gezocht: ruiterroutes omgeving leerdam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meid1979

gezocht: ruiterroutes omgeving leerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 21:06

eindelijk heb ik een verkeersmak paard en een vrachtwagen, de zomer is onderweg, dus ik ben klaar voor de buitenritten *D !!!!
helaas weet ik zelf heel weinig routes (lees: 1 route hier in t plaatselijke bos-met-3-bomen).

wie kan mij een paar leuke routes geven in de buurt van leerdam. het schijnt dat rondom leersum / amerongen en in de buurt van oisterwijk leuke routes zijn. ik wil ook graag weten waar we moeten parkeren, wat we onderweg tegen komen, hoe we moeten rijden en de route hoeft niet langer te zijn dan 1,5 uur.

op internet kan ik wel t 1 en ander vinden, maar een startplaats staat er vaak niet bij. bovendien kan ik moeilijk vinden wat we onderweg tegen komen (duinen, laaghangende takken, wilde paarden, enz) en ik wil echt niet 3 uur onderweg zijn.

gr. leontine

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:42

Naast LRC is een leuk paadje! Gewoon een fietspad, met hele dikke berm daar!
Ook naast loosdorp is er zo'n soort fietspad. Daar zijn de bermen niet zo breed, dus ik heb geen idee of een galopje daar kan. Ik deed dat wel met mijn verzorgshetje vroeger!

meid1979

Re: gezocht: ruiterroutes omgeving leerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 20:34

klopt, maar ik zoek iets voor een echte buitenrit. sta zelf in acqouy en ga niet de vrachtwagen laden om over t fietspad bij LRC te rijden.
maar mss wel leuk om de eerste rit met onze pony te maken. die etter wilt de wagen niet op. binnenkort schuiven we m gewoon erin, gaan we een stukje rijden en dan zal hij daarna ontdekken dat hij dankzij de wagen heeeeele leuke dingen gaat doen.
tnx voor de tip.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:14

aha, op die manier! Je gaat de paarde dus echt inladen! Ik denk dat ze in Leerdam dan niet echt hele leuke ruiterroutes hebben!
Al heb je hoogeind ook een erg leuk fietspad! Maar daar zijn ook niet echt dikke bermen enzo! Dan kan je helemaal tot schoonrewoerd gaan :+

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:09

Herperduin is leuk om te rijden.
Even de zoekfunctie gebruiken op bokt of www.google.nl

_Bitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:35

Het Leersumse Veld, Daar kan je echt heerlijk buitenritten maken. Mijn opa en oma wonen in Amerongen op een Loonbedrijf met ook 2 paarden. Ik ga er altijd met een big smile heen om weer een heerlijke buitenrit te maken.

Het is ongeveer 40 minuten rijden met de auto en de route daar zijn mijn ouders voor. Sorry :P

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:54

in beesd heb je ook leuke routers

meid1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 20:15

mariënwaert?? of andere route?

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:06

ja daar bedoel ik

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:38

Drunense duinen kun je heerlijk rijden, niet heel ver weg en genoeg routes die kort en lang zijn.
Je start vanaf een restaurant met voldoende parkeergelegenheid en vanaf daar kan je ook een kaart kopen waar alle paden op staan.
Als je op google zoekt krijg je alle informatie die je wil!