Zo vraag ik mij af of de staart echt opgeschoren dient te worden? M'n paard is namelijk erg bang voor het scheer apparaat en met de schaar wordt het meestal ook niet echt heel mooi. Met een beetje gel kan ik bijvoobeeld wel zorgen dat de staart van boven mooi plat en smal is. Ook draagt mijn merrie een nepstaart. Dit moet gemeld worden vóór de keuring, maar waar? Van te voren naar het kwpn bellen of bij het aanmelden die dag zeggen?
Ook vraag ik mij af hoe vroeg ik van te voren aanwezig moet zijn? Of ik gewoon mijn dressuur hoofdstel kan gebruiken voor het voorbrengen? (Gecombineerde neusriem, of moet de hele neusriem eraf? Teugels eraf?) Is het handig om zo'n longeerbitstukje aan het bit te doen en daar het touw aan te hangen? Of het touw door de eerste bitring en aan de tweede vast?
Hoe moet het hoofdstelnummer vast gemaakt worden? Moet ik nog kleine tieripjes mee nemen oid?
Nog één vraagje over het vlechten. Normaal doe ik dat altijd met naald en draad roosjes maken, is dit echt niet passend bij een keuring? (Het is tenslotte wel dressuurmerrie keuring
).Ben ik nog belangrijke dingen vergeten als onwetend persoon?
Ik hoop dat er mensen zijn die mijn vragen kunnen beantwoorden, dat zou echt heel fijn zijn!