backpacken australie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Godfried

backpacken australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 13:42

Een vriendin van mij is al twee keer gaan backpacken Australie. Ik wilde graag mee maar dat kon vanwege mijn opleiding niet. Nu ben ik inmiddels klaar met m’n opleiding, dus nu kan het! Mijn vriendin heeft me uiteraard al veel plaatsen aangeraden waar ik heen moet, maar zelfs zij heeft met die twee keer nog niet alles kunnen bezoeken. Ik ben een lijst aan het maken met alle plaatsen waar ik heen wil, maar wil deze graag aanvullen met andere bijzondere plaatsen waar jullie geweest zijn. Dus laat maar horen!!!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:15

Ik heb afgelopen maanden gebackpacked in Oz!

Natuurlijk beginnen met Sydney :)
Ik heb in Tamworth een cowboy cursus (jillaroo) gevolgd (zie profiel voor wat foto's), heel erg gaaf!
Toen naar de kust gegaan, coffs harbour (vond ik niet leuk want het stortregende toen...), YAMBA moet je ECHT doen! Lekker surfen en chillen! Zeker zeker zeker doen!
Via surfers paradise (niet zo leuk, hoge gebouwen maar als je wilt uitgaan moet je er heen gaan haha) naar Brisbane. Erg leuke stad. Je kan daar naar het citybeach (niet proberen aan het strand te liggen) en Southbank daar is gezellig. Ben naar Australia Zoo geweest, dat moet je ook gezien hebben als je in Oz bent geweest (ik ben er 2 keer geweest haha), kangerootjes aaien en de mooiste liefste diertjes zien. Zelfs naar Lone Pine Koala Sanctuuary geweest, ze hebben daar 130 koalas, natuurlijk ook mee op de foto geweest.
Toen naar Melbourne gevlogen. Een van de steden met de meeste sfeer. Ligon street net vergeten, 1000en restaurantjes! Little Lygon is een italiaans restaurantje en is aan te raden! In een suburb is DE Uggs fabriek gevestigd, dus als je nog uggs zoekt?
Naar Adelaide gegaan, niet zo veel aan want dit is een klein stadje met nog de oude gebouwtjes. The Grampians NP en Flinders Ranges NP zeker niet overslaan (maar dit wordt moeilijk als je niet met iemand mee kan rijden of als je zelf geen auto hebt).
In Port Augusta begon ons outbackavontuur! Als je geen auto hebt ga dan zeker met een tour de outback in!
Coober Pedy is een raar mijnenstadje. Moet je gezien hebben.
Alice Springs kan je zo overslaan, alleen vervelende abbo's .
Uluru en Olga's móet je zien! Mooi! Wat een sfeer hangt daar.
Kings Canyon en Mt Remarkebale zijn gaaf om te hiken!
Via Tennant Creek en Normanton naar de oostkust gereden (gave éénbaanssnelweg daar! )
Als je Australie bezoekt, móet je eigenlijk wel de outback bezocht hebben, anders ben je niet echt in Oz geweest. Ga dus alsjeblieft niet alleen naar de oostkust ;)
Cape Tribulation bezocht, echt een aanrader! Lekker chillen bij de palbomen in de jungle en op t strand (niet zwemmen!) of paardrijden door de jungle en over t strand (jammer genoeg wel echte beginnersritjes maar het uitzicht is supermooi). Snorkelen moet je daar doen en niet in Cairns! In Cairns ga je nl met 300 man op een boot en in Cape Trib maar met 23! Superhelder!
Bij Daintree river crocs gespot. Cape Trib is trouwens de enigste plek in de wereld waar 2 werelferfgoeden elkaar raken: Great Barrier Reef en Daintree regenwoud.
Cairns is heel gezellig! Heel veel backapackers. Je moet daar echt naar de Woolshed gaan! Gaaf dansen!
In Mission Beach hebben wij geskydived. Gaaf!!! Het is zo waanzinnig mooi daar, áls je in Oz wilt skydiven moet je het echt daar doen! Ook relatief één van de goedkoopste. Daar heb je ook hangmatten en je kan er geweldig relaxen.
Whitsundays: lekker zeilen door de 300 tellende eilanden groep.
Fraser island niet vergeten, tour Lake McKenzie was erg gaaf en goed eten! Lekker in Lake McKenzie zwemmen en je voeten scrubben.
Weer in Brisbane aangekomen. Daarna terug naar Sydney gevlogen en weer back to Holland! Jammer genoeg ;)

Er is nog zoveel wat ik gedaan heb daar, heb nu niet veel tidj om mijn hele verhaal uit te typen haha... mocht je rvagen hebben of de leukste hostels willen weten of gewoon vragen hebben over hoe daar alles gaat, kan je me pben!

Vergeet niet heeel veel TimTams en Shapes te eten :) en rijstcrackers met dipjes!! Hm..... :9

labyrinth

Re: backpacken australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:49

Ik wil zooo damn graag naar Australië,
ik heb er zelf familie wonen die ik nog never heb gezien, gewoon omdat mijn ouders het te duur vinden >.<
Verder is zo'n beetje mijn halve familie geweest en iedereen zegt dat het geweldig is !! ik wil zoooo graag FOR CRYING OUT LOUD.
Anyway, ik wilde even zeggen dat ik je tips zeker ga onthouden,
want Australia is zeker een must do before I kick the bucket!!

Revanches

Re: backpacken australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:01

Hier gaat een slotje op omdat dit thuis hoort op BI.
En omdat je nog geen 25 nuttige posts hebt en toegelaten bent tot de kudde kun je nog niet een topic openen op BI.
Zodra je dit wel hebt kun je een topic daar openen. Hier gaat een slotje op.