Je eigen insecten spray maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boldo

Je eigen insecten spray maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 19:45

Hallo iedereen,

Ik was al een tijdje opzoek naar een goede insectenspray maar vond niet echt wat die 100% naar mijn zin was. Ik heb ook een paard met een zeer gevoelige huid en vaak reageerd ze ook op producten die ik in de winkel koop. Volgens de dierenarts reageerde ze op bepaalde bewaringsmiddelen die in de sprays verwerkt zijn. Dus ik dacht ik ga zelf wat aan de slag, maar ik slaagde er niet in zelf iets goed in elkaar te knutselen.
Enkele weken geleden kwam ik per toeval op deze site http://www.natcare.be en nam ik contact op met hen. Ik kreeg meteen antwoord van patsy en zij stelde me voor om eens een recept pakket insectenspray voor paarden te proberen. Met dit pakket leer je zelf op een natuurlijke manier (volledig plantaardig en zonder conservering) een insectenspray maken. Het pakket kost maar 15 euro dus ik dacht waarom ook niet, ik heb ooit al meer betaald voor insectenwerende producten.
Ondertussen zijn we enkele weken verder en ik ben echt super enthousiast, zo enthousiast dat ik de grondstoffen al in groot formaat heb bijbesteld. Het is heel makkelijk te maken, in amper 3 min heb je zelf een super spray samengesteld.

Langs deze weg wil ik patsy (ik weet dat ze ook hier op het forum langs komt) bedanken om mij zo een mooie oplossing te bieden. Ik kan dit echt aan iedereen aanraden het is super. http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/natcare/?menu=category&categoryID=434092

Jesketje

Re: Je eigen insecten spray maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:39

Dankjewel,
niks helpt bij mijn pony :)
Even kijken op die site dus maar!

Boldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 21:53

Hey Jesketje,

Moet je zeker doen. Het is echt super goed! En het is dan ook nog eens leuk en makkelijk te maken :D
Laat je iets weten als je het hebt getest?

Groetjes Boldo

Reeltje_5

Re: Je eigen insecten spray maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:57

Ik zal m ook eens proberen te maken als er veel zijn :D
Tot nu toe nog niet zo'n last van gehad, gelukkig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:02

mod gpb'd.

Boldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 22:22

Sjolvir schreef:
mod gpb'd.

Sorry ben niet zo vertrouwd met de computer en computertaal. Wat wil mod gpb'd zeggen?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:23

Omdat het niet thuishoort bij Verzorging Stalling en Weide[VSW] heb ik het verplaatst naar Seizoensvragen[SV].
Al bestaat er al een topic over dit onderwerp;
[SV] super zelfmaakrecept voor vliegenspray
In dit topic gaat het ook over zelf vliegenspray maken.
Misschien dat hier je reactie beter in past.
Hier gaat daarom een slotje op.

'mod gepb't' betekent dat een moderator van dit topic op de hoogte is gesteld.