuwd of hij aan een touwtje hetzelfde doet als die van jou.

Je brengt me op een idee... We hebben hier net zo'n mooie plas in de buurt. :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:05

Mijn fjord deed het idd ook. Maar ik schrok zo dat ik hem meteen weer overeind trok. Inmiddels weet ik dat het 'gewoon' is en dat ze het mogen doen. Dus als hij het de volgende keer weer doet dan mag hij :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:07

Karin schreef:
Geweldige pony heb jij toch. :D

De mijne springt ook graag het water in, ben al eens onvrijwillig met hem gaan 'zwemmen'. Hij blijft gelukkig wel rechtop. Ben benieuwd of hij aan een touwtje hetzelfde doet als die van jou.

Je brengt me op een idee... We hebben hier net zo'n mooie plas in de buurt. :D

Ja, ik heb ook altijd wat "schrik" als we tijdens een rit gaan afkoelen in het water en/of de paarden gaan laten drinken ofzo .. Maar tot nu toe heb ik het altijd kunnen voorkomen, dus laten we hopen dat dat zo blijft (anderen hebben al minder geluk gehad met hem :Y) ) :))

Ben wel eens 1x van boven tot onder nat geweest maar dat was met een ander paardje, die leek het leuk om te gaan galopperen en springen in het water in plaats van gewoon te stappen .. En ik zat al met mijn benen opgetrokken omdat het zo diep was, paard er tot aan de buik in en ik wilde geen natte voeten ... Dat viel even vies tegen :)) :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:08

Bij mij gebeurde het idd ook tijdens het laten drinken aan het einde van een groepstraining. :=

'Je kunt hier ook het water in' zei een trainingsmaatje - en ze had het nog niet gezegd of Ret stond drie meter verder te spetteren in een plas van een meter diep. Met mij erop. :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:08

Goede oefening voor jou in ieder geval :+ TS