Mijn verzorgpaard loopt de bak uit.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krentenbol

Mijn verzorgpaard loopt de bak uit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 20:33

ik verzorg sinds kort een pony, die op een manege staat waar veel lessen worden gegeven en omdat het nu lekker weer is is dat in de buitenbak en rijd ik binnen. maar mijn verzorgpony loopt daar dwars door de balk de bak uit.
heeft iemand een goede tip om te zorgen dat hij hiermee stopt??

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:56

Is er geen deur? Alleen een balk? Anders de deur dichtdoen. Probeert ie het weer gewoon omtrekken als je merkt dat hij naar de uitgang loopt/rent!

Palmera

Re: Mijn verzorgpaard loopt de bak uit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 00:28

Is er dan geen instructrice bij? Anders misschien toch even 1 erbij halen.
In ieder geval doet de pony waar hij zin in heeft. Dat kan nooit goed zijn. Dus zul je aan jezelf moeten werken. Eventueel dus met behulp van een instructrice. Jij moet de baas zijn,niet de pony

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 03:20

Inderdaad. Jij moet de pony de baas zijn, en niet andersom. Ontsnapt hij als je erop rijd of staat hij nu buiten in de bak..? Als hij buiten in de bak staat vind ik wel dat er een deurtje hoort te zijn en geen balk, want zo ontsnapt niet alleen jou pony maar ook andere pony's/paarden.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:18

ze horen niet te ontsnappen. mijn pony heeft het 2x bij me gedaan en dan alleen in gallop, erg vervelend en ook zeker gevaarlijk. ik heb samen met mijn instructrice dit probleem opgelost door hem goed aan het werk te zetten, goed je buitenbeen erbij en desnoods een zweepje. goed op 2 handen rijden en hem niet naar binnen trekken.. met een beetje hulp kom je er wel..