pony snapt watersysteem niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ansieee

pony snapt watersysteem niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 15:42

Mijn pony staat al ongeveer drie weken op het land, en mijn vermoeden is ondertussen bevestigt. Ze snapt het watersysteem niet. Wij hebben op het land een waterbak waar ze met hun neus tegen aan moeten duwen en dat er dan water uit de sloot gepompt wordt. Ik heb al met haar geoefend maar ze snapt niet dat ze er tegen aan moet duwen om water te krijgen. Je zou denken dat, als ze het een ander paard ziet doen het zelf ook probeert wanneer ze dorst heeft, maar dat doet ze dus niet. Heeft iemand dit ook gehad? of zijn er handige trucjes om dit aan te leren? In stal heeft ze ook een automatische drinkbak waar ze met haar neus tegen aan doet alleen deze gaat minder zwaar.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:46

Stukje appel of wortel in leggen? (geen koekje want dat wordt week..)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:47

Heeft ze dan al 3 weken niets meer gedronken eigenlijk? Of drinkt ze dan zelf uit de sloot?

Palmera

Re: pony snapt watersysteem niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:49

Heb dit ook gehad. Je legt een snoepje in het bakje daar waar het water uit de slang in het bakje stroomt. Pony ruikt snoepje, maar kan er niet bij. Dus de pony zal gaan duwen/trekken en zich in bochten wringen tot ze bij het snoepje kan. En het moment komt vanzelf dat ze tegen dat ding aan duwt en dat er dan water (+snoepje) naar haar toekomt.

ansieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 15:49

nee, wat ze doet is dat ze de pony`s waarbij ze hoger in rang staat wegjaagt bij de drinkbak en dan opdrinkt wat hun hebben opgepompt zegmaar, want er zit altijd wel iets in dus ze staat niet uit te drogen. Ze kunnen niet bij de sloot want daar staat schrikdraad voor. Ik probeer het nu inderdaad met wortel en misschien dat het met veel geduld ook gaat lukken, alleen ik ga vrijdag op vakantie en ik kan het ook alleen oefenen waneer ze dorst heeft anders probeert ze het niet...

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:52

He, dit probleem heb ik ook gehad het ene paard snapte het prima en de andere niet. Ik heb toen een grote waterbak met een pomp en een accu op een zonnecel gekocht, deze gebruiken ze ook voor de koeien. Beetje rigoreuze oplossing maar was er wel vanaf.....

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:54

De pomp schuin neer zetten zodat het water naar achter zakt.
Dan wil de pony ook het laatste beetje achterna drinken en drukt dan vanzelf de pomp in.

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:17

Ha, één van mijn paardjes snapt het ook niet en dronk aanvankelijk alleen maar van de restjes van de andere paarden...
Ik had voorlopig een emmer erbij gezet, maar dat is nou net niet de bedoeling.
Ik ga de truck met het snoepje eens proberen!

ansieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 13:41

ik heb nu geprobeerd een wortel te leggen op de plek waar de slang uitkomt, en ze duwde er nu iig tegen aan, alleen of ze ook snapt dat er dan meer water uitkomt moet nog blijken. Maar ze snapt nu in ieder geval dat ze er tegen aan kan duwen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:54

@ansieee

Dan had je nog even door moeten zetten eigenlijk.... Met nog een paar stukjes wortel. Dat het kwartje echt valt, en niet half.

Ik heb gisteren nog het paard van een kennis op deze manier aan het drinken gekregen in ongeveer een kwartiertje tijd. Ook met wat lekkers, aanmoedigen, en als ze het eenmaal doen nog een paar weer wat lekkers. Dat ze echt begrijpen dat er behalve een snoepje ook water uit komt. Het desbetreffende paard heb ik vandaag overigens zelfstandig uit die pomp zien drinken.