hee, een meisje bij mij in de les, op de manege, heeft een bodyprotector. en heeft een rare zit. ik denk dat dat door die bodyprotector komt, want daarvoor had ze dat dus niet. hebben jullie dat ook?
Als je een bodyprotector hebt, die goed past, het je er volgens mij helemaal geen last van en belemmert het je houding dus ook niet. Ik rijd zelf altijd met bodyprotector en mn houding is volgens mij niet verandert hoor
Een goede bodyprotector belemmerd je zit niet, je moet gewoon vrij kunnen bewegen. Ik heb zelf eens een keer met een te grote bodyprotector gereden, en dat was écht niet fijn, dan voel je echt het verschil tussen het rijden met een goede protector.
_Bitje_
Geplaatst: 25-06-09 15:24
kan wel kloppen, als je van die goedkopere dingen hebt zit dat meestal strak om je lijf en kun je je schouders niet goed naar achteren leggen. Zelf heb ik er gelukkig geen ervaringen mee. Heb ook geen body protactor, nog nooit omgehad ook!
ik heb er wel last van...heb er eentje van Happy Valley en was toch echt dik 100,-.
Maar ik ga er op de een of andere manier behoorlijk van naar voren zitten. Heb het gevoel dat ik niet goed naar achteren kan zitten en diep in het zadel kan zitten:
Maar misschien moet ik wel wennen hoor; Meisje bij ons op stal heeft het ook heel erg (die zit echt in een soort van springhouding).
Bij ons op stal rijdt trouwens bijna iedereen met een bp.
Ik reed gister weer even zonder bp in het bos en paardje was echt enorm heet en schrikkerig en rennerig en voelde me niet lekker zonder mijn harnas! Dus morgen gaat dat kreng gewoon weer om. Nu alleen nog een manier zien te vinden dat mijn houding gewoon netjes blijft...
Ik rij zelf nooit met bodyprotector, maar heb wel gemerkt dat meiden die het wel dragen vaker anders gaan zitten of last van hun rug hebben. Misschien idd dat het niet goed past, maar dit viel me gewoon op.
_karin_
Geplaatst: 30-06-09 09:57
Ik heb verschillende bodyprotectors aangehad, en doordat bij de meesten de achterkant vrij lang was kon ik daar ook niet goed mee rechtop zitten. Toen ben ik terechtgekomen bij een Equithème met een iets kortere achterkant en daar kan ik volledig vrij mee bewegen, heerlijk ding.
Ik heb er 3 maanden geleden een aangeschaft. Vooral voor het springen en buitenrijden ( na aanrijding ) . Maar misschien zit het gewoon tussen mijn oren, dat het veiliger is. Ik voel me iig wel een stuk prettiger! Heb m gekocht voor 100E bij Divoza, van USG!
marloesXpaco
Geplaatst: 30-06-09 10:04
Ik heb er 1 van Imperial Riding. Heb 'm nou 2 weken en heb er totaal geen last van. Mensen die ik ken die deze bodyprotector http://www.vitalhorse.nl/images/3040001.gif hebben, hebben er wel last van.
Meestal rij ik niet met een jas eronder. Je krijgt het toch wel warm van het rijden. Ik neem wel de trui mee die ik meestal aan heb tijdens het rijden als ik ga passen.
Op mijn oude manege was een bodyprotector gewoon verplicht. Ook met dressuur. Ik merkte zelf ook dat mijn zit anders was. Ik zat er naar voren.. Maar bij mij kwam dat omdat de bp te groot was waardoor ik niet 'goed' in het zadel kon zitten.