Hallo, Aangezien ik overstap van laarzen naar jodphurs. Ik heb een paard mooie kunstlederen gezien die mij prima leken. Alleen nu is de vraag wat ademt beter? Mijn vader dacht dat kunst leer niet goed ademt waardoor je dus hele erge zweetvoeten krijgt?
Met vriendelijke groet Lisa
maradhja
Geplaatst: 20-06-09 16:10
Ik zelf heb liever leren, die gaan lekker aan je voet zitten, en zorgen voor een goede ondersteuning. Verder weet ik niet wat beter ademt. Maar ik ga voor de leren
L_ola
Geplaatst: 20-06-09 16:10
Als je met kunstleer, plastic bedoelt, dat ademt inderdaad slechter.
Kunstleer is geen natuurproduct, het neemt geen vocht op, en voert het ook niet af, en het gaat (meestal) sneller kapot.
Zowiezo leder, zitten veel lekkerder en vormen mooi mee.
uniong
Geplaatst: 21-06-09 22:41
leren zijn beter
ptatt
Geplaatst: 22-06-09 20:06
zoals al eerder is gezegd, kunstleer oftewel plastic neemt geen vocht op, en dat doen leren wel dus dan krijg je ook geen/minder zweetvoeten. En volgens mij zijn leren ook warmer, lekker voor in de winter.
Ik zie het nu ook met mijn leren laarzen en het verschil met mijn rubber laarzen. De rubberen laarzen blijven gewoon in hun eigen vorm staan, maar mijn leren beginnen steeds meer naar mijn voet en been te vormen. Uiteindelijk denk ik dat het lekkerder zit,dat is bij mij in ieder geval wel zo
Ik heb nu jodphurs van rubber en vind het echt helemaal niks. Ik wil die echt Never Nooit Meer! Ik ga binnenkort kijken voor leren jodphurs of laarzen.