Camping Nederland, paard huren.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenChes

Camping Nederland, paard huren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 14:39

Hallo,

In de zomervakantie willen wij in Nederland op een camping staan waar we elke dag een
paard kunnen huren om met een vriendin buiten te gaan rijden.

- Zonder begeleiding
- Liefst beetje grote camping
- met zwembad, of meer in de buurt
- k heb geen ruiterbewijs maar veel ervaring met buitenrijden

weten jullie een leuk adresje?
Laatst bijgewerkt door KirstenChes op 29-06-09 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Camping Nederland, paard huren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:42

Bedoel je om vrij mee te rijden in de bak, of echt op buitenrit? In je eentje in een vreemde omgeving en op een vreemd paard? Ik zou toch eerlijk gezegd hopen dat paardenbedrijven wijzer zijn dan dat.
Heb je je ruiterbewijs?

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 14:47

Sonja schreef:
Bedoel je om vrij mee te rijden in de bak, of echt op buitenrit? In je eentje in een vreemde omgeving en op een vreemd paard? Ik zou toch eerlijk gezegd hopen dat paardenbedrijven wijzer zijn dan dat.
Heb je je ruiterbewijs?

Ik wou graag op buitenrit met een vriendin. Heb geen ruiterbewijs maar heb veel ervaring met buitenrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:49

En die vriendin brengt een eigen paard mee? Of wil die dan ook een paard huren? Heeft die een ruiterbewijs dan?
Hoe oud zijn jullie?

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 14:54

Sonja schreef:
En die vriendin brengt een eigen paard mee? Of wil die dan ook een paard huren? Heeft die een ruiterbewijs dan?
Hoe oud zijn jullie?

allebei een paard huren. we hebben allebei geen ruiterbewijs. Ik ben 17 en zij is 16.
Ze heeft ongeveer evenveel ervaring als mij.. we zijn gevordenen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:55

Maar dan mag je alsnog vaak niet zonder begeleiding.
Maar met begeleiding kan ook erg leuk zijn!
Op "onze" camping kun je ook paarden huren www.trekpeerd.com is wel een mini-camping maar het is er erg leuk en pal aan het bos. Leuke mensen, veel vaste gasten en geweldig om buiten te rijden daar :D

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:57

In Neede is een camping met pony's waar je op kan rijden. Je mag echter niet het terrein af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:57

Ik denk dat je 't wel kunt vergeten. (Je zou je ook af kunnen vragen of je wel wilt rijden bij een manege die zomaar z'n beesten aan de eerste de beste meegeeft trouwens)
Maar georganiseerde ritten zijn toch ook leuk om samen aan deel te nemen?
Of je regelt ritten met alleen een begeleider. Bij ons kun je met 2 personen een rit maken met alleen een begeleider. Er zitten ook (heel) veel campings ed in de buurt. Zie http://www.eik.nl

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:55

camping samoza, onze manege heeft vanaf april daar weer een manege gestart,en gelden bijna dezelfde regels, dat betekent dat je dus gewoon een paard kunt huren, en zonder begeleiding het bos in mag.

zonnetij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:46

Hoi,

Neem eens een kijkje op http://www.vakantieparkzonnetij.nl een super leuk park, ruiterpad tegenover de ingang, bossen, heide....Haflingers, Fjord, Appaloosa's om op te rijden. En je kunt ook je eigen paard meenemen en vertoeven in een bungalow, caravan of tent. Echt een aanrader!

groet Mariska

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:50

Bij ons in Monster zit een camping, 100 meter van het strand. Het is wel een familiecamping, maar op ong. 2 km afstand zit een westernmanege, waar je paarden kunt huren. Wel onder begeleiding.
Camping de Molenslag

kaetifeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:07

Ook leuk, en alles kan:
Camping de Bult in Midlaren!
Fjorden, Haflingers en een aantal andere paarden en pony's en lekker rijden in het bos.
Vlakbij is een zandgat voor zwemmen of uiteraard het Zuidlaardermeer, waar je ook nog kunt zeilen oid
Succes!
Paulien

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:11

Ik denk dat je een aantal jaren geleden wel paarden had meegekregen... Jullie zijn allebei nog geen 18 en hebben geen ruiterbewijs, ik denk dat het buitenrijden onder begeleiding word.

Sommige maneges die ik ken waar vroeger jan en alleman een paard meekregen (zelfs zonder rij-ervaring) moet je nu met begeleiding op buitenrit.

Ik vind het eigelijk wel leuk als er iemand meegaat. Die weet tenminste de leuke plekjes/paden te vinden!

xxFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:42

In otterberg
Daar is het allemaal mogelijk

marco28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:57

je hebt tegenwoordig ergens in frankrijk een rijvakantie, dan ga je een hele dag rijden en tussendoor ga je ergens lunchen en gaan de paarden op rust en na de lunch ga je weer terug.

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:08

Toen ik een paar jaar geleden in drenthe was met mijn nichtje beid geloof ik 14 of 15 jaar?? toen kregen wij wel twee paarden mee zonder begeleiding! Het was een kleine camping. Weet alleen niet meer hoe het heet. Misschien even google camping + paarden verhuur?

Succes! :D