Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
barbar schreef:hij zal zich wel een keer tegen het draad gestoten hebben en is daar enorm van geschrokken.
veel oefenen om hem er weer door te krijgen en als het goed gaat belonen, dan komt het vanzelf wel weer.
geef hem dan een worteltje of iets, ook al stapt ie 1 stapje vooruit! het kan even duren , maar dat moet je er even voor over hebben!
vandaar dat hij nu achter in de wei staat en niet mee wil lopen zonder snoepje. brennie75 schreef:ik heb het ook gehad en echt wel een 35 min gestaan met coop mijn poontje!![]()
Ik heb echt de tijd genomen , en het rustig aan hem over gelaten, klinkt gek, maar paarden hebben vaak even de tijd om het te verwerken , ze kijken , snuiven, blazen , stappen terug , en dan ben jij er om hem het vertrouwen te geven!
laat hem eerst maar even ontspannen als je eruit wilt laten lopen!
steeds een klei stapje is al een belonig waard!geef hem dan een worteltje of iets, ook al stapt ie 1 stapje vooruit! het kan even duren , maar dat moet je er even voor over hebben!
als ie eenmaal erdoor heen is is het klaar!![]()
probeer het anders met een pony die het niet eng vind dan volgt ie wel!
Veel succes ermee!![]()
groetjes van bren!
Loves_Pony schreef:Hoi,
Ik denk inderdaad ook dat hij zich eens heeft pijngedaan aan de draad.
Gewoon blijven oefenen.
Tikt de draad ook?
Daar kunnen ze ook bang van zijn.![]()
Gwenn.
brennie75 schreef:als je je paardje alleen uit de wei haalt om te gaan werken , denkt ie al snel toedeloe!
haal hem eens uit de wei en ga lekker wandelen of iets leuks doen!
vaak denken paarden ojee daar is me baas ik moet aan het werk!
probeer maar!
groetjes van bren!