De gok wagen, eczeemdeken eraf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lynne_berna

De gok wagen, eczeemdeken eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 22:24

Hoi,
Mijn fjord heeft nu al 3 jaar achter elkaar last van zomereczeem op haar hoofd, ze had toen nog geen kap op en schuurde telkens haar hele hoofd open. Verder had ze er op haar lijf geen last van.
Nu de dierenarts 3 weken geleden is geweest en ze dringend op dieet moest, loopt ze dus met een korf op zonder eczeemkap eroverheen omdat ze dan nauwelijks meer kan eten. Ze loopt nu ongeveer 1 week zo rond, en heeft absoluut geen last van jeuk of dergelijke.
Ze staat wel sinds een half jaar op een andere stal, waar het wat harder in de wei waait. Ze staat ook al ongeveer 2,5 maanden dag+nacht buiten.
Nu is dus de vraag of ik misschien de gok zal wagen om haar hele eczeemdeken eraf te halen!? Dat zou voor het beestje natuurlijk wel lekkerder zijn!

Groetjes

Palmera

Re: De gok wagen, eczeemdeken eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 03:14

Probeer het eens een uurtje zou ik zeggen. Met zonsondergang op een windstille avond. Als je ziet dat ze gelijk hele hordes van die vliegjes om zich heen heeft kun je haar gelijk weer inspuiten en de deken om doen. Dus als je dit probeert moet je er wel zelf bij blijven.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 05:20

Ik zou het zelf niet zo snel doen.
Heb het ook even geprobeerd,maar dat kwam ook puur omdat de deken stuk was.
Hij staat ook 24/7 de hele dag buiten op een plek waar het veel waait.
Maar toch zag je op een gegeven moment dat het wel weer wat dikker werd bij z'n manen.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 14:16

akci schreef:
Ik zou het zelf niet zo snel doen.
Heb het ook even geprobeerd,maar dat kwam ook puur omdat de deken stuk was.
Hij staat ook 24/7 de hele dag buiten op een plek waar het veel waait.
Maar toch zag je op een gegeven moment dat het wel weer wat dikker werd bij z'n manen.

Maar jou paard heeft dus maneneczeem ofzo, want die van mij heeft het dus alleen maar op haar hoofd ;)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:51

Maar het blijft eczeem en het blijft jeuk...en dat is toch hetzelfde ;)

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:02

Ik zou het er niet op wagen..

lynne_berna

Re: De gok wagen, eczeemdeken eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 14:56

Ik moest haar verplicht 2 dagen zonder zetten omdat ze hem helemaal had gesloopt. Ondertussen heeft ze hem helemaal niet meer op, geen dikke manenkammen of jeuk of dergelijke! Misschien komt het wel door de nieuwe stal, ze is nu helemaal happy in haar blootje!