wie van jullie kent het ook dat je paardje gewoonweg heimwee heeft gehad?
Ik heb het onlangs dus gehad,stond voor een poosje op een pensionstalling maar na een poos werd ze steeds apatischer.At geen hooi meer en liet zelfs resten van het krachtvoer liggen.
Dus meteen de d.a. erbij,tanden laten nakijken,bloed laten trekken,bleek dat ze wel wat wormen had maar niks ernstigs.Wel direkt goed ontwormd maar na verloop van tijd werd het hooi eten niet beter.
Ander hooi gehaald,pakken kuilvoer geprobeerd(die at ze me normaal meteen op)maar ik kon haar met niks meer blij maken.
Ik zag in haar ogen dat ze niet happy was en keek me ook echt aan met een blik van: haal me toch naar huis.
Dit heb ik dus ook gedaan,en geloof het of niet maar toen ze weer in haar vertrouwde omgeving stond ging alles binnen enkele dagen weer beter!
Hooi at ze vrijwel weer meteen en het krachtvoer at ze ook weer helemaal op.
Ook hinnikt ze weer vrolijk als ze me ziet en dat deed ze daar dus echt niet meer!!!
Dus als je het mij vraagt,ze had gewoon heimwee!
Nu staat ze weer lekker thuis en is weer de oude kleine vreetmachine zoals ik haar ken
Heeft iemand dit ook es met zijn of haar paardje meegemaakt?

Het was niet zo zeer dat hij niet meer at, maar hij ging echt overal in het verzet. Door 'tijdelijke' terugkeer (middels een vakantie) naar zijn oude stal ging het sindsdien al een stuk beter. Vraag me niet waarom, maar het deed hem schijnbaar goed om weer even in zijn vertrouwde omgeving terug te zijn