Een vraag omtrent versneld promoveren. Ik heb net het disciplinereglement dressuur er op nageslagen:
c. Indien een ruiter tenminste 2 keer met verschillende paarden in de klasse Z1 was opgenomen, dan moet hij een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse L2, M1, M2 of Z1 starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden. Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse worden gestart.
f. In alle gevallen is de eenmaal gemaakte keuze bindend, met dien verstande dat ruiters die op grond van de reglementen in een hogere klasse uit hadden mogen komen, versneld kunnen promoveren naar die klasse.
Deze situatie is op mij van toepassing. Ik heb een ongeklasseerd paard in het L1 gestart en mag dus versneld promoveren. Maar houdt versneld promoveren nu ook in dat ik een klasse over mag slaan? Dus van het L1 naar het M1 bijvoorbeeld? Of ben je dan verplicht in het L2 te starten en een wp te halen. Dat staat allemaal niet specifiek genoemd in het reglement.
Wie heeft daar verstand van?
oscar1996
Geplaatst: 21-06-09 11:42
Hoi,
mijn instructice is gelijk van het M1 naar het Z1 gegaan en iemand van onze club is gelijk van het L2 naar het Z1 gegaan. Dus je kan idd gewoon hele klasses overslaan.
KarinvdM
Geplaatst: 21-06-09 16:33
Je mag starten wat je wilt, mits het paard er oud genoeg voor is. Als het paard 6 is mag je van het L1 zo naar het Z1.