klophengst wat moet ik doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Junkieee

klophengst wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 15:05

wij hebben op onze manege een shet staan die klophengst is, nou is tie al een paar keer ontsnapt
en heeft hij al een veulen op de wereld rondlopen, nu is hij laatst weer ontsnapt, en nu staat hij in een box waar
hij niet eens overheen kan kijken en hij staat helemaal alleen, zijn baasje is te stug om langs te komen, en nu heb ik soort van de zorg op mij genomen
om dat ik het hardstikke zielig vind voor het beestje, alleen normaal wandelen gaat al niet want hij sleurt je overal naartoe
dus dat doen we met zijn 2e, vinden jullie nou dat ik toch gewoon door moet gaan, want ik denk dat de eigenaar zich
echt niet druk maakt om dit paardje. hij zegt dat hij hem wil gaan verkopen, maar waar kan je een klophengst kwijt, die eigelijk onhandelbaar is
een operatie vind hij het paardje niet waard. dus vinden jullie nou dat ik door moet gaan met de verzorging, en waar denken jullie dat je een klophengstje kwijt kan want het is echt een geweldig mooi paardje.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:09

Junkieee schreef:
alleen normaal wandelen gaat al niet want hij sleurt je overal naartoe
dus dat doen we met zijn 2e, vinden jullie nou dat ik toch gewoon door moet gaan, want ik denk dat de eigenaar zich
echt niet druk maakt om dit paardje.

Als je dat mag van de eigenaar: ja hoor!
En gewoon door gaan met wandelen + basisoefeningen, zo veel mogelijk, en goed duidelijk zijn over wat je wil van hem.. met een beetje opvoeding er in maakt hij alvast een veel grotere kans in het leven ;)
Met twee is ook een goed idee trouwens, dat is een heel stuk veiliger voor iedereen +:)+

LadyMadonna

Re: klophengst wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:11

Ik begrijp hieruit dat je op eigen houtje met die pony bezig bent gegaan....

Als dat zo is: Heel snel die pony terug zetten waar ie stond, en vanaf blijven. Niet jou paard, niet jou probleem.

Stien_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:23

stef schreef:
Ik begrijp hieruit dat je op eigen houtje met die pony bezig bent gegaan....

Als dat zo is: Heel snel die pony terug zetten waar ie stond, en vanaf blijven. Niet jou paard, niet jou probleem.

maja als die eigenaar niet eens naar zijn paardje opkijkt zal hij der ook wel niet veel om geven dat iemand zich ermee bezig houdt. is alleen maar goed voor het paardje denk ik. zo krijgt hij miss wel nog een goede thuis als hij al wat manieren heeft

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:29

Heb je toestemming van de eigenaar? Anders van het paardje afblijven.

Bovendien sleurt hij jullie overal naar toe? Lijkt het me dus nog gevaarlijk ook!
Weet niet hoe oud je bent, maar let een beetje op jezelf.
En als je met hem aan het werk MAG gaan (ook van je ouders) dan hulp vragen
van mensen die je kunnen helpen.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:33

ik begrijp wel dat je het zielig vindt, maar wanneer jij geen toestemming hebt gehad van de eigenaar zelf, ben je niet verzekerd voor letsel.

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 23:29

ik ken de eigenaar wel, en heb hem opgebeld over de situatie, dus hij weet er van af, ik ben 17 en eigelijk gaat het nu al wel wat beter ik denk zelf dat het nu wel gaat helpen dat er iemand met hem bezig is, het is misschien stom dat ik het doe, want die eigenaar denk lekker makkelijk. maar ik kan moeilijk dat paardje in stal laten staan dat vind ik gewoon echt te zielig,.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:04

dat kan je wel... Nogmaals: Niet jou paard, niet jou probleem.

Dat de eigenaar er vanaf weet zegt nog niet dat je toestemming hebt.
Misschien staat het paard wel met een reden zoveel binnen, weet jij veel....

Als het iig mijn paard zou zijn, zou jij nog niet jarig zijn als je die zonder mij specifieke toestemming uit zn box haalt

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:41

Zonder duidelijke toestemming van de eigenaar, dien je gewoon van die pony af te blijven. Daarbij kan ik me wel voorstellen dat hij de pony niet wil laten castreren/opereren, want das een behoorlijk prijzige ingreep met de nodige risico's. Als de eigenaar de pony wil verkopen, kun je beter een goed adresje voor 'm zoeken. Doe je toch iets voor de pony en is iedereen blij.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:56

Tja ik begrijp de reacties wel van de mensen die zeggen niet doen, maar als ik heel eerlijk ben zou ik ht ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om dat dier maar te laten verpieteren in zijn eentje... Als de eigenaar ervan op de hoogte is (stuur desnoods een e-mail dan kan hij achteraf nooit zeggen dat hij het niet wist), je ouders het prima vinden en je er tijd/zin in hebt zou ik zeker proberen of je er wat manieren in krijgt, kan het dier alleen maar beter van worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:38

er van op de hoogte zijn is iets anders dan toestemming geven....

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:43

Ik vind wel dat je om toestemming moet vragen, ik heb het gehad toen één van mijn hafs nog veulen was, en ik op een pensionstal stond waar der ook zomaar iemand met mn haf bezig was.. terwijl ik dan wel iedere dag netjes mn paardjes kwam verzorgen. En dat is als je der als eigenaar achter komt echt niet leuk hoor dat ze met je pony bezig zijn terwijl je geen toestemming daartoe hebt gegeven

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:50

beste oplossing ???
eigenaar wil hem verkopen ??
zoek iemand die hem wil hebben
vraag aan de eigenaar of je een ad mag zetten
vraag wat ie er voor wil hebben
klaar

de beste oplossing

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 21:22

het is wel zo dat ik er toestemming voor heb
want hij heeft mij ook bedankt ervoor.
maar wat rommulus zegt is misschien wel het beste.
ik zal het hem is vragen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:28

sucses ik hoop dat je een plekje vind voor hem