Wie heeft ook eens een Fjord met heimwee meegemaakt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Wie heeft ook eens een Fjord met heimwee meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 13:49

hoi allemaal,
wie van jullie kent het ook dat je paardje gewoonweg heimwee heeft gehad?
Ik heb het onlangs dus gehad,stond voor een poosje op een pensionstalling maar na een poos werd ze steeds apatischer.At geen hooi meer en liet zelfs resten van het krachtvoer liggen.
Dus meteen de d.a. erbij,tanden laten nakijken,bloed laten trekken,bleek dat ze wel wat wormen had maar niks ernstigs.Wel direkt goed ontwormd maar na verloop van tijd werd het hooi eten niet beter.
Ander hooi gehaald,pakken kuilvoer geprobeerd(die at ze me normaal meteen op)maar ik kon haar met niks meer blij maken.
Ik zag in haar ogen dat ze niet happy was en keek me ook echt aan met een blik van: haal me toch naar huis.
Dit heb ik dus ook gedaan,en geloof het of niet maar toen ze weer in haar vertrouwde omgeving stond ging alles binnen enkele dagen weer beter!
Hooi at ze vrijwel weer meteen en het krachtvoer at ze ook weer helemaal op.
Ook hinnikt ze weer vrolijk als ze me ziet en dat deed ze daar dus echt niet meer!!!

Dus als je het mij vraagt,ze had gewoon heimwee!
Nu staat ze weer lekker thuis en is weer de oude kleine vreetmachine zoals ik haar ken :D
Heeft iemand dit ook es met zijn of haar paardje meegemaakt?
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 30-06-09 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spelfout uit titel

TeeGee

Re: Wie heeft ook eens een Fjord met heimwee meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:37

FJ > OPG

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 14:40

thanks Teegee!!!
Ik zag ook de typfout.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:41

Toen mijn pony is verkocht en hij by de nieuwe eigenaar stond was hy 2 week lang flink van slag! hy heeft zn hele leven by ons gestaan en toen oppeens zomaar ergens waar ik niet was.
Hy wou ook niet eten ofwat dan ook. dat meisje waar hy nu is ging 4x op een dag naar hem toe om hem aandacht te geven of met hem te lopen, ben er een tijdje geleden geweest, zag echt dat ze dikke maatjes waren geworden, blijkbaar missen ze hun 'vertrouwde'omgeving heel snel...

Dok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:08

Toen ik mijn pony net had gekocht en verhuisde naar een andere stal brak hij de tent zo ongeveer af :P Het was niet zo zeer dat hij niet meer at, maar hij ging echt overal in het verzet. Door 'tijdelijke' terugkeer (middels een vakantie) naar zijn oude stal ging het sindsdien al een stuk beter. Vraag me niet waarom, maar het deed hem schijnbaar goed om weer even in zijn vertrouwde omgeving terug te zijn :D

bianca74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:00

De pony die ik had gekocht voor mijn kinderen had ook heel erg heimwee. Hij wilde ook niet meer eten. Liet zelfs de lekkerste dingen staan. Ook werd zijn gedrag per dag bozer. Ging erg dreigen enz. We hebben heel veel overleg gehad met de oude eigenaar en hebben van alles geprobeerd, maar uiteindelijk heeft de oude eigenaar het beestje weer terug naar huis gehaald. De pony is nog een paar dagen heel moe geweest, maar is weer gaan eten zodra hij thuis was en was ook meteen weer vrolijk. Een klasiek geval van heimwee. Vind het nog jammer. Het was een leuke pony. Was voor de pony wel blij dat hij terug kon naar hun.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:09

Mijn merrie heeft dat gehad toen ze bij de hengstenhouder stond, triest in een hoekje staan en haar hele maanbos en staart eraf krabben, die heb ik dus snel terug gehaald.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 01:33

De moeder van mijn merrie ook. Die wilde bij de hengstenhouder niet meer eten, niet meer drinken en stond alleen maar treurig in een hoekje. Totdat de baas kwam om haar op te halen, toen werd ze gelijk weer wat vrolijker en eenmaal thuis ging ze gelijk eten.
Overigens is het toen met de dekking niets geworden. :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 01:42

Mijn merrie heeft daar ook last van.
Ik heb een keer besloten mee te doen aan de paardrij 4daagse, maar heb er de 2de dag naar huis gehaald.
Ze wilde niet eten en nog erger niet drinken.

Het was 30 graden 35 km op een dag sjouwen.
En als ze nu nog rustig was, maar ook dat niet.
Als een idioot lopen dribbelen en druk doen.

Vreselijk, heb mijn pa gebeld, paard opgehaald en naar huis gebracht.

Overigens heeft deze merrie dit niet overal.
Ze heeft ook bij een vriendin van mij gestaan, daar had ze nergens last van en toen ze van de vorige eigenaar naar mij kwam had ze het ook niet.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 09:42

jeetje en ik dacht dat mijn paardje een apart geval was hahaha
zo zie je maar hoe een dier zich kan hechten aan mens en omgeving he?
mijn pony at dus bijna niks meer en toen ze thuis kwam liep ze eerst alle plekjes af en toen ze zag dat alles nog bij het oude was ging ze eerst es lekker rollen en heel voorzichtig eens van het hooi proeven,nou de happen werden steeds groter en nu is ze weer helemaal de oude!
ze hinnikt weer en eten als de beste haha
ben helemaal opgelucht was me echt zorgen aan het maken!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:23

Toen ik mijn fjord net kreeg had ze de eerste paar weekjes ook wel een beetje heimwee. Ze begreep wel gelijk dat wij nu voor haar zouden zorgen maar het was toch wel heel erg anders in zon vreemde omgeving voor haar. Gelukkig heeft dat niet erg lang geduurd en at ze na een paar dagen wel normaal :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:06

1 van mijn 2 eet de eerste paar dagen dat ik op vakantie ben niet , na paar dagen begint ie langzaam wel weer maar hij valt altijd onwijs af, nu gaan ze maandje naar vriendin met mega wei en gras, hopelijk gaat het nu beter

Shana_Pakko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:13

een paar jaar geleden had ik een schimmelruin, dollar.
hij werd verkocht aan een meisje, maar het ging niet echt goed tussen die twee. Hij werd steeds magerder en at ook niets meer.
Daardoor verkocht het meisje hem en zijn we hem uit het oog verloren. Later heb ik gehoord dat hij 3 dagen voor hij naar de nieuwe eigenaar zou vertrekken, is overleden ;(

ivoloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:11

hooi

mijn fjord heeft wel als hij te ver van stal is dan word ie druk gaat hij zweten en wil terug hij rent dan echt als een wilde terug terwijl het eigelijk een hele rustige fjord van 21 is hij heeft wel heimwee naar de stal.

groetjes