een veulen mensenmak maken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

delicious_

een veulen mensenmak maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 15:07

hee, :)
ik loop stage bij een boerderij, en daar is pas geleden een veulentje geboren.
de mensen hebben er niet zoveel tijd voor, en mijn vriendinnetje en ik voeren haar en haar moeder altijd.
ze vind mensen wel interessant, en ze komt ook altijd snuffelen, en ik kan haar een beetje over haar hals aaien.
die mensen willen volgende week al met haar naar de keuring, maar zo snel kun je een veulentje toch niet leren om gepoetst te worden, aan het halster mee te lopen, en op de trailer te gaan?
kennen jullie misschien iets leuks waardoor ze me wat meer gaat vertrouwen?

Lyonesse

Re: een veulen mensenmak maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:17

Om wat voor ras gaat het? Op veel keuringen hoeft het veulen namelijk niet aan de lijn mee te lopen. Mijn vriendin daar in tegen heeft bij een fokker een jaarling hengst gekocht die zelfs nog nooit een halster om had gehad. Ze heeft hem gekocht en daar laten staan zodat de fokker hem het nodige kon leren voor hij weg ging. Binnen 2 weken kreeg ze een paard dat keurig mee liep aan het halster, netjes stil bleef staan tijdens het poetsen en hoeven krabben en zo de trailer op liep. Het kan snel gaan hoor :)

delicious_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 15:19

wow, dat is inderdaad snel. :) hoe heeft ze dat gedaan dan?
ik weet eigenlijks niet om wat voor ras het gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:20

trailer was (bij ons op stal) bij ons niet zn probleem
veulentje stond al vanaf dag 3 op de trailer met mama (vanwege kliniek)
meestal volgen ze de moeder wel

delicious_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 15:26

oke, dat is wel handig. maar hebben jullie een idee hoe ik haar kan aaien?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:31

Hoe hij dat gedaan heeft weet ik niet, maar ik vermoed dat hij inmiddels heel goed weet hoe zoiets werkt. Deze fokker fokt al 30 jaar en heeft ook verschillende ggk hengsten etc. Hij verkoopt zijn paarden altijd op deze manier. Met de trailer idd, als mams meegaat, zijn er meestal weinig problemen. Hoe jehet veulen kunt aaien... Hoe oud is ze nu? Als ze nog de leeftijd heeft dat ze vooral nog bij moeder blijft hangen, kun je gewoon bij de moeder gaan staan en daar mee bezig zijn, dan wordt het veulen vanzelf wel nieuwsgierig en kun je proberen haar aan te raken. Op je hurken zitten, dan ben je minder eng en vooral rustige bewegingen maken.