vraagprijs paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustWendy

vraagprijs paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 17:35

Wat zou de vraagprijs mogen zijn van een 6 jarige merrie met NRPS papier (ferrolan). Ze is ong. 1.70 en donkerbruin. Ze is aangereden maar nog niet uitgebracht in de sport. Ook is ze beleerd voor de wagen. Ze heeft een veulentje gehad.
Ze stapt voldoende, draf zou iets ruimer mogen zijn en galoppeert goed.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

JustWendy

Re: vraagprijs paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 17:47

Niemand????

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:50

Ferrolan, en dan? Wat is de verdere afstamming? Zijn er interessante halfzussen/halfbroers van de merrie? Is ze ooit gekeurd en heeft ze littekens of andere ontsieringen? Hoe is haar karakter?

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 17:54

Ferrolan x Galant x onbekend (= wel bekend, commandant x turijn, maar nrps wil dit niet op papier vermelden tenzij er dna test komt). Ze word gekeurd als we haar kopen, ze heeft geen littekens of andere ontsieringen. Het is echt een schat van een dier. Je kunt er echt alles mee. Top karakter. Het enige minpuntje wat ik kan noemen is dat haar 1 hoefje net ietsjepietsje andere stand heeft.

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 17:55

Geen interessante familie voor zover ik weet. Ik weet wel dat de moeder goede veulens fokt. Allemaal 1e premie op de keuring. Deze merrie had ook een 1epremie.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:01

Zo aan je hele verhaal te lezen ben je nu al gek van dit paard.
Laat haar keuren, neem voor jezelf de prijs in je hoofd die je mag besteden en ga ervoor. Natuurlijk altijd proberen om iets van de prijs af te krijgen. Om toch een prijs te noemen die ik persoonlijk ( en dat is heeeeeel moeilijk als je geen levend paard hebt gezien) zou willen betalen is zeker niet meer dan 2 a 3000 euro.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:03

je moet er voor betalen wat jij denkt dat hij waard is.

Ik ken mensen die kopen een recreatie paard van 8000,-.. met een mooie onderhals en waar nog nooit is van gevraagd is.

Weet je de vp?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:03

zo van je verhaal af, zou ik gokken rond de 3000 euro.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:46

Moeilijk, maar ik zou ik zo afgaand op je verhaal ook zeggen 3000 euro. Is er niemand in je omgeving met kijk op een paard die je hierin kan adviseren dan?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:56

donnie schreef:
Ferrolan x Galant x onbekend (= wel bekend, commandant x turijn, maar nrps wil dit niet op papier vermelden tenzij er dna test komt). Ze word gekeurd als we haar kopen, ze heeft geen littekens of andere ontsieringen. Het is echt een schat van een dier. Je kunt er echt alles mee. Top karakter. Het enige minpuntje wat ik kan noemen is dat haar 1 hoefje net ietsjepietsje andere stand heeft.

Ik zou zeggen wel intressant bloed. Gallant x Commandant is mooi Gelders bloed. Hoe heet de moeder, de oma en de overgrootmoeder?

Verschillende voeten kan heel vervelend zijn. Is heet ene hoefje stijler dan de andere?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:32

F-AM --> TAO

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:43

Er zijn diverse taxatietopics op Bokt, waarvan je ze allemaal kan vinden in onderstaand topic:
[RPA] [Centraal] Overzicht taxatietopics per ras
Daarom hier ook een slotje.

Tevens is het niet toegestaan om je topic omhoog te schoppen door er nogmaals in te reageren.