Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Niets overhaasten ^^ 
)
Als de nagefelijkheid nog niet helemaal in orde is kan je toch wel af en toe gaan starten voor de ervaring
Maar niet/slecht kunnen galopperen zorgt alleen maar voor extra stress 
Als dat allemaal goed gaat kan je naar de grotere concoursen...maar gewoon rustig opbouwen. Als je niks verwacht kan het alleen maar meevallen
je hebt nog zat tijd, want hij is pas 4.. gewoon nog een paar (jaartjes) wachten en dan starten D: heb ik ook met mijn fell-pony gedaan... succes
Gulpje schreef:Ik zou het niet doen. Ik moest zelf in de L1 beginnen met m'n Friese vriend en heb thuis wat langer doorgetraind tot ik zeker wist dat we winst zouden kunnen rijden. In hoeverre is de galop bij jullie nog niet bevestigd? Is het 1 kant op moeilijker of beide kanten? Verder zou ik zelf lekker doortrainen tot hij lekker nageeflijk kan lopen. Ik zie veel te vaak paarden in de B met hun neus in de lucht lopen, en dan kom je al snel met 160 punten thuis. Zonde!
Citaat:Hij kan het wel maar op in linkergalop is die sloom en en als ik met zweep rij dan weer niet maar ik wil niet de heletijd met zweep rijden, en op de rechter galop springt afentoe op de verkeerde galop aan terwijl ik mijn goede been hulp geef. ik heb dan wel sporen aan met rijden maar ik wil gewoon zonder zweep kunnen rijden!
ik zal hem eeerst laten wennen