wel paspoort, niet gechipt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sumic

wel paspoort, niet gechipt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 17:14

Ik heb pas een nieuwe pony (welsh) gekocht. Pony was nog maar kort geleden gechipt (mei 2009). Er zat alwel netjes een paspoort enz. bij. dus alles klopte.
Nu ben ik thuis alles beter gaan uitzoeken en nou staan de entingen al vanaf 2005 in het paspoort genoteerd.
Bij mijn weten krijg je toch pas een paspoort bij je pony wanneer deze gechipt is toch? Klopt het dan toch wel? er zit ook een los papier bij 'aanvraag identificatieformulier en paspoort' een opdrachtformulier voor het chippen zeg maar. Dit is netjes ingevuld en ondertekend door een DA. er zitten nog wat stickers bij waar het chipnummer op vermeld staat. Moet ik dit opsturen naar het welshstamboek? Ik heb echt geen idee. wie kan mij helpen?

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:19

Dan is de chip nog niet geregistreerd, dan zul je dat aanvraagformulier en de bijbehorende stickers + het stamboekpaier en paspoort op moeten sturen naar de uitgevende instantie. Bel hiervoor eerst even met in jouw geval waarschijnlijk het welsh stamboek, en een tip: Bij de papieren e.d kun je beter aangetekend verzenden.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:34

Wat voor paspoort is het? Ik kreeg bij één van mijn pony's ook een paspoort, maar dan geen paarden paspoort maar een klein huisdierenpaspoort, dus ik moet ook een niew paspoort aanvragen. Misschien dat deze pony dat ook heeft?
Kan het zijn dat het dier DNA geregistreerd was, daar een paspoort van heeft, maar nu alsnog gechipt is?
Hangt er helemaal van af wat voor paspoort het dier nu heeft dus. Anders even contact opnemen met het stamboek of het PVE, die kunnen je precies uitleggen wat er in jouw geval moet gebeuren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:06

silverbrumby schreef:
Dan is de chip nog niet geregistreerd, dan zul je dat aanvraagformulier en de bijbehorende stickers + het stamboekpaier en paspoort op moeten sturen naar de uitgevende instantie. Bel hiervoor eerst even met in jouw geval waarschijnlijk het welsh stamboek, en een tip: Bij de papieren e.d kun je beter aangetekend verzenden.

Ik reed er even persoonlijk langs. Ze zitten in Harderwijk (het Welsh stamboek) dus het is ook geen wereldreis en bij eventuele fouten, kun je het gelijk laten corrigeren.

moyra

Re: wel paspoort, niet gechipt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:10

Mijn haflinger had ook gewoon een paspoort.
Zij was niet gechipt en ook helemaal niet geent op 8 jarige leeftijd.
Dit kan dus zeker gewoon kloppen.

sumic

Re: wel paspoort, niet gechipt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 18:28

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk inderdaad dat de chip nog niet geregistreerd staat. Ik ga morgen meteen bellen naar het welsh stamboek. Ik heb weer wat bijgeleerd!