Aanhangwagen voor menkar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_Goos

Aanhangwagen voor menkar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 15:41

Hallo,

Ik heb een karretje gekocht om te gaan mennen. Nu moet ik hem alleen nog gaan ophalen en daarvoor wil ik een aanhangwagen huren.
Wat voor één zou ik nodig hebben? Laadvermogen, ruimte, enz?

Ik wil denk ik hier huren, dat is voor mij het dichtstbij: http://www.aanhangernodig.nl/assortiment

Groetjes Jacyntha.

Cheveyo

Re: Aanhangwagen voor menkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:42

vraag eerst eens hoe breed de kar is en hoe lang. Vaak kan de boom er af dus die kan je nog ergens tussen steken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:44

en als je safe wilt zitten en ook van die oprijplaten wilt kun je een autoambulance huren, let wel op dat je dan wel rijbewijs E nodig hebt om die kar te huren.

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 15:46

Dat heb ik gevraagd, ik wacht nu op antwoord :)

Maar de grote aanhanger is 2,50 x 1,25 x 1,45.. Groter/breder zal het toch niet zijn? :=

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 15:46

cissy schreef:
en als je safe wilt zitten en ook van die oprijplaten wilt kun je een autoambulance huren, let wel op dat je dan wel rijbewijs E nodig hebt om die kar te huren.

Bedankt voor je reactie :)

Die moet ik dan wel gelijk voor een hele dag huren.. En dan wordt het wel een beetje duur..
Op zo'n huif aanhangwagen kan de kar niet, denk je? :o

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:49

die zijn meestal niet zo breed die huifwagens, boedelbakken bedoel ik, maar hangt van de maten van je menwagen af. En het zal een paar sterke mannen vergen om je kar op die huifwagen te krijgen of je moet de huif er af kunnen halen. Je zou ook een paardetrailer kunnen overwegen (een 2 paards met schot eruit) dan kun je de kar tenminste makkelijker op de trailer krijgen over de klep.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:09

De gemiddelde menwagen zit wel rond de 1,25m breedte geloof ik, die van mij is zelfs nog breder, ligt eraan hoe sportief en modern hij is.

Tip: vraag duidelijk om de afmetingen!
Het is pas echt vervelend als je een aanhangwagen huurt en je kar past er niet op!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:36

Wat voor wagen heb je gekocht?
De huidige marathonwagens zijn zeker niet breder dan 1.30m.
Maar heb je een recreatiewagen kan het wel eens uitlopen naar 1.45m. En authentieke wagens zijn zeer verschillend van breedte.
Gewicht zal niet meer dan 300kg zijn.

Als ik dan even een blik werp op de site, zal je voor een multi huif tandemasser moeten gaan. De andere zijn allemaal 1.25 breed en dat risico zou ik niet nemen, de meeste wagens zijn namelijk net wat breder. Tenzij je weer een shettenwagentje hebt.
Oftewel, we hebben eigenlijk nog wat meer informatie van je nodig :)