Voor het eerst met jodphurs & chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ptatt

Voor het eerst met jodphurs & chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 19:27

Hopelijk staat dit hier goed

Ik heb gisteren jodphurs met chaps gekocht en vandaag voor het eerst mee gereden en ik gleed de hele tijd door de beugels heen, alsof ik niet genoeg steun op de beugels gaf :\
Zou dat kunnen komen omdat het voor mij de eerste keer was dat ik met jodphurs en chaps reed? Want ik ben bang dat ik dat straks blijf hebben dat ik de hele tijd door de beugels schiet, en dat zou ik erg jammer vinden omdat ze net nieuw zijn gekocht. ;(
Iemand die dat in het begin ook had, en waarbij dat nu niet meer is?

Groetjes, Pien :o

Niikiitaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:31

Dat zou in principe niet aan je chaps of jodphurs moeten liggen, misschien heb je gewoon je beugels te lang.

Reed eerst met laarzen ben daarna ook op jodhpurs en chaps overgestapt en ze reden heerlijk.

ptatt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 19:33

Niikiitaaa schreef:
Dat zou in principe niet aan je chaps of jodphurs moeten liggen, misschien heb je gewoon je beugels te lang.

Reed eerst met laarzen ben daarna ook op jodhpurs en chaps overgestapt en ze reden heerlijk.

Ja dat zou eigenlijk ook kunnen, ik rijd nl. op een manege dus ik wist ook niet op welke pony ik moest. En ik moest dus op een paard waar ik nog nooit op had gereden en die gooide nogal hoog op, miss dat het daar aan gelegen heeft?

Niikiitaaa

Re: Voor het eerst met jodphurs & chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:35

Ik denk het wel, had laatst ook dat m'n beugels te lang waren en toen schoot ik ook paar keer door m'n beugels heen.

Volgende keer als je op hetzelfde paard zit gewoon even proberen de beugels wat korter te doen als je er dan nog steeds last van heb zou ik het eigenlijk niet weten.

Zitten er stepjes in de beugels of niet ??

ptatt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 19:37

Ja dan zal ik mijn beugels wel te lang hebben gehad ;) maar wat zijn stepjes? :o
ik vond ze eigenijk ook wel erg lekker rijden! :D maar alleen dat was ef het probleempje

Niikiitaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:39

Hahah stepjes zijn die rubberen blokjes in de beugels als die er niet in zitten zijn je beugels ook gladder zijn ;)

ptatt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 19:41

ohw, ja die zaten erin :D
Dan zullen m'n beugels wel te lang zijn geweest, oepsie :o

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:44

Het kan zijn dat inderdaad je beugelblokjes aan vervanging toe zijn en dat je je beugels even een gaatje korter moet doen.
Bovendien moet je de jodpuhrs even een tijdje inlopen zodat het uiteindelijk fijner zit als je aan het rijden bent. :)

simone_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:33

Het zal inderdaad wel aan je beugels hebben gelegen, toen ik ooit (lang geleden ;))
overstapte op jodphurs heb ik daar in ieder geval geen last mee gehad! Zou ook niet
moeten kunnen denk ik zo..

ptatt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 20:52

simone_89 schreef:
Het zal inderdaad wel aan je beugels hebben gelegen, toen ik ooit (lang geleden ;))
overstapte op jodphurs heb ik daar in ieder geval geen last mee gehad! Zou ook niet
moeten kunnen denk ik zo..

Ja ik weet inmiddels ook al waar het aan lag, mijn beugels waren te lang :o
en ik dacht dat dat gewoon aan die jodphurs lagen dus had ik ze niet langer gedaan :+
want de dag erna ging ik weer rijden en toen reden ze echt SUPER fijn +:)+